سامسونگ روی گوشی تاشدنی با ضخامت و وزن کمتر کار می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نخستین نسل از گوشی‌های تاشدنی سامسونگ با نام گلکسی فولد عرضه‌ی موفقی تجربه نکرد؛ اما سامسونگ از تلاش دست برنداشت و توانست در نسل دوم، گلکسی زد فولد ۲ را بسیار بهتر بسازد و نظر کارشناسان را جلب کند. امروزه، سامسونگ با گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد بازار تاشدنی‌ها را ازآنِ خود کرده است. پیش‌تر، شایعه‌هایی درباره‌ی برنامه‌های سامسونگ برای ساخت گوشی تاشدنی در سال ۲۰۲۱ شنیده بودیم و اکنون طبق گزارش‌ها، سامسونگ شایعه‌ای مهم را تأیید کرده است.

براساس ادعای رسانه‌ی The Elec، سامسونگ در انجمن سرمایه‌گذاران ۲۰۲۰ خود نوشته است روی گوشی تاشدنی جدیدی کار می‌کند که باریک‌تر و سبک‌وزن‌تر از نسل فعلی است. سامسونگ دقیقا به‌نام محصول اشاره نکرده است و نمی‌دانیم این گوشی باریک‌تر و سبک‌تر گلکسی زد فولد ۳ است یا مدل بعدی گلکسی زد فلیپ. پوستری که سامسونگ منتشر کرده است، تصویر هر دو گوشی گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد ۲ را در‌بر دارد و از روی آن درباره‌ی ماهیت محصول نهایی نمی‌توانیم قضاوت کنیم. درادامه، تصویر مذکور را می‌توانید ‌مشاهده کنید:

پوستر گوشی تاشدنی باریک تر و سبک تر سامسونگ

درهرصورت، منطقی‌ترین گزینه‌ برای باریک‌تر و سبک‌تر شدن گلگسی زد فولد ۳ است، نه گلکسی زد فلیپ ۲؛ زیرا گوشی گلکسی زد فلیپ چندان سنگین و قطور نبود؛ اما گلکسی زد فولد ۲ ضخامت زیادی دارد. طبق اطلاعات رسمی، وزن گوشی گلکسی زد فولد ۲ به ۲۸۲ گرم می‌رسد و همین موضوع نشان می‌دهد با دستگاهی سنگین طرف هستیم (گلکسی نوت ۲۰ اولترا ۲۰۸ گرم وزن دارد). بدین‌ترتیب، احتمالا سامسونگ موفق شده است به راهکاری برای کاهش وزن و ضخامت گلکسی زد فولد دست پیدا کند.

گلسی زد فولد ۲ سامسونگ Samsung Galaxy Z Fold 2 در حالت تاشده

گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ ضخامت زیادی دارد

تصویر منتشرشده‌ی سامسونگ اعلام می‌کند که گوشی تاشدنی جدید قرار است از نوعی فناوری متفاوت برخوردار باشد؛ البته فعلا نمی‌دانیم سامسونگ به چه چیزی اشاره می‌کند. براساس یکی از شایعه‌هایی که در چند وقت اخیر بحث‌های زیادی به راه انداخته است، سامسونگ کم‌کم برای پایان‌دادن به تولید گوشی‌های سری گلکسی نوت برنامه‌ریزی می‌کند. یکی از اقدامات کره‌ای‌ها در همین زمینه، اضافه‌کردن قلم لمسی اس پن (S Pen) به گلکسی زد فولد ۳ خواهد بود. پشتیبانی از قلم اس پن نیازمند این است که گلکسی زد فولد ۳ صفحه‌نمایش محکم‌تری از زد فولد ۲ داشته باشد؛ اتفاقی که مزایای فراوانی خواهد داشت؛ حتی اگر به حضور قلم اس پن اهمیت ندهید. 

در ادامه بخوانید:

نکته‌ی جالب دیگر این است که سامسونگ می‌گوید قصد دارد گوشی‌های تاشدنی را به دستگاه‌هایی مین‌استریم تبدیل کند. در‌حال‌حاضر، امکان تهیه‌ی تاشدنی‌ها برای افراد زیادی وجود ندارد؛ زیرا این دستگاه‌ها بسیار گران‌قیمت هستند. گفته‌ی سامسونگ بدین‌معنی است که احتمالا در سال ۲۰۲۱ کاهش قیمت گوشی‌های تاشدنی جدید این شرکت را شاهد خواهیم بود. 

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی کاهش ضخامت و وزن گوشی تاشدنی بعدی سامسونگ چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر