افزودن اقدامات امنیتی بیشتر در اپلیکیشن زوم برای مقابله با ترول ها

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – سازندگان زوم اخیرا اقدامات امنیتی جدیدی را جهت مقابله با ترول ها و حفظ آسایش کاربران، به اپلیکیشن خود اضافه کرده اند که به موجب آن می توان تمامی میتینگ ها را به حالت وقفه درآورد.

نرم افزار زوم ابزارهای بیشتری را برای کمک به کاربران برای مقابله با ترول ها اضافه کرده است. ترول در فضای اینترنتی به فردی گفته می شود که با رفتار مخاطره آمیز خود به دنبال جلب توجه کاربران، ایجاد تشنج و بیان مطالب محرک و توهین آمیز است. با استفاده از ابزارهای جدید زوم، میزبان ها می توانند در حین رسیدگی به افراد اختلالگر، میتینگ ها را به حالت وقفه درآورند. پس از تعلیق فعالیت های شرکت کننده از طریق آیکون امنیتی نشان داده شده در گوشه چپ بالا، تمام اتاق ها بسته خواهند شد و ویدیو، صوت، چت، به اشتراک گذاری صفحه و قابلیت ضبط، همگی به حالت وقفه در می آیند. پس از گزارش کاربر مورد نظر توسط میزبان، وی می تواند هر یک از جنبه های میتینگ را از حالت وقفه درآورد.  

علاوه بر میزبانان و برگزارکنندگان تماس تلفنی، شرکت کنندگان نیز اکنون می توانند از طریق آیکون امنیت، فرد مزاحم و اختلالگر را به تیم Trust & Safety زوم گزارش داده و به مقابله با ترول ها بپردازند. این ویژگی ها در حال حاضر در نسخه 5.4.3 دسکتاپ و اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی هستند و تا پایان سال میلادی جاری نیز به نسخه وب و دسکتاپ مجازی اضافه می شوند.

اپلیکیشن زوم همچنین از سیستم جدیدی به نام At Risk Meeting Notifier (اعلام کننده جلسه در معرض خطر) نیز رونمایی کرده است. این سیستم، شبکه های اجتماعی و سایر وب سایت ها را برای لینک های ملاقات رگیری کرده و در صورت وجود خطر بالقوه، مدیران و صاحبان حساب را از طریق ارسال ایمیل آگاه می کند.

پس از همه گیری ویروس کرونا در یک سال گذشته و افزایش تعداد کاربران و تماس های گرفته شده در اپلیکیشن Zoom ، کمپانی تصمیم گرفت تا ویژگی های امنیتی پلتفرم خود را بهبود بخشد. به عنوان مثال شرکت در ماه گذشته، رمزگذاری انتها به انتها را نیز به اپلیکیشن اضافه کرد. ظاهرا کلیه این تدابیر امنیتی در راستای عمل به توافق پیشنهادی از سوی کمیته تجارت فدرال صورت گرفته است.  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر