حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مجتمع مهر و ماه قم | معرفی کامل + آدرس دقیق و عکس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مجتمع مهر و ماه قم در فاصله کمی از شهر مقدس قم قرار دارد و به‌لطف دسترسی آسان، یکی از مکان‌های ایدئال برای خرید سوغات و استراحت به حساب می‌آید. علاوه بر این، این مجتمع بین راهی با در اختیار داشتن ساختاری لوکس و جذاب، فروشگاه‌های برند، سرویس بهداشتی تمیز و مجهز، فضایی آرام و دلنشین، پاسخگوی نیاز هر سن و سلیقه‌ای است و حتی افراد معلول و دارای مشکلات جسمانی می‌توانند بدون دغدغه از این مجتمع استفاده کنند.

همچنین اگر در طول سفرتان، هوس یک غذای لذیذ کرده‌اید، می‌توانید سری به فودکورت و رستوران‌های این مجتمع بزنید یا اینکه نهایت استفاده را از کافه‌های آن ببرید. با این اوصاف می‌توان گفت که مجتمع گردشگری مهر و ماه علاوه بر یک توقفگاه بین راهی، جاذبه‌ای دیدنی است که گردشگران زیادی برای بازدید از آن ترغیب می‌شوند. فضای زیبا و آرامش‌بخش این محل، این امکان را به مسافران می‌دهد تا استراحتی کنند و با انرژی مضاعف به سفر خود ادامه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر از این مجتمع با ما همراه شوید.

هرآنچه باید درباره مجتمع مهر و ماه قم بدانید:

مجتمع مهر و ماه قم

مجموعه گردشگری مهر و ماه که چهارم شهریور ۱۳۹۵ افتتاح شد، در کنار یکی از اصلی‌ترین بزرگ‌راه‌های کشور قرار دارد و از نظر خدمات و سرویس‌دهی، تمیزی، زیبایی، مشتری‌مداری و غیره همچون نگینی در میان مجتمع‌های بین راهی می‌درخشد. این مجموعه در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۹۰۰۰ متر مربع در شهرک چاپ و نشر شهاب واقع شده است و شامل دو طبقه می‌شود. در این محل علاوه بر محوطه‌سازی جذاب که با اقلیم منطقه هم‌خوانی دارد، خدماتی همچون پمپ بنزین، ۴۰۰ واحد پارکینگ و… نیز مهیا شده است. یکی از اصلی‌ترین فضاهای عمومی آن، یک نوع لابی به‌شکل خطی خمیده است که با اتصال دو طبقه مجتمع به یکدیگر، باعث انسجام فضایی کل مجموعه می‌شود.

نمای شیشه ای مجتمع مهر و ماه قم

عکاس: محمد آقاجانی

این سرای گردشگری از جاهای دیدنی قم به شمار می‌رود و خدمات و امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، نمازخانه، اتاق آرایش بانوان، اتاق کودک، صندلی ماساژ، بانک ملت و خودپرداز دارد. نمی‌توان از خدمات مجتمع مهر و ماه گفت و حرفی از اینترنت رایگان آسیاتک نزد که برای یک ساعت در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. اتاق سیگار که در کنار سرویس بهداشتی و نمازخانه مجتمع قرار دارد، از دیگر امکانات این محل محسوب می‌شود.

وجود یک سوپرمارکت نسبتا بزرگ در مجتمع مهر و ماه قم این مزیت را به مسافران دارد تا وسایل مورد نیاز خود از آب، چای، آب‌جوش، سیگار، تنقلات، بستنی‌ و… را از این محل تهیه کنند. جالب اینکه انواع مربا و ترشی در این محل فروخته می‌شود و بخشی از آن برای تست در نظر گرفته شده است که می‌توانید این خوراکی‌های خوشمزه را امتحان کنید.

مجتمع مهر و ماه قم کجاست؟

چشم انداز بیرون مجتمع مهر و ماه قم

عکاس: شاهین حسینی

مجتمع مهر و ماه در حاشیه بزرگ‌راه خلیج فارس و در ۶ کیلومتری اتوبان قم-تهران واقع شده است و دو خروجی دارد که یکی قبل از مجتمع و دیگری روبه‌روی این مجموعه قرار دارد.

فاصله مجتمع مهر و ماه تا تهران

محوطه پارکینگ سرای گردشگری مهر و ماه قم

منبع عکس: Omid360 VR

در صورتی که از تهران به‌طرف قم در حرکت هستید، از عوارضی تهران-قم تا مجتمع مهر و ماه حدود ۱۱۳ کیلومتر پیش رو دارید که از طریق دوربرگردان می‌توانید خود را به این محل برسانید یا اگر حواستان نبود و خروجی آن را رد کردید، از خروجی بهشت معصومه (ع) استفاده کنید که فقط پنج دقیقه با سرای گردشگری مهر و ماه فاصله دارد.

معمار مجتمع مهر و ماه قم

محوطه داخلی مجتمع مهر و ماه قم

عکاس: Ali Jafarieh

شرکت مهندسان مشاور طرح و توسعه دلتا، مشاور معمار این مجموعه بوده است که نتیجه آن را می‌توان در پلان مجتمع مهر و ماه قم دید؛ جایی که شامل انواع فضاهای کاربردی می‌شود. تنوع عملکرد فضاها در مجتمع مهر و ماه قم این ویژگی را دارد که امکانات خدماتی و رفاهی کاملی را در اختیار مسافران می‌گذارد؛ به‌طوری که انواع رستوران کلاسیک و فست فود مدرن، فروشگاه‌های برندهای معتبر، فضاهای تفریحی-فرهنگی نظیر نمازخانه‌ها، نمایشگاه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها، فضاهای بهداشتی مجهز و… را در خود جای داده است.

علاوه بر این، در این محل تلفیق سنت و مدرنیته به‌خوبی مشهود است: ترکیب حوض آبی که بر اساس معماری سنتی ایرانی اسلامی، کاشی‌کاری شده است و آسانسور و پله برقی به‌عنوان عناصر معماری مدرن که روی آن قرار گرفته‌اند.

نورپردازی مجتمع مهر و ماه قم

فضای داخلی مجتمع مهر و ماه قم

منبع عکس: سایت پرتوفام

نورپردازی‌های مجتمع بر اساس آخرین دستاوردهای صنعت روشنایی در زمینه ساخت چراغ و طراحی هستند و با معماری بنا کاملا هماهنگی دارند. جالب است بدانید که با توجه به محدودیت‌های اجرایی، بسیاری از چراغ‌های مجموعه مختص این پروژه طراحی شده‌اند و به‌دلیل تطبیق با اجزای معماری و عواملی همچون شدت روشنایی، عدم خیرگی و… آرامش بصری فوق‌العاده‌ای را برای این محل به ارمغان آورده‌اند.

شرکت مهندسی پرتوفام، مشاور نورپردازی این پروژه بوده است.

بخش های مختلف مجتمع مهر و ماه قم

فضای بیرونی و پارکینگ

فضای بیرونی مجتمع مهر و ماه قم

منبع عکس: سایت پرتوفام (عکاس: نامشخص)

پارکینگ بسیار بزرگی در دورتادور ساختمان مجتمع در نظر گرفته شده است که یکی از ویژگی‌های مهم آن به شمار می‌رود. پارکینگ بخش جلویی آن در اغلب مواقع شلوغ است؛ به همین دلیل در ایام تعطیل و شلوغ می‌توانید اول بنزین بزنید و بعد در پارکینگ سمت پمپ بنزین، خودروی خود را پارک کنید.

علاوه بر دو در ورودی مجتمع که در سمت جلوی آن قرار دارند و خودپرداز‌های این مجموعه را نیز در خود جای داده‌اند؛ یک در ورودی نیز در پشت آن وجود دارد که اگر از آنجا وارد شوید، شاهد یک شورلت قدیمی خواهید بود.

فضای داخلی

حوضچه کاشیکاری مجتمع مهر و ماه قم

عکاس: شهاب ملک

به‌محض ورود به این مجتمع، آنچه که بیش از هر چیز باعث جلب‌توجه‌تان می‌شود، بوی سوهان است که هوش از سرتان می‌برد. در ادامه چشم‌تان به حوضچه کاشی‌کاری با فواره‌های دلربا می‌خورد که تلفیق صدای گوش‌نواز آب و درخت‌های طبیعی، حس‌وحال خوبی به شما می‌دهد؛ به‌خصوص که فضا‌های مختلفی برای نشستن و استراحت در اطراف این حوضچه وجود دارد. در کنار همین حوضچه نیز پله برقی و آسانسور قرار گرفته است که برای دسترسی به طبقه بالا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

فروشگاه‌های مجتمع از جمله فروشگاه سوهان ساعدی نیا، فروشگاه‌های پوشاک، سوپر مارکت و کافه لمیز در طبقه همکف و مجموعه فودکورت، رستوران بزرگی، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه در طبقه اول قرار دارند.

فروشگاه‌ها

فروشگاه های مجتمع مهر و ماه قم

عکاس: مسیح خسروی دهکردی

فروشگاه‌های متعددی از فروشگاه مواد غذایی تا بستنی فروشی، عطر و ادکلن، اسباب‌بازی، خشکبار و… در مجتمع مهر و ماه فعال هستند که حس حضور در مراکز خرید مدرن را در ذهن تداعی می‌کنند. برخلاف سایر مراکز بین راهی کشور، در اینجا شاهد فروشگاه‌های برندهای معروف نظیر شکلات مرداس، پوشاک السی وایکیکی، لوازم ورزشی آدیداس و عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی سفیر خواهید بود؛ هرچند به‌غیر از فروشگاه‌های برند می‌توانید از سایر فروشگاه‌ها نیز خرید داشته باشید.

علاوه بر فروشگاه صنایع دستی که امکان خرید بهترین سوغاتی‌ها را برای شما فراهم می‌کند؛ می‌توانید سری هم به فروشگاه و کارگاه سوهان محمد ساعدی نیا بزنید که یکی از جاذبه‌های مجتمع مهر و ماه به حساب می‌آید و سوهان‌های فوق‌العاده خوشمزه‌ای را عرضه می‌کند؛ اما این همه ماجرا نیست و در کنار سوهان، محصولات متنوعی در بخش گز و شکلات نیز در طمع‌ها، طرح‌ها و بسته‌بندی‌های مختلف در این فروشگاه عرضه می‌شود که نمی‌توانید دست خالی از آن بیرون بیایید. برخی از محصولات این فروشگاه شامل سوهان عسلی، سوهان بدون مغز، سوهان لقمه‌ای، دسر سوهان، سوهان حبه‌ای، سوهان حلوایی، شوکو سوهان، گز آردی، سوهان گز، گز لقمه‌ای و انواع شکلات می‌شود. جالب اینکه بخش کارگاه تولیدی این فروشگاه در معرض دید عموم قرار دارد و می‌توانید گوشه‌ای از تولید این خوراکی‌های خوشمزه را مشاهده کنید.

سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی مجتمع مهر و ماه قم

منبع عکس: سایت پرتوفام (عکاس: نامشخص)

یکی از مهم‌ترین دلایلی که مسافران در مجتمع‌های بین راهی توقف می‌کنند، استفاده از سرویس بهداشتی در طول سفر است که اغلب امکانات بهداشتی خوبی ندارند و از نظر نظافت و… مناسب نیستند؛ اما در مجتمع مهر و ماه این اتفاق نیفتاده است و اگر یک بار از سرویس بهداشتی آن استفاده کنید، متوجه این موضوع خواهید شد. سرویس بهداشتی در طبقه بالایی مجتمع قرار دارد که دسترسی به آن از طریق آسانسور و پله برقی میسر است. با ورود به این محل محو تمیزی و نظافت فوق‌العاده و گلدان‌های داخل توالت خواهید شد؛ ضمن اینکه سرویس بهداشتی مجتمع به‌حدی بزرگ است که حتی در ایام شلوغ هم خیلی معطل نمی‌مانید. یک نیمکت دایره‌ای در وسط سرویس بهداشتی وجود دارد که برای وضوگرفتن می‌توانید از آن استفاده کنید.

فودکورت و رستوران

رستوران مجتمع مهر و ماه قم

منبع عکس: سایت پرتوفام (عکاس: نامشخص)

فودکورت: وجود فودکورت و رستوران و کافه در مجتمع بین راهی مهر و ماه این امکان را به مسافران داده است تا علاوه بر استفاده از خدمات و امکانات این محل، دلی از عزا درآورند. فضای وسیع فودکورت با تنوع غذاها از پاستا و ساندویچ گرفته تا انواع پیتزا، برگر، مرخ سوخاری، غذاهای ترکی و… درست همان چیزی است که هر گردشگری انتظار دارد.

تلویزیونی بزرگ نیز در انتهای فودکورت تعبیه شده است که در حین غذاخوردن می‌توانید سریال یا فوتبال موردعلاقه‌تان را تماشا کنید. فروش بستنی و انواع نان‌های فانتزی از دیگر امکانات این محل به شمار می‌رود.

فودکورت مجتمع مهر و ماه در طبقه اول قرار دارد و به‌لطف وجود برندهای خارجی نظیر تاچ برگر، فست اند فان، سیتی ساندویچ، آنجلا و… لذت صرف غذاهای خوش رنگ و لعاب و خوشمزه و البته باکیفیت را نصیبتان می‌کند.

رستوران‌ها: علاوه بر فود کورت، رستوران‌ها و کافه‌هایی نظیر رستوران بزرگی، کافه راوی، رستوران‌ ایرانی پلو بار، دومان دونر و… در این مجتمع فعالیت می‌کنند که می‌توانند لحظه‌های ناب و خوشمزه‌ای را برایتان رقم بزنند.

رستوران بزرگی مجتمع مهر و ماه قم

رستوران بزرگی: یکی از مزیت‌های رستوران بزرگی، ارائه صبحانه سلف سرویس از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۱:۳۰ است که شامل انواع صبحانه‌های سرد و گرم می‌شود.

رستوران بزرگی تا ساعت یک بامداد فعالیت می‌کند و علاوه بر صبحانه می‌توانید یک وعده ناهار یا شام لذیذ میل کنید. غذاهای این رستوران به‌صورت آماده است که از هرکدام بخواهید، می‌توانید سفارش دهید و ضمن نشستن و میل غذا، به تماشای برنامه تلویزیونی موردنظرتان بپردازید. اگر خواستید، حین صرف غذا نگاهی هم به بیرون بیندازید و از تماشای چشم‌انداز آن لذت ببرید؛ البته در طول روز به‌دلیل تابش آفتاب به داخل مجتمع، تمامی ‌شیشه‌ها با پرده‌های بلند پوشانده می‌شوند.

کافه لمیز مجتمع مهر و ماه قم

عکاس: بابک صبری

کافه لمیز: این کافه در سمت راست طبقه همکف قرار دارد و شامل فضای وسیعی از مبلمان است که طراحی بخشی از آن به‌صورت کتابخانه‌ای پر از کتاب، برای بسیاری از گردشگران جذابیت دارد. کافه لمیز محلی عالی برای رفع خستگی با یک فنجان قهوه است تا هم از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید و هم خود را برای ادامه سفر آماده کنید.

عکس های مجتمع مهر و ماه قم

عکاس: مسیح خسروی دهکردی، محمد آقاجانی، پویا پرهامی، Ahmad A، امین کشاورزیان، بهزاد کیوانی، منبع عکس: آژانس تبلیغاتی آفرینش (عکاس: نامشخص)، سایت پرتوفام (عکاس: نامشخص)

اگر شما نیز به مجتمع مهر و ماه قم رفته‌اید، در پایین این مقاله از کجارو می‌توانید از خاطره‌ها و تجربه‌های خود برای ما بگویید.

پرسش‌های متداول

مجتمع مهر و ماه قم کجاست؟

مجتمع مهر و ماه در ۶ کیلومتری اتوبان قم-تهران و در بزرگ‌راه خلیج فارس قرار دارد.

مجتمع مهر و ماه قم تا تهران چقدر فاصله دارد؟

این مجتمع در فاصله ۱۱۳ کیلومتری از عوارضی تهران-قم واقع شده است.

مجتمع مهر و ماه قم از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

این سرای گردشگری شامل بخش‌های مختلفی نظیر فروشگاه سوهان ساعدی نیا، پوشاک، سوپرمارکت، فودکورت، سرویس بهداشتی و نمازخانه و… می‌شود.

آیا مجتمع مهر و ماه قم رستوران دارد؟

در این محل چندین رستوران، کافه و فودکورت وجود دارد که غذاهای باکیفیتی را به مشتریان عرضه می‌کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر