ثبت پتنت جدید Touch Bar در مک‌بوک‌های اپل با تکنولوژی Force Touch

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده با انتشار گواهی ثبت اختراع جدید اپل نشان داد که این کمپانی قرار است در آینده از تکنولوژی Force Touch در Touch Barهای مک‌بوک استفاده کند.

انتظار می‌رود در سال آینده اپل MacBook های خود را با طراحی جدید و احتمالاً مجهز به چیپ ست Apple Silicon متعلق به خود این شرکت رونمایی کند. اکنون، پیش از آن، یک گواهی ثبت اختراع جدید توسط این غول کوپرتینویی توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده منتشر شده است.

این گواهی ثبت اختراع نشان می‌دهد که اپل حق ثبت اختراع نوار لمسی جدیدی را به نام خود ثبت کرده است که تقریباً مشابه نسخه فعلی است، با این تفاوت که از تکنولوژی Force Touch بهره می‌برد و می‌تواند فشار لمسی‌های مختلف روی صفحه را برای انجام اقدامات مختلف تشخیص دهد.

پتنت جدید Touch Bar با تکنولوژی Forse Touch

تکنولوژی Force Touch که اولین بار در Apple Watch ظاهر شد، در سال 2015 در پد لمسی MacBook نیز استفاده شد. این شرکت همچنین این تکنولوژی را در iPhone 6s با عنوان 3D Touch معرفی کرده بود اما بعداً استفاده از این تکنولوژی در خط تولید آیفون‌ها متوقف شد.

در حال حاضر، با توجه به گواهی ثبت اختراعی که منتشر شده، چگونگی استفاده اپل از تکنولوژی  Force Touch در نوار لمسی مک‌بوک‌های خود مشخص شذه است. اگر نمی‌دانید Touch Barچیست باید گفت که Touch Bar یک نوار OLED تعاملی کوچک در بالای صفحه کلید در مدل های MacBook Pro است.

این گواهی حق ثبت اختراع جدید اپل تأیید می‌کند که حضور Touch Bar حداقل برای مدل‌های MacBook Pro  آینده همچنان حاضر خواهد بود، حتی اگر بسیاری از کاربران به دلیل لمس‌های تصادفی از اضافه شدن  این بخش جدید استقبال نکنند و یا وجود آن را مفید ندانند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر