پشتیبانی 5 تلفن همراه پرچم‌دار مجهز به Snapdragon 875 از شارژ 100w

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – تراشه قدرتمند Snapdragon 875 که مجهز به هسته جدید Cortex-X1 در دسامبر رونمایی خواهد شد و احتمال می‌رود 5 تلفن همراه مجهز به آن از شارژ 100w پشتیبانی کنند.

تراشه‌ساز آمریکایی کوالکام به طور معمول در ماه دسامبر از پردازنده گوشی‌های هوشمند نسل بعدی خود رونمایی می‌کند، امسال هم احتمالا این روند ادامه داشته باشد زیرا انتظار می‌رود این شرکت چیپست Snapdragon 875 را در تاریخ 1 دسامبر معرفی کند.

در حال حاضر، برخی از جزئیات Snapdragon 875 مشخص شده است و موارد بیشتری در آینده منتشر خواهد شد. Digital Chat Station، انتشاردهنده اطلاعات چینی در توییتی به‌تازگی  از مدل‌هایی را که احتمالاً جزو اولین تلفن‌های هوشمندی هستند که با تراشه SD 875 راه‌اندازی می‌شوند، اطلاعاتی را منتشر کرده است. به گفته Digital Chat Station مدل‌های Xiaomi ، Black Shark ، OPPO  Vivo ، OnePlus و غیره از اولین گوشی‌های مجهز به پردازنده هستند.

Digital Chat Station بار دیگر اعلام کرده است که پنج مدل با تراشه جدید در سه ماهه اول 2021 به بازار عرضه می شوند. وی همچنین فاش کرد که این دستگاه‌ها  به لطف آخرین تکنولوژی شارژ سریع 5 از شارژ سریع 100 وات پشتیانی خواهند کرد.

در حالی که او نام مدل ها را به صراحت عنوان نکرده است، می توان حدس زد که Galaxy S21 یکی از این 5 پرچم‌دار باشد. همچنین انتظار می رود OnePlus 9 Pro و Xiaomi Mi 11 در سه ماهه اول 20201 معرفی و عرضه شوند. هر سه مدل به طور جداگانه روی پایگاه داده GeekBench بررسی شده اند.

Snapdragon 875 با پشتیبانی از شارژ سریع 100 وات ارائه می‌شود و این ممکن است شایعه‌ای مبنی بر پشتیبانی هر پنج مدل از شارژ 100 وات در نیمه اول سال  2021را ایجاد کرده باشد. آخرین اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که سامسونگ برای S21 Ultra به شارژ 45 وات پایبند خواهد بود ، وان پلاس و شیائومی احتمالاً بخواهند راه حل های شارژ خود را نیز تبلیغ کنند.

جدای از این که آیا این شایعه صحت داشته باشد یا خیر، انتظار برای کاری که هسته جدید Cortex-X1 می‌تواند انجام دهد هیجان‌انگیز است. گفته می‌شود که هسته اصلی 20٪ عملکرد پایدارتر از Cortex-A78 را ارائه می‌دهد. Snapdragon 875 و اگزینوس 2100 اولین تراشه هایی هستند که از هسته X1 استفاده می کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر