بوگاتی بولاید رونمایی شد؛ شتاب 0 تا 500 کمتر از 21 ثانیه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – از سال ۲۰۱۶ تا کنون پلتفرم بوگاتی شیرون نسخه‌های مختلفی همچون: مدل شیرون اسپرت، پور اسپرت، ویژن گرن توریسمو، سوپر اسپرت +۳۰۰ و… را به خود دیده است اما هیچ کدام آنها از لحاظ سرسختی و جذابیت به پای جدیدترین محصول بوگاتی یعنی بولاید (Bolide) نمی‌رسند. یک هیولای ویژه پیست با مشخصات فنی سرسام‌آور و طراحی ظاهری کاملا تهاجمی.

بوگاتی بولاید

پیشرانه ۸ لیتری ۱۶ سیلندر w شکل پیش از این قادر بود ۱۵۷۸ اسب بخار قدرت در مدل‌هایی همچون بوگاتی سوپر اسپرت ۳۰۰ تولید کند اما مهندسی‌های صورت گرفته روی این موتور سبب می‌شود تا با استفاده از بنزین ریسینگ ۱۱۰-اکتان، قدرت آن به ۱۸۲۵ اسب بخار در ۷۰۰۰ دور و ۱۸۵۰ نیوتن متر گشتاور از ۲۰۰۰ دور برسد. همچنین یکی دیگر از علل افزایش قدرت پیشرانه، استفاده از توربوشارژرهای چهارگانه جدید ذکر شده است.

مهندسین شرکت بوگاتی وزن این خودرو را به ۱۲۴۰ کیلوگرم رسانده‌اند؛ چیزی در حدود یک خودروی کامپکت جمع و جور اروپایی!! بدین ترتیب نسبت وزن به توان پیشرانه بوگاتی بولاید به رقم 0.67 کیلوگرم بر اسب بخار رسیده است. با چنین مشخصات فنی هیچ عجیب نیست که شتاب صفر تا صد این هیولای ویژه پیست برابر با ۲.۱۷ ثانیه باشد. همچنین شتاب ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز تنها ۴.۳۶ ثانیه به طول می‌انجامد. اما به یاد داشته باشید که بوگاتی فعلا در دنیای واقعی این ارقام را تست نکرده و گویا صرفا توسط شبیه‌سازها چنین ارقامی به دست آمده‌اند. از سوی دیگر شتاب ۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت بوگاتی بولاید تنها 7.37 ثانیه به طول انجامیده و این زمان برای فرآیند 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت، حدود 12.08 ثانیه است.

بوگاتی بولاید

در مورد طراحی ظاهری نیز همه چیز عیان و مشخص است؛ به نظر می‌رسد این خودرو نه از یک جهان دیگر، بلکه از یک کهکشان دیگر به زمین راه یافته است. بوگاتی همچنین فرایند شتاب ۰ تا ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو را معادل 20.16 اعلام کرده است.

بوگاتی بولاید تنها برابر با ۹۹۵ میلی متر ارتفاع دارد که حدود ۳۰۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از شیرون معمولی خواهد بود. چراغ‌های X شکل در جلو و عقب خودرو، بولاید را شبیه به عناصر فیلم‌های علمی تخیلی کرده است. این خودرو طی تنها ۸ ماه طراحی و ساخته شده و هنوز قیمت آن اعلام نشده است چرا که فعلا بوگاتی تصمیم دقیقی برای تولید نهایی این محصول نگرفته است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر