کاربران واتس‌اپ روزانه ۱۰۰ میلیارد پیام ارسال می‌کنند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پیام‌رسان واتساپ که در کشورهای مختلف دنیا محبوب است، به رکورد جالبی دست پیدا کرد. این پیام‌رسان روزانه میزبان ۱۰۰ میلیارد پیام است؛ این رکورد در شب سال نوی میلادی ثبت شد. این بالاترین رکورد یک روز واتساپ بوده و موضوع جالب اینجا است که واتساپ در طول سال گذشته با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده و بارها از دسترس کاربران خارج می‌شود؛ بااین‌حال این پیام‌رسان توانست در شب سال نوی میلادی رکورد قابل ‌توجهی ثبت کند و از دسترس کاربران هم خارج نشود.

در ادامه بخوانید:

در حال‌ حاضر واتساپ از نظر تعامل کاربران رقیبی ندارد و باید با خودش رقابت کند. دو پیام‌رسان واتساپ و فیسبوک مسنجر در سال ۲۰۱۶ در مجموع ۶۰ میلیارد پیام دریافت می‌کردند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل چند ماه پیش به این موضوع اشاره کرد که iMessage و FaceTime رکورد جدیدی در استفاده کاربران به دست آورده‌اند؛ اما آمار دقیق آن اعلام نشد. آخرین باری که اپل آمار استفاده از FaceTime و iMessage را اعلام کرد، بسیار کمتر از آمار واتساپ بود. در آخر بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که پیام‌رسان وی‌چت یک میلیارد کاربر دارد، اما حجم پیام‌هایی که روزانه با آن ارسال می‌شود، بسیار کمتر از واتساپ است.

در اوایل سال ۲۰۱۴ روزانه ۵۰ میلیارد پیام در واتساپ ارسال می‌شد؛ در آن زمان واتساپ ۵۰۰ میلیون کاربر داشت. در حال ‌حاضر واتساپ بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد. تعداد کاربران این پیام‌رسان در هند از کشورهای دیگر بیشتر است. ویل کث‌کارت (Will Cathcart)، مدیرعامل واتساپ، به این موضوع اشاره کرد که امسال مردم بیش‌ازپیش به پیام‌رسان‌ها وابسته‌ شده‌اند تا با افرادی که دوستشان دارند در ارتباط باشند و بتوانند کارهای خود را انجام دهند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر