سامسونگ عرضه‌کننده پرفروش‌ترین گوشی ۵G است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در حالی که شرکت‌های مخابراتی در سراسر جهان شبکه‌های نسل‌پنجم خود را گسترش می‌دهند، تعداد گوشی‌های فروخته‌شده دارای این فناوری هم رو به افزایش است. همچنین هم‌زمان با عرضه اولین آیفون‌هایی که از فناوری ۵G بهره می‌برند، مردم هم آگاهی بیشتری راجع به نسل بعدی شبکه‌های اینترنتی بی‌سیم کسب می‌کنند.

سرعت دانلود هنگام استفاده از نسل‌پنجم اینترنت، حدود ۱۰۰ برابر از سرعت اینترنت در شبکه‌های نسل‌چهارمی بیشتر است؛ این موضوع به این معنی است که دانلود فیلم‌های حجیمی که چندین دقیقه وقت می‌گرفت اکنون تنها در چند ثانیه به انجام خواهد رسید. همچنین به لطف وجود نسل‌پنجم شبکه‌های اینترنت، صنایع جدیدی پا به عرصه خواهند گذاشت و کشور‌هایی که پیش از بقیه شروع به استفاده از آن‌ها کنند، می‌توانند از مزایای سرعت بالای آن در جهت رونق اقتصادی خود بهره ببرند.

فناوری ۵G مزایای بسیاری برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند دارد؛ زیرا مشتریان قصد دارند که برای اتصال به چنین شبکه‌هایی، گوشی‌های جدیدی تهیه کنند که از این ویژگی بهره‌مند هستند. طبق اخبار یکی از وب‌سایت‌های حوزه فناوری، محبوب‌ترین گوشی ۵G ماه دسامبر سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ الترا است که حدود ۵ درصد از بازار این نوع گوشی‌ها را در اختیار دارد. این گوشی پیشرفته‌ترین محصول سال جاری سامسونگ است که از فناوری نسل‌پنجم شبکه‌های اینترنتی استفاده می‌کند و با نمایشگر ۶.۹ اینچی و با تکنولوژی AMOLED پویا، رزولوشن ۱۴۴۰*۳۰۸۸ و نسبت ابعاد ۱۹.۳:۹ روانه بازار شده است.

نمایشگر این گوشی دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰هرتز است و بنابراین عملیات پیمایش و انیمیشن‌هایی که روی صفحه نقش می‌بندند، بسیار روان به نظر می‌رسند؛ در واقع حدس زدن دلیل آن چندان سخت نیست زیرا نمایشگر این گوشی در هر ثانیه ۱۲۰ بار به‌روزرسانی می‌شود.

این گوشی میزبان یکی از قوی‌ترین چیپست‌های موجود اسنپ‌دراگون با نام ۸۶۵+، ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. مجموعه دوربین‌ پشتی گوشی شامل یک دوربین اصلی با کیفیت ۱۰۸ مگاپیکسل، دوربین تله‌فوتو با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل همراه با زوم اپتیکال ۵ برابر و یک دوربین فوق‌عریض با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل است. همچنین این گوشی از یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی و یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز بهره می‌برد.


گوشی مذکور پرفروش‌ترین گوشی هوشمند ۵G سراسر جهان در طی ماه سپتامبر بوده است. دومین گوشی این لیست که ۴.۵ درصد از سهم بازار محصولات ۵G را در اختیار دارد، هوآوی P40 پرو محسوب می‌شود. این شرکت سری P گوشی‌های خود را با تمرکز روی مقوله عکس‌برداری تولید و عرضه کرده و همچنین رتبه‌های سوم و پنجم این لیست هم به ترتیب مربوط به هوآوی نوا ۷ و هوآوی P40 است که مشخصاً محصولات شرکت هوآوی هستند؛ این دو گوشی به ترتیب ۴.۳ و ۳.۸ درصد از سهم بازار گوشی‌های ۵G را به تصاحب خود در‌آورده‌اند. همچنین شاید لازم به ذکر باشد که ۴ عدد از ۱۰۰ عدد گوشی ۵G به فروش‌رفته در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ مربوط به سامسونگ گلکسی S20 الترا بوده است.

اگر ما گوشی آنر ۳۰S که با ۲.۸ درصد سهم در رده نهم ایستاده است را نادیده بگیریم، هر دو شرکت سامسونگ و هوآوی دارای ۳ عدد گوشی از پرفروش‌ترین محصولات بازار ۵G هستند. هوآوی به تازگی با فروش خط عرضه گوشی‌های آنر موافقت کرده و همچنین از فروش خوب محصولاتش در کشور چین بهره زیادی برده است؛ بازاری که در سه‌ماهه سوم سال حدود ۵۰ درصد خریداران گوشی‌های نسل‌پنجم را شامل می‌شود. حالا که صحبت از چین شد، به دو شرکت دیگر چینی می‌پردازیم که جزو پیشتازان عرصه موبایل این کشور محسوب می‌شوند. شرکت‌‌ ویوو با عرضه Y70s سهمی ۳.۶ درصدی و شرکت اوپو با عرضه رنو ۴ سهمی ۳.۱ درصدی از بازار پرفروش‌ترین گوشی‌های ۵G ماه دسامبر را به خود اختصاص داده‌اند.

گوشی‌ سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ با ۲.۹ درصد سهم رده هشتم جدول و Oppo A72 با ۲.۷ درصد رده دهم جدول را اشغال کرده‌ است. با توجه به این موضوع که گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو تا ماه اکتبر هنوز عرضه نشده بودند، باید تا گزارش بعدی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا ۱۰ گوشی لیست ماه پیش را شکست می‌دهند یا خیر. البته بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین عضو خانواده آیفون ۱۲ که مدل‌های آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس محسوب می‌شوند، به تازگی و در همین ماه عرضه شده‌اند؛ بنابراین برای مشاهده عملکرد این دو گوشی ۵G در لیست پرفروش‌ها باید تا عرضه فهرست ماه نوامبر منتظر بمانیم.

در نهایت باید به این واقعیت اشاره کنیم که وقتی ۷ گوشی از ۱۰ گوشی پرفروش ارائه‌شده در لیست، توسط تولیدکننده‌های چینی ساخته شده‌اند، شنیدن این موضوع عجیب نخواهد بود که ۶۰ درصد از کل بازار ۵G جهان در کشور چین واقع شده است. کشوری که اکنون از کشاکش کرونا به سلامت بیرون آمده و با رشد اقتصادی سرسام‌آور خود به حکمرانی در بازار گوشی‌های هوشمند ۵G ادامه می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر