حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تراشه M1 اپل بیانگر امکان بهبود اکوسیستم ویندوز است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – با توجه به آزمایش های اخیر، معلوم شده که اکوسیستم ویندوز جای بهبود دارد و کوالکام به عنوان همکار اصلی مایکروسافت، قول داده تا امکان این بهبود را فراهم آورد.

طبق نتایج به دست آمده توسط پژوهشگران AWS، اجرای ویندوز روی تراشه M1 متعلق به فناوری اپل سیلیکون، عملکرد بهتری را نسبت به پردازنده فعلی ساخته شده توسط کمپانی کوالکام نشان داده است.

با این حال الکس کاتوزیان، SVP کوالکام و مدیر عمومی بخش موبایل، رایانش و زیرساخت این کمپانی، در روز چهارشنبه به خبرنگارها گفته که تراشه M1، امکان قرار دادن تراشه های موبایل روی لپ تاپ ها را مورد تایید قرار می دهد.

وی در این باره گفته که با توجه به دوران اپیدمی، اهمیت کنفرانس های ویدیویی و مکان های کاری از راه دور، روز به روز بیشتر می شود. به بیان بهتر، کاربر باید از دستگاهی استفاده کند که علاوه بر نمایش کنفرانس های ویدویی، دارای دوربین و باتری ماندگاری باشد تا بدین وسیله بتواند هم در داخل و هم از خارج منزل، به انجام کارهای خود پرداخته و به یک محیط امن کاری دست پیدا کند.

آزمایش های جدید به وسیله تراشه M1 نشان می دهد که اکوسیستم ویندوز جای تقویت و بهبود دارد. با این حال، کوالکام به عنوان همکار اصلی مایکروسافت، مسئولیت این بهبود را بر عهده دارد.

کوالکام به تازگی از تراشه جدید اسنپدراگون 888 خود رونمایی کرد. این تراشه از فناوری 5G در موج میلیمتری و فرکانس های زیر 6 گیگاهرتزی روی تمام برندهای بزرگ جهانی پشتیبانی می کند. از جمله قابلیت های دیگر این تراشه، می توان به پشتیبانی از تجمع حامل ها، حالات مستقل و غیرمستقل، و به اشتراک گذاری طیف پویا اشاره کرد.

طبق گفته های کوالکام، مهندسی پردازنده هگزاگون این کمپانی به طور کامل تغییر یافته و این تراشه اکنون می تواند با سرعت 26 ترا بر ثانیه اجرا شود. کوالکام همچنین Sensing Hub این پردازنده را بروزرسانی کرده و امکان پردازش همیشگی AI با قدرت پایین تر را میسر ساخته است. این تراشه، کاندید اصلی بهبود اکوسیستم ویندوز له حساب می آید.

تراشه جدید قادر به گرفتن تصویر و ویدیو با نرخ 2.7 گیگاپیکسل بر ثانیه بوده که نسبت به نسل قبلی، 35 درصد بهبود پیدا کرده است. جالب اینکه به غیر از سامسونگ، بسیاری از تولیدکننده های گوشی های اندرویدی تمایل خود برای استفاده از تراشه 888 را اعلام کرده اند. از جمله این تولیدکننده ها می توان به اسامی بزرگی نظیر ایسوس، لنوو، ال جی، میزو، موتورولا، نوبیا، ریلمی، وان پلاس، اوپو، شارپ، ویوو، شیائومی و ZTE اشاره کرد.

ماه پیش اعلام شد که ایالات متحده، به کوالکام اجازه داده تا تراشه های 4G خود را به کمپانی هواوی بفروشد. کریستیانو آمون، رییس کمپانی کوالکام نیز طی سخنرانی خود در روز چهارشنبه گفت: از اینکه می توانیم اهداف هر دو طرف این جنگ تجاری را برآورده کنیم، خوشحال هستیم. ظاهرا قدم بعدی این کمپانی، عرضه تراشه های 5G به چین و بازارهای جهانی است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر