چاره اندیشی سازمان CSIRO برای پایان دادن به مشکل زباله های پلاستیکی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – سازمان CSIRO در حال همکاری با کمپانی بزرگ مایکروسافت و شورای شهر هوبارت است تا با استفاده از فناوری های AI، ML و حسگرهای دوربین، مشکل زباله های لاستیکی در استرالیا را حل کند.

سازمان پژوهشی علمی و صنعتی همسود (CSIRO) همکاری خود با کمپانی بزرگ مایکروسافت و شورای شهر هوبارت را جهت پایان دادن به مشکل زباله های پلاستیکی استرالیا آغاز کرده است.

این سازمان با کمک همکاران خود در حال ایجاد راه حل جدیدی است که از هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشین (ML) و حسگرهای دوربین برای تشخیص پلاستیک و نظارت روی زباله ها در آبراهه ها استفاده می کند.

طبق گفته دنیس هاردستی، دانشمند پژوهشی ارشد CSIRO هدف این همکاری، اعمال فناوری جدید روی تمام زنجیره تامین پلاستیکی با منظور حذف زباله هایی است که به طبیعت راه پیدا می کنند.

وی در این باره گفته است: پژوهش جدید به درک میزان آلایندگی زباله ها در استرالیا (و البته کل جهان) و نحوه کاهش آن کمک می کند. تجدید نظر نسبت به بسته بندی های پلاستیکی، اولین گام برای کاهش زباله های پلاستیکی است. ما می توانیم با ایجاد محصولات جدید و ارزش گذاری بیشتر برای پلاستیک، روش استفاده، ساخت و بازیافت پلاستیک را تغییر دهیم.

به طور خاص، آژانس علوم ملی در حال همکاری با مایکروسافت است تا فناوری های ML و حسگرهای دوربین را روی تله های زباله اعمال کرده و داده های ارزشمند برای کمک به تشخیص و دسته بندی زباله های موجود در آبراهه ها را جمع آوری کنند. تله های زباله، توسط شورای شهر جهت جلوگیری از ورود زباله ها به فاضلاب های بارندگی به کار گرفته شده اند. طبق گفته لی هیکین، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت در استرالیا، فناوری شناسایی تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت در حال پی ریزی و توسعه جهت تشخیص آلاینده های پلاستیکی است. با استفاده از هوش مصنوعی جهت سرعت بخشی به عملیات تشخیص و کلاس بندی زباله های موجود در آبراهه ها، می توان واکنش سریع تری را نسبت به آن ها انجام داد و کیفیت آب را سریع تر از قبل، بهبود بخشید.

در عین حال، سازمان CSIRO در حال همکاری با شورای شهر هوبارت است تا یک شبکه حسگر خودمختار را برای تهیه گزارش های لحظه ای در خصوص میزان زباله های گرفته شده از فاضلاب های بارندگی به وجود آورد.

آنا رینولدز، شهردار شهر هوبارت در این باره گفت: با بهره گیری از قابلیت های مدلسازی CSIRO، ما می توانیم عملیات خود جهت جلوگیری از انتشار زباله ها را بهبود بخشیده و در حین کاهش آسیب های زیست محیطی، ایمنی را افزایش دهیم.

ماموریت پلاستیک یکی از 12 ماموریت برنامه ریزی شده توسط سازمان CSIRO است که به نام Team Australa شناخته می شود. این ماموریت با هدف حل برخی از چالش های استرالیا با کاربرد علم و فناوری طراحی شده تا به شیوه ای انعطاف پذیر از بحران کویید 19 خارج شود. طبق گفته دکتر لری مارشال، مدیر اجرایی CSIRO، هر ماموریت نشان دهنده یک برنامه پژوهشی علمی بزرگ است که در پایان به دستآوردهای قابل ملاحظه ای خواهد رسید. اهمیت این دستاوردها معادل با درمان طاعون خرگوشی، ابداع نخستین درمان آنفولانزا یا ایجاد WiFi سریع است. البته باید خاطر نشان کرد که این ماموریت ها تنها مختص به CSIRO نبوده و به همکاری دیگران احتیاج دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر