درمان درد با فوق تخصص درد؛ دکتر محمد حسین دلشاد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پزشک فوق تخصص درد، دکتر محمد حسین دلشاد، آموزش‌های تخصصی و ویژه‌ای در خصوص تشخیص علت و درمان هر دردی کسب کرده‌اند. گاهی ممکن است دردهایی که جدی گرفته نمی‌شود، باعث ایجاد مشکلات بیشتر، حتی افسردگی شود!

دکتر محمد حسین دلشاد، متخصص بیهوشی و دستیار فلوشیپ درد، ۱۲ سال قبل از رشته پزشکی عمومی فارغ‌التحصیل شدند. زمینه فعالیت و علاقه کاری ایشان در خصوص زایمان بدون درد است و در حال حاضر عضو کمیته کشوری زایمان بی‌درد و نماینده دانشگاه علوم پزشکی البرز در وزارت بهداشت در این زمینه هستند.

علائمی که نشان می‌‌‌دهد باید به متخصص درد مراجعه کنید

زمانی‌که طی مدت کوتاهی در قسمتی از بدن خود دچار درد می‌شوید، قطعا درد در این مدت کوتاه برای شما کسل‌کننده است و شما را از انجام فعالیت‌های روزانه و عادی بازمی‌دارد. حال فرض کنید که بسیاری از بیماران هستند که با دردهای مزمن که طی طولانی‌مدت ایجاد شده‌اند، همیشه در حال دسته و پنجه نرم کردن هستند.

اما چرا باید مجبور به تحمل دردهای آزاردهنده باشند؟ با وجود اینکه درمانی برای آن قطعا وجود خواهد شد. زمانی‌که دچار درد می‌شوید و با درمان‌‌های ابتدایی یا خانگی بهبود پیدا نمی‌کنید، دیگر وقت آن است که این دردها را جدی بگیرید و به ‌دنبال راهکاری برای درمان آن باشید.

دردی که درمان نمی‌شود!

اغلب ما زمانی‌ که دچار درد می‌شویم، پس از مدتی خودبه‌خود درمان می‌شود یا نهایتا با مصرف مسکن بر طرف خواهد شد. زمانی‌که دردی داشتید که پس از سه ماه کاهش نیافت، دیگر وقت آن است که درد خود را جدی بگیرید.

شاید در این مواقع به پزشک عمومی برای رفع درد مراجعه کنید. گاهی مراجعه به پزشک عمومی می‌تواند کارساز باشد؛ اما باید به‌صورت تخصصی درد شما مورد بررسی قرار گیرد؛ آن هم توسط فوق تخصص درد. 

 https://drdelshadfoundation.com

پزشک متخصص می‌داند که هر دردی، چه علتی دارد و متناسب با علت بیماری، درمانی مؤثر برای شما در نظر خواهد گرفت.

داروهای بدون نسخه و مسکن جوابگو نیست

همه ما زمانی‌که درد داریم فورا داروی مسکن بدون نسخه مصرف می‌کنیم که اغلب مواقع این روش جواب می‌دهد؛ اما اگر تنها در مدت کوتاهی تسکین یابد و مجدد دردها شروع شود، این روش نمی‌تواند راهکاری مناسب برای تسکین درد باشد.

در این مواقع زمانی‌که به پزشک مراجعه می‌کنید، متناسب با درد ایجادشده درمانی غیر تهاجمی مانند فیزیوتراپی برای شما در نظر می‌گیرد. در صورتی که این روش‌ها پاسخگو نباشد، مرحله به مرحله درمان‌های جدی‌تر و اقدامات حرفه‌ای‌تری جهت تسکین درد انجام خواهد گرفت.

نیاز به مصرف داروهای مسکن روزبه‌روز بیشتر می‌شود

قطعا زمانی‌که دارو مصرف می‌شود، باید به مرور زمان نیاز به مصرف دارو کمتر شود؛ اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد قطعا وقت آن است که بررسی‌های جدی‌تری برای شما انجام گیرد.

در این مواقع پزشک داروهایی که شما مصرف می‌کردید بررسی می‌کند و داروهای متناسب با شرایط شما تجویز خواهد کرد که قطعا اثربخشی بیشتری برای شما خواهد داشت.

گاهی ممکن است برای اثربخشی بیشتر درمان، راهکارهای دیگری مانند کایروپراکتیک یا درمان دستی در نظر گرفته شود.

دکتر دلشاد

آیا راهی دیگر به جز عمل جراحی دارم؟

بسیاری از بیماران درد شدیدی دارند که خودشان تصور می‌کنند راه‌ حل نهایی جراحی است و سردرگم هستند که آیا در حقیقت نیازی به جراحی دارند یا خیر؟ یا اگر نیاز به جراحی دارند راهکاری جایگزین جراحی وجود دارد؟

در این مواقع تنها پزشک متخصص درد است که می‌تواند پاسخ دقیق و شفافی به بیماران بدهد؛ اما این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که متخصص درد همیشه سعی بر آن دارد که بدون انجام عمل جراحی بیماران خود را درمان کند؛ در نتیجه نگرانی بی‌مورد در این زمینه نداشته باشید.

روند پیشرفت درمان متوقف شده است

قطعا هیچ‌کس مایل نیست که با درد زندگی کند و با این شرایط روز خود را شب کند. ممکن است برخی از بیماران با مصرف داروهای بدون نسخه و دارویی که پزشک عمومی تجویز کرده است، پس از مدتی دیگر دارو جوابگو نباشد و روند پیشرفت درمان متوقف ‌شود. در نهایت باید در این مواقع به‌طور تخصصی‌تر بیماری خود را برطرف کنید تا کاملا درد ایجادشده درمان شود.

درواقع باید به پزشکی مراجعه شود که تجربه کافی در این زمینه داشته باشد، منشأ اصلی درد را در شما متوجه شود و یک برنامه دقیق درمانی برای شما در نظر بگیرد. پس از تجویز درمان‌های مورد نیاز توسط پزشک باید مدتی صبر کنید تا متوجه شوید که عملکرد درمان برای شما چگونه است. در صورتی که بدن شما به درمان‌ها پاسخگو نباشد، قطعا پزشک راهکارهای مؤثرتری برای شما در نظر خواهد گرفت.

آیا متخصص بیهوشی قادر به کنترل درد است؟

دکتر محمد حسین دلشاد، در زمینه تخصص بیهوشی نیز فعالیت می‌کند، درواقع این متخصصان نیز می‌توانند دردهای بیماران را به روش‌های مختلفی کنترل کنند.

دکتر دلشاد

زمانی‌که بیمار وارد اتاق عمل می‌شود و توسط پزشک حاذق متخصص بیهوشی، بیهوشی یا بی‌حسی تنها در قسمت خاصی از بدن انجام می‌گیرد، پزشک همواره در اتاق عمل مراقب بیمار است و علائم حیاتی او را بررسی می‌کند.

همچنین متخصصان قادر هستند دردهای پس از جراحی یا دردهای که به ‌دلیل برخی از بیماری‌های دیگر ایجاد شده است، کنترل و درمان کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر