قابلیت های جدید رابط کاربری One UI 3.0 سامسونگ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – سامسونگ هنوز از نسخه جدید رابط کاربری One UI 3.0 خود رونمایی نکرده است؛ اما در وب سایت مالزی این شرکت صفحه جدیدی برای این نرم‌افزار ایجاد شده است و برخی از قابلیت‌های جدید آن ذکر شده است. 

سامسونگ مدتی است که در حال آزمایش نسخه بتا One UI 3.0 روی تعدادی از گوشی های هوشمند خود است. با این حال، این شرکت هنوز رسما از آخرین نسخه رابط کاربری تلفن همراه خود رونمایی نکرده است. معمولا این شرکت غول الکترونیک، از نرم افزار جدید خود را در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ (SDC) رونمایی می‌کند؛ اما نمایش امسال به دلیل همه گیری کووید 19 لغو شد. با این وجود، این شرکت در حال حاضر یک صفحه اختصاصی در یکی از وب سایت های خود ایجاد کرده است که برخی از ویژگی های این رابط کاربری را تبلیغ می‌کند. 

به هر حال، ما به لطف یک صفحه اختصاصی در وب سایت مالزی سامسونگ که توسط توسعه دهندگان XDA مشاهده شده است، سرانجام برخی از ویژگی های One UI 3.0 را می‌دانیم. این صفحه همچنین نشان می دهد که به روزرسانی از ماه نوامبر (یعنی از امروز) در دسترس خواهد بود.؛ به همین دلیل احتمالا از روزهای آینده سامسونگ شروع به انتشار این نسخه رابط کاربری خود خواهد کرد. 

اولین و مهم ترین قابلیت این نسخه، اضافه شدن کنترل های رسانه در اندروید 10 به صفحه دسترسی سریع است. در نتیجه کاربران می‌توانند به راحتی بین چندین اپلیکیشن پخش موسیقی و فیلم جابه‌جا شوند. 

رابط کاربری One UI 3.0

این نسخه جدید رابط کاربری برای نمایشگرهای گوشی با سایزهای مختلف طراحی شده است و برای همه گوشی‌های مناسب است. برای مثال این نرم افزار برای گلکسی زد فولد 2 که نمایشگری بسیار متفاوت از گوشی‌های معمولی دارد نیز بسیار مناسب است. گوشی های تاشو زمانی که بسته هستند نرم‌افزار آن‌ها مانند یک گوشی عادی است و زمانی که باز می‌شوند، نرم‌افزار به حالت تبلت تبدیل می‌شود. 

در بروزرسانی جدید این رابط کاربری، 5 دسته جدید تصویر زمینه متحرک اضافه شده است و تعداد کل آن‌ها به 10 دسته رسیده است. در آخر هم باید بگوییم که گوشی های سامسونگ در نهایت از تماس تصویری تمام صفحه در اپلیکیشن پیش فرض گوشی پشتیبانی خواهند کرد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر