حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تلاش هکرها برای اختلال در زنجیره تامین واکسن COVID-19

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اخیرا یک کارزار فیشینگ در سطح جهان به راه افتاده که هدف اصلی آن ها اختلال در زنجیره تامین واکسن COVID-19 به خصوص فرایند Cold Chain (زنجیره سرما) است.

هکرها از همان ابتدای پاندمی کرونا، تلاش های انجام شده برای کشف و توسعه واکسن را مورد هدف قرار دادند. حال به نظر می رسد که این افراد سعی دارند زنجیره تامین واکسن COVID-19 و توزیع آن به سراسر جهان را نیز مختل کنند.

به گزارش IBM، اخیرا یک کارزار فیشینگ در سطح جهان به راه افتاده که عمده تمرکز آن روی دستکاری زنجیره سرما است. همانطور که می دانید، زنجیره سرما بخشی از شبکه توزیع واکسن بوده که از فاسد شدن آن حین جابجایی جلوگیری می کند. این زنجیره اهمیت بسیاری برای واکسن های فایزر و مدرنا دارد؛ چراکه این دو محصول به ترتیب باید در دمای منفی 94 و منفی 4 درجه فارنهایت نگهداری شوند.   

گفته می شود که هکرها خود را به جای مجریان شرکت Haier Biomedical زده اند؛ یک کمپانی چینی که ادعا می کند تنها ارائه دهنده زنجیره سرما در جهان است. این افراد به صورت دقیق و حساب شده، ایمیل هایی شامل پیوست HTML را برای دیگران ارسال کرده و از آن ها می خواستند تا اطلاعات خود را وارد نمایند؛ اطلاعاتی که می توانست امکان دسترسی به شبکه های حساس را برای آنان فراهم آورد.   

این کمپین که طبق گفته های IBM احتمالا وابسته به یکی از گروه های دولتی هستند، شبکه گسترده ای را ایجاد کرده و حداقل 10 سازمان مختلف از جمله اداره کل مالیات و انجمن گمرکی اتحادیه اروپا را مورد هدف قرار داده اند. هنوز مشخص نیست که آیا چیزی از این حملات دستگیر هکرها شده است یا خیر.

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، حملات اخیر تنها حملات سایبری مربوط به ویروس کرونا نبوده است. ماه ژوئن بود که آژانس امنیت و اطلاعات GCHQ انگلستان متوجه تلاش هکرها برای دسترسی به اطلاعات حساس و مهم در خصوص توسعه واکسن کرونا در این کشور شد. اما آگاهی به این مسئله که هکرها این بار زنجیره تامین واکسن COVID-19 را مورد هدف قرار داده اند به مراتب نگران کننده تر است؛ چراکه فرایند نگهداری و انتقال این محصول به اندازه کافی دشوار است و دخالت هکرها تنها به وخامت اوضاع اضافه می کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر