حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

برای ساخت رزومه انگلیسی نیاز به رزومه نویس داریم؟

تاثیرات ساخت رزومه انگلیسی حرفه ای

بالا رفتن کیفیت متن

هرچند رابطه مستقیمی میان کیفیت متن و توانایی‌های شما برای شغل مورد نظرتان وجود ندارد ولی یک متن بی‌کیفیت می‌تواند منجر به تاثیر اولیه منفی روی مصاحبه‌کننده شود. یک CV حرفه‌ای با یک قالب مناسب و متن روان و باکیفیت توانایی‌ها و تجارب شما را بهتر نشان می‌دهد و زمانی که شما برای کار در یک شرکت بزرگ با صدها متقاضی دیگر رقابت می‌کنید می‌تواند توجه خواننده را بهتر جلب کند.

البته این نکته را فراموش نکنید که برای تعدادی از مشاغل قدرت نوشتن نیز یکی از توانایی‌های ضروری محسوب می‌شود. در نوشتن یک رزومه برای یک شرکت یا دانشگاه بین‌المللی، یک اشتباه گرامری ساده می‌تواند بنا به بی‎‌دقتی شما برداشت شود. استفاده بیش از حد از اصطلاحات غیر رسمی هم به فرد مصاحبه‌کننده القا می‌کند که شما برای موقعیت شغلی یا تحصیلی مورد نظر به اندازه کافی جدی نیستید. یک رزومه یا CV با نگارشی حرفه‌ای می‌تواند شما را به یکی از کاندیداهای اصلی برای موقعیت مورد نظرتان تبدیل کند.

توانایی‌های میان‌کارکردی

این روزها داشتن تنها یک توانایی یا تجربه کافی نیست. با توجه به شرایط اقتصادی در جهان، بسیاری از شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که از پس چند فعالیت بر بیایند تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنند. یک نویسنده حرفه‌ای، می‌تواند ایده‌ها و توانایی‌های شما را ارزیابی کند و به خوبی آن‌ها را در رزومه شما نمایش داده و منابع انسانی شرکت مورد نظر را تحت تاثیر قرار دهد.

دانش کافی راجع به شیوه‌های استخدام

اگر برای مدت زیادی بیکار بودید، یک متخصص رزومه با همکاری شما موارد مورد نظر شرکتی که متقاضی کار در آن هستید را ارزیابی کرده و توانایی‌های شما را با نیازهای شرکت تطابق می‌دهد. زمانی که برای مدت زیادی بیکار بودید ممکن است از نیازهای امروز شرکت‌ها بی اطلاع باشید و برای درک این نیازها باید زمان زیادی را صرف تحقیق کنید؛ یک متخصص حوزه CV و رزومه می‌تواند کار شما را در این زمینه بسیار راحت کند.

آیا ضروی است برای رزومه هزینه زیادی کنیم؟

با توجه به دلایلی که در بالا اشاره کرین رقابت با کسانی که با رزومه‌های حرفه‌ای وارد عمل می‌شود تا حد زیادی سخت است و با استفاده از سرویس‌های ارائه دهنده خدمات رزومه و CV می‌توان از قالب‌های حرفه‌ای و خدمات مشاوره‌ای استفاده کنید.

هزینه‌‌ها:

اگر هم‌اکنون درآمدی ندارید پرداخت هزینه سرویس‌های خدمات رزومه و CV می‌تواند تا حد زیادی سخت باشد؛ ولی سرویس‌هایی مثل ResumePro می‌توانند این خدمات را با قیمتی منطقی انجام دهد و شانس شما را برای به دست آوردن فرصت مصاحبه شغلی یا تحصیلی بسیار بالا ببرد.

در یک جلسه پرسش و پاسخ یکی از شرکت کنندگان گفت :«نوشتن رزومه شما توسط فردی دیگر و مخصوصا شرکت‌های فعال در این زمینه کار اشتباهی است؛ من می‌خواهم ببینم افراد چه توضیحی در مورد خودشان می‌دهند؛ نه این که توسط فردی دیگرتوصیف شود. رزومه‌های حرفه‌ای عادی و بی‌حاصل به نظر می‌رسند و تاثیری روی خواننده نمی‌گذارند.»

من نظر تقریباً متفاوتی دارم. این که خود فرد بهترین گزینه برای نوشتن یک رزومه است همیشه درست نیست. البته خیلی از افراد قلم خوبی دارند و می‌توانند به خوبی خواننده را تحت تاثیر قرار داده و خودشان را به مرحله مصاحبه برسانند ولی این موضوع در همه افراد یکسان نیست. بسیاری از ما در نوشتن متن‌های کاملا رسمی انگلیسی مثل CV و یا حتی رزومه‌های فارسی مشکل داریم. مشکلاتی مثل گرامر یا املای اشتباه، ندانستن ساختار رزومه و ندانستن چگونگی توضیح دادن نقات قوت و سوابق‌تان می‌تواند تعدادی از این مشکلات باشد.

یک نویسنده حرفه‌ای رزومه می‌تواند در نشان دادن و پررنگ کردن نقاط قو‌ت‌، قابلیت‌ها و توانایی‌های شما نقشی مثبت ایفا کند و از مانور دادن روی موضوعات بی اهمیت و بی ربط خودداری کند که می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل استخدام یک نویسنده حرفه‌ای رزومه باشد.

انتخاب این که کدام یک از قابلیت‌ها و سوابق شما مهم است و کدام یک اهمیت خاصی ندارد و یا انتخاب مهم‌ترین توانایی شما برای یک موقعیت شغلی یا تحصیلی همیشه کار ساده‌ای نیست‌. اگر می‌خواهد با یک نویسنده حرفه ای رزومه همکاری کنید این‌ تعدادی از نکاتی‌ است که باید به آن‌ها توجه کنید.

برای صرف زمان کافی آماده باشید

احتمالا برای تنظیم یک رزومه کاملا حرفه‌ای باید زمانی را صرف پاسخ دادن به سوالات مهمی کنید. هر قدر میزان اطلاعاتی که به نویسنده رزومه‌‌تان بدهید بیشتر و جامع‌تر باشد می‌توانید نتیجه بهتری بگیرید. پس همیشه بالا بودن سرعت تحویل رزومه مورد خوبی نیست. زمان‌تان را صرف فکر کردن راجع به هدف‌های شغلی‌تان کنید. دست‌آوردهای گذشته و مواردی که می‌توانید با به دست ‌آوردن موقعیت شغلی مورد نظر به محل کارتان اضافه کنید پیش از صحبت با یک متخصص رزومه ارزیابی کنید تا در زمان صرفه‌جویی کرده باشید. مصاحبه‌کننده احتمالا بیشتر سوالاتش را بر اساس رزومه شما بپرسد پس دقت کافی را در مورد موضوعات انتخاب شده داشته باشید و سعی کنید در نوشتن رزومه نقش داشته باشید.

به دنبال افراد باتجربه در زمینه فعالیت‌تان باشید

زمانی که به دنبال نویسنده رزومه و CV هستید دقت کنید فرد مورد نظر تجربه کافی را در حوزه مورد نظر شما داشته باشد. متخصصان منابع انسانی و افرادی که تجربه استخدام دارند می‌توانند نظری منطقی را در مورد نیازهای شرکت‌ها داشته باشند.

یک نویسنده حرفه‌ای انتخاب کنید

قالب نوشتن رزومه و CV در هر نقطه از جهان متفاوت است و شما باید شخص یا شرکتی را انتخاب کنید که دانش کافی را درباره موقعیت مورد نظر شما داشته باشد. باید به اندازه کافی تحقیق کنید تا نویسنده رزومه شما به شرایط هدف شما کاملا واقف باشد؛ برای صرف زمان کافی برای بررسی قابلیت‌ها و دستیابی‌های شما آماده باشد؛ بتواند با کمترین کلمات حداکثر تاثیرگذاری را داشته باشد، قلم قدرتمندی داشته باشد؛ بداند چه مواردی را ویرایش کند و پیش از شروع کار نمونه‌های کار خود را در اختیار شما بگذارد.

مراقب هزینه‌های اضافی باشید

تمام نویسندگان رزومه با کمال میل کار شما را انجام می‌‌دهند اما در صورتی که به آن‌ها زمان کمتری بدهید قطعا باید بیشتر هزینه کنید. گاهی می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر به امکاناتی مانند پشتیبانی در رزومه‌های بعدی و آموزش نکات مصاحبه نیز دست پیدا کنید که ممکن است نیازی به آن‌ها نداشته باشید.