گوشی هوشمند ال جی با نمایشگر کرکره‌ای ساخته خواهد شد؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – پتنتی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد ال جی در تلاش است تا گوشی متفاوت دیگری را تولید کند و ممکن است در آینده گوشی هوشمند با نمایشگر کرکره‌ای به بازار عرضه کند. 

در پروژه اکسپلورر، ال جی اخیرا اولین دستگاه خود با نام LG Wing را روانه بازار کرد که طراحی ابتکاری و جسورانه‌ای داشت. اکنون نیز پتنت جدید این غول فناوری کره‌ای نشان می‌دهد که ال جی در حال کار روی گوشی هوشمند جدیدی در این پروژه است که نمایشگر کرکره‌ای یا rollable دارد. 

طبق گزارش LetsGoDigital، ال جی در آگوست 2019 حق ثبت اختراع جدیدی را به USPO (اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده) ارائه داد که سرانجام در سپتامبر 2020 تایید و منتشر شد. دستگاه موجود در این پتنت، یک گوشی هوشمند با نمایشگر انعطاف‌پذیر و کرکره‌ای است که داخل بدنه گوشی جمع می‌شود. 

طبق تصاویر منتشر شده، به نظر می‌رسد زمانی که نمایشگر این گوشی جمع می‌شود، ظاهر آن مانند هر گوشی معمولی دیگری می‌شود؛ اما وقتی صفحه نمایش به طور کامل باز شود، گوشی مانند تبلت می‌شود. 

بر خلاف گوشی‌های تاشو که وسط نمایشگر لولایی برای باز و بسته شدن نمایشگر وجود دارد، مکانیسم این گوشی برای باز شدن نمایشگر، در دو طرف آن قرار گرفته است. یعنی به سادگی می‌توان نمایشگر را از دو طرف آن به سمت بیرون کشید و اندازه آن را بزرگ کرد.

وقتی نمایشگر باز می‌شود، قاب کنار گوشی نیز همراه با نمایشگر باز و بزرگ می‌شود. در واقع این قاب فلزی، حکم محافظ برای نمایشگر زمانی که جمع شده و داخل بدنه است دارد. 

از آن جایی که مکانیسم باز شدن نمایشگر در دو طرف گوشی قرار گرفته است، ضخامت گوشی تغییر زیادی نکرده است و این گوشی هوشمند اصلا ضخیم نیست. هنوز اطلاعات بیشتری درباره مشخصات این گوشی و امکان تولید آن در آینده منتشر نشده است. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر