حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

پیامک ۱۰ ریال گران می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپراتورهای ارائه‌دهنده‌ی خدمات مخابراتی کشور براساس لایحه‌ی بودجه سال ۱۴۰۰ موظف هستند علاوه‌بر قیمت مصوب هر پیامک، مبلغ ۱۰ ریال (معادل یک تومان) را از استفاده‌کنندگان این خدمت دریافت و به حساب خزانه واریز کنند.

هم‌اکنون، هزینه‌ی ارسال هر پیامک فارسی و لاتین با سیم‌کارت دائمی همراه‌اول به‌ترتیب ۹/۹ و ۲۳/۲ تومان و هزینه‌ی ارسال هر پیامک فارسی و لاتین با سیم‌کارت‌ اعتباری همرا‌ه‌اول به‌ترتیب ۱۱/۶ و ۲۷/۴ تومان است. هزینه‌ی ارسال هر پیامک فارسی و لاتین برای سیم‌کارت دائمی ایرانسل به‌ترتیب ۹/۹ و ۲۳/۲ تومان و هزینه‌ی ارسال هر پیامک فارسی و لاتین با سیم‌کارت‌ اعتباری ایرانسل به‌ترتیب ۱۱/۵ و ۲۰/۹ تومان برآورد می‌شود. همچنین، هزینه‌ی ارسال هر پیامک فارسی و لاتین با سیم‌کارت دائمی رایتل به‌ترتیب ۹/۹ و ۲۳ تومان و هزینه‌ی ارسال هر پیامک فارسی و لاتین با سیم‌کارت اعتباری رایتل به‌ترتیب به ۹/۹ و ۲۳ تومان می‌رسد.

در ادامه بخوانید:

در تبصره‌ی ۶ ماده‌‌واحده‌ی لایحه‌ی بودجه سال ۱۴۰۰، درآمد حاصل از افزایش قیمت پیامک تا مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال برای اجرای قوانین حمایت از حقوق معلولان و سامان‌دهی کودکان کار و خیابان دراختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد. لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ با سقف ۲،۴۰۰ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بودجه‌ای درحدود ۳ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان دریافت خواهد کرد. این بودجه باید صرف برنامه‌ی تجاری‌سازی ارتباطات و فناوری اطلاعات و برنامه‌ی توسعه فن‌آفرینی ارتباطات و فناوری اطلاعات، تأمین و توسعه‌ی زیرساخت‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تأمین و توسعه‌ی زیرساخت‌ها، ‌خدمات، کاربردها و مدیریت بخش فضایی، تنظیم، نظارت، تأمین و توسعه‌ی زیرساخت اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکارها، آموزش تخصصی فناوری‌های دیجیتال، تأمین و توسعه کاربردها و خدمات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تأمین و توسعه‌ی فناوری‌های نوین فضایی و دیجیتالی، اعمال مقررات و مدیریت بهینه‌سازی منابع کمیاب بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و برنامه پژوهش و راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر