پتنت جدید اپل از نمایشگرهای نشکن برای دستگاه های انعطاف پذیر خبر می دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اپل به تازگی یک پتنت جدید را به نام خود ثبت کرده که از ساخت نمایشگرهای نشکن ، ضد خش و با دوام برای دستگاه های انعطاف پذیر خبر می دهد.

پتنت جدید اپل نشان می دهد که این کمپانی در حال ساختن یک لایه محافظ جدید بوده که روی نمایشگرهای انعطاف پذیر، در برابر شکستگی مقاومت می کند. علاوه بر مقاومت در برابر شکستگی، ظاهرا این نمایشگرهای نشکن در برابر هر نوع خراشیدگی نیز مقاوم بوده و به طور کلی، ماندگاری و دوام بیشتری دارند. 

بر اساس یکی از گزارش های MacRumors، این پتنت که با نام ساختار پنجره ای یا روکش هیبریدی برای کاربردهای نمایشگر انعطاف پذیر به ثبت رسیده است، نشان می دهد که چگونه یک ماژول نمایشگر مورب، انعطاف پذیر یا تاشو می تواند از یک لایه پوشش سخت محافظ برای جلوگیری از شکستگی استفاده کند. بنابراین می توان گفت که اپل در حال پیدا کردن راه حلی برای رفع مشکل شکستگی است که در برخی از دستگاه های تاشوی سامسونگ وجود دارد.

طبق توضیحات نوشته شده در پتنت جدید اپل، شگستگی شیشه با ایجاد شکستگی های بسیار کوچک در حد میکرو آغاز می شود. اما لایه پوشش سخت این شکستگی های میکرو را برطرف کرده و از ایجاد کشستگی های بزرگ تر روی نمایشگر جلوگیری می کند. در ضمن، این لایه محافظ اضافی به طور مستقیم روی نمایشگر قرار می گیرد. طبق نوشته های پتنت، این لایه به نحوی طراحی شده که با استحکام و قدرت کشش موثر خود، به عنوان یک پوشش محافظ خارجی برای دستگاه های الکترونیکی عمل می کند. بنابراین، لایه پوشش سخت ماندگاری و دوام بالایی در برابر سوراخ شدن و خراشیدگی دارد.

با این حال، هنوز هیچ خبری درباره نخستین دستگاه انعطاف پذیر اپل یا حتی شایعه ای مبنی بر تاریخ عرضه چنین دستگاهی منتشر نشده است. با این وجود، اپل تا کنون فناوری های مکمل متعددی را به نام خود ثبت کرده و در خصوص دستگاهی تاشو و انعطاف پذیر نیز تحقیق کرده است. طبق یکی از گزارش های منتشر شده در ماه سپتامبر، این کمپانی کوپرتینویی سفارش بزرگی را برای نمونه نمایشگرهای انعطاف پذیر با سامسونگ در میان گذاشت. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر