کیا موتورز 295 هزار محصول خود در بازار ایالات متحده را به نمایندگی‌ها فراخواند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – گروه خودروسازی کره‌ای کیا موتورز  ۲۹۵ هزار دستگاه از محصولات خود را که در بازار ایالات متحده طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ به فروش رسیده‌اند را جهت جلوگیری از خطر وقوع آتش سوزی، به سوی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خود فراخوانده است.

طبق اظهارات مسئولان کیاموتورز، جدیدترین فراخوان این شرکت شامل برخی مدل‌های کیا سورنتو ۲۰۱۲-۲۰۱۳ ، کیا سراتو و سراتو کوپه ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ ، کیا اپتیما مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ ، کیا سول ۲۰۱۴-۲۰۱۵ و کیا اسپورتیج مدل ۲۰۱۲  می‌شود. دلیل این فراخوان وجود نقص در قسمتی از موتور و احتمال وقوع آتش سوزی هنگام رانندگی است. کارشناسان آن قسمت موتور را به دقت مورد بازرسی قرار می‌دهند تا هرگونه خطر وقوع آتش سوزی و یا نشت روغن و بنزین از این بخش را رفع کنند؛ در صورت لزوم قطعات معیوب تعویض و یا حتی پیشرانه به طور کلی با یک نمونه سالم جایگزین خواهد شد. همچنین کیا در حال به‌روزرسانی سیستم نرم افزاری سنسور ضربه محصولات خود است.

ناگفته نماند که هفته گذشته دو کمپانی کره‌ای کیا و هیوندا به دلیل عدم اعلام به موقع فراخوان ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو، مجبور به پذیرش پرداخت جریمه ۲۱۰ میلیون دلاری از سویی سازمان امنیت خودروهای ایالات متحده شدند. شرکت کیا مجبور به پذیرش دستورات موسسه امنیت ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده یا nhtsa شد. این موسسه اعلام کرده بود که کیا موتورز و هیوندای برخی اطلاعات مربوط به فراخوان‌ها را به صورت ناصحیح گزارش کرده بودند.

جریمه کیا موتورز در مجموع ۷۰ میلیون دلار است که ۲۰۷ میلیون دلار آن باید به صورت نقدی پرداخت شود. ۱۶ میلیون دلار برای سنجش میزان ایمنی در موارد خاص و ۲۷ میلیون دلار جریمه بالقوه نیز بعدها پرداخت خواهد شد. شرکت هیوندای نیز روز جمعه گذشته 129 هزار دستگاه از تولیدات خود را به دلیل بروز عیب در یاتاقان شاتون و احنمال خرابی کامل موتور به سوی نمایندگی‌ها فراخواند.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر