توقف نشر توصیه های سیاسی و اجتماعی در گروه های فیس بوک

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی فیس بوک طی جدیدترین اقدام خود در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نشر توصیه های سیاسی و اجتماعی در گروه های خود را موقتا متوقف کرده است.

فیس بوک از الگوریتم های متعددی برای تشخیص و توصیه خودکار گروه های مشابه به افراد جهت پیوستن به آن ها استفاده می کند. پژوهشگران از مدت ها پیش هشدار داده بودند که این توصیه ها می تواند با نشر اطلاعات نادرست و ایجاد تنفر، افراد را به مسیرهای انحرافی بکشانند.

بر همین اساس، فیس بوک تا کنون اقدامات متعددی را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری انجام داده است. حال خبر رسیده که این شرکت، گروه هایی را که حاوی مضامین و توصیه های سیاسی و اجتماعی هستند را نیز فعلا متوقف کرده است. ظاهرا کاربران در حال حاضر قادر به مشاهده توصیه های موجود در گروه های جدید نیستند.

هنوز مشخص نشده که تغییرات مذکور دقیقا چه زمانی آغاز شده و یا در چه هنگام خاتمه می یابند. مدیر عامل فیس بوک یعنی مارک زاکربرگ، این هفته ضمن بیانات خود در مجلس سنا، اشاره کوچکی به تغییرات ایجاد شده در پلتفرم کرد. سخنگوی این شرکت نیز طی مصاحبه ای با رسانه خبری Buzzfeed News اظهار داشت که این تغییرات به صورت موقت اعمال شده اند.

تعداد گروه هایی که تحت تاثیر این حرکت قرار گرفته اند هنوز به طور دقیق گزارش نشده؛ البته شایان ذکر است که شرکت حدودا یک ماه پیش، نشر پیشنهادات ارسال شده از سوی گروه های سلامتی و بهداشتی را نیز متوقف کرده است.

اینطور که پیداست فیس بوک تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در زمان انتخابات، از حاشیه ها و اتهامات مختلف در امان بماند. در حال حاضر امکان نشر تبلیغات و توصیه های سیاسی و اجتماعی در این پلتفرم وجود ندارد. طرفین انتخابات نیز نمی توانند پیشاپیش خبر پیروزی خود را در فیس بوک منتشر کنند. طبق ادعای مقامات فیس بوک، این شرکت بیش از 120 هزار پست اینستاگرامی که سبب اختلال در فرایند رای گیری می شدند را به کلی از پلتفرم خود حذف کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر