فیس بوک از سوی FTC به نقض قوانین ضد انحصاری متهم می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمیسیون فدرال تجارت یا همان FTC ممکن است تا پایان ماه نوامبر، به خاطر نقض قوانین ضد انحصاری از شرکت فیس بوک شکایت کند.

ظاهرا کمیسیون فدرال تجارت قصد دارد تا شکایت نامه ای که برای نقض قوانین ضد انحصاری علیه فیس بوک تنظیم کرده را سریع تر به جریان بیاندازد. گزارش ها حاکی از آن هستند که FTC تا پیش از ماه دسامبر از فیس بوک شکایت خواهد کرد.

مقامات مربوطه در نظر دارند تا به جای دخالت دادن ایالت ها، یک پرونده داخلی را جهت رسیدگی به قاضی حقوقی عرضه کنند. این امر ممکن است شانس پیروزی آن ها را افزایش دهد اما در عوض مدت ها به طول می انجامد. فیس بوک و FTC از ارائه هر گونه توضیح پیرامون این مسئله امتناع کرده اند. البته فیس بوک پیش از این کلیه اتهامات مرتبط با آنتی تراست را بی پایه و اساس خوانده است.

ظاهرا کمیسیون فدرال تجارت در تلاش است تا فیس بوک را به سوء استفاده از دارایی ها و کنترل داده ها برای پیروزی در رقابت متهم کند. البته این کمیته قرار نیست مالکیت واتس اپ و اینستاگرام را از شرکت بگیرد. اما با توجه به تغییراتی که پس سال 2012 و به دنبال بروز مشکلات امنیتی برای فیس بوک به وجود آمد، وقوع این امر چندان هم بعید به نظر نمی رسد. اگر به خاطر داشته باشید فیس بوک در پی جریان Cambridge Analytica علاوه بر خریدهای عمده خود، مجبور شد تا حدود 5 میلیارد دلار را جهت نقض قواعد FTC به عنوان غرامت پرداخت کند.

 در پایان باید یادآوری کنیم که فیس بوک تنها شرکت بزرگی نیست که به نقض قوانین ضد انحصاری متهم شده و کمپانی گوگل نیز چند هفته پیش از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده، مورد اتهام قرار گرفته است. هنوز معلوم نیست که روند اجرای شکایت نامه دقیقا به چه ترتیب خواهد بود؛ چراکه در صورت روی کار آمدن جو بایدن و ایجاد هر گونه تغییر در رهبریت FTC، سرعت پیشبرد این فرایند نیز دستخوش تغییراتی بسیاری می شود.  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر