اپل هدفون اطراف گوش ایرپادز مکس را با قابلیت حذف نویز فعال معرفی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

امروز اپل ایرپادز مکس (AirPods Max) را معرفی کرد. این هدفون اطراف گوش بی‌سیم دارای قابلیت‌های اکولایزر انطباقی، حذف نویز فعال، حالت ترنسپرنت مود (Transparent Mode) و صدای فضایی است.

وقتی اپل فروش هدفون از برندهای رقیب را متوقف کرد، مشخص شد که شرکت مستقر در کوپرتینو در حال آماده‌سازی برای معرفی هدفون‌های اطراف گوش جدید خود است. ما در ابتدا انتظار داشتیم که هدفونی با نام ایرپادز استودیو که مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدیم در رویداد اکتبر آیفون ۱۲ ۵G معرفی شود اما این اتفاق نیفتاد.

در مرحله بعدی، شایعه شده بود که ایرپادز استودیو در رویداد سه‌شنبه ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) اپل با نام One More Thing به‌طور رسمی‌ معرفی شود اما این شرکت به‌طورکلی بر روی مک بوک‌های جدید مجهز به تراشه آرم M1 تمرکز داشت.

در پایان، اپل این هدفون را امروز ۱۸ آذر (۸ دسامبر) معرفی کرد و درواقع، این هدفون ایرپادز مکس نامیده می‌شود. در ادامه مشخصات فنی و ویژگی‌های ایرپادز مکس اپل را بررسی می‌کنیم.

طراحی

طبق گفته اپل، ایرپادز مکس به‌طور دقیق ساخته شده است. از هدبند گرفته تا پدهای هدفون، هر قسمت از ایرپادز مکس به‌دقت ساخته شده است تا عملکرد صوتی استثنایی را برای هر کاربر فراهم کند. هدبند بافتنی قابل‌تنفس که سراسر قسمت بالایی هدفون را در بر گرفته است، برای توزیع وزن و کاهش فشار روی سر ساخته شده است. قاب هدبند که از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده است قدرت، انعطاف‌پذیری و راحتی را برای انواع مختلفی از شکل و اندازه سر فراهم می‌کند. بازوهای هدبند تلسکوپی به‌آرامی امتداد یافته است و در جای خود می‌ماند تا تناسب موردنظر حفظ شود. همچنین، پدهای متصل به هدبند در حین ایجاد یک عایق مؤثر برای کاهش صدای محیط و ارائه تجربه شنیداری صوتی مناسب، فشار مساوی را بر گوش‌ها توزیع می‌کند. وزن این هدفون ۳۸۵ گرم است.

ایرپادز مکس

کیفیت صدا

ایرپادز مکس از یک درایور داینامیک ۴۰ میلی‌متری ساخت خود اپل بهره می‌برد که بیس غنی و عمیق، مید رنج دقیق و فرکانس‌های بالای با وضوح زیاد و تمیز را تولید می‌کند تا هر نت قابل‌شنیدن باشد. یک موتور آهنربایی حلقه‌ای نئودیمیم دوگانه منحصربه‌فرد به ایرپادز مکس اجازه می‌دهد تا اعوجاج هارمونیک کلی (THD) کمتر از ۱ درصد را در کل دامنه قابل‌شنیدن حتی در حداکثر حجم حفظ کند.

تأمین انرژی موردنیاز ایرپادز مکس نیز بر عهده تراشه H1 اپل است که در هر گوشی قرار گرفته است. اپل گفته است که هر تراشه توانایی «قدرت صوتی محاسباتی» را دارد که از آن برای ANC (حذف فعال نویز) و قابلیت‌های دیگر استفاده می‌شود. این تراشه از بلوتوث ۵.۰ بهره می برد.

اکولایزر انطباقی

ایرپادز مکس از اکولایزر انطباقی استفاده می‌کند که با اندازه‌گیری سیگنال صوتی تحویل داده‌شده به کاربر و تنظیم فرکانس‌های پایین و میانی در لحظه، صدا را متناسب با عایق سازی پدهای هدفون تنظیم می‌کند. این موضوع صدای غنی را به ارمغان می‌آورد که همه جزئیات را پخش می‌کند.

حذف نویز فعال

ایرپادز مکس صدای زنده‌ای را از طریق حذف نویز فعال ارائه می‌دهد تا کاربران بتوانند روی آنچه که گوش می‌دهند تمرکز کنند. هر دو گوشی دارای سه میکروفون رو به بیرون برای تشخیص نویز و صدای محیط است درحالی‌که یک میکروفون در داخل گوشی، صدای رسیده شده به گوش شنونده را کنترل می‌کند. با استفاده از صدای محاسباتی، حذف نویز به‌طور مداوم با نحوه قرارگیری و حرکات هدفون در لحظه سازگار می‌شود.

ترنسپرنت مود

به‌وسیله ایرپادز مکس، کاربران می‌توانند حالت ترنسپرنت مود را فعال کنند تا هم‌زمان با شنیدن محیط اطراف خود به موسیقی گوش دهند. این‌گونه اطمینان حاصل می‌شود که همه‌چیز ازجمله صدای خود کاربر، طبیعی به نظر می‌رسد درحالی‌که صدای موزیک هم به‌خوبی پخش می‌شود. جابجایی بین حالت حذف فعال نویز و حالت ترنسپرنت مود تنها با یک فشار و با استفاده از دکمه کنترل نویز انجام می‌شود.

درایور ایرپادز مکس

صدای فضایی

ایرپادز مکس از قابلیت صدای فضایی با ردیابی سر پویا برای قرار دادن اصوات در هر جا از فضا استفاده می‌کند. این قابلیت ارائه تجربه‌ای همه‌جانبه و تئاتر مانند را برای محتوای ضبط‌شده در ۵٫۱، ۷٫۱ و دالبی اتم فراهم می‌کند. با استفاده از ژیروسکوپ و شتاب سنج در ایرپادز مکس و آیفون یا آیپد، صدای فضایی حرکت سر کاربر و همچنین دستگاه را ردیابی می‌کند، داده‌های حرکت را با یکدیگر مقایسه می‌کند و سپس قسمت صدا را دوباره تنظیم می‌کند تا در دستگاه در همان حال بماند حتی اگر کاربر سر خود را حرکت دهد.

رابط کاربری بهبودیافته

ایرپادز مکس با استفاده از سنسورهای نوری و موقعیت، به‌طور خودکار زمان قرارگیری سر کاربر را تشخیص می‌دهد. هنگامی‌که در جای خود قرار گرفتید، ایرپادز مکس صدا را پخش می‌کند و پس از برداشته شدن یا هنگامی‌که کاربر به‌راحتی یک گوشی را بلند می‌کند، می‌تواند مکث کند. با ایرپادز مکس، تماس‌های صوتی و دستورات سیری بسیار واضح هستند چراکه میکروفون‌های قدرتمند و دقیق، نویز محیط را مسدود کرده و روی صدای کاربر تمرکز می‌کنند.

دیجیتال کراون

قابلیت دیجیتال کراون (Digital Crown) کنترل دقیق صدا و امکان پخش یا مکث صوتی، رفتن به آهنگ بعدی، پاسخ دادن یا پایان دادن به تماس‌های تلفنی و فعال‌سازی سیری را فراهم می‌کند. دکمه کنترل نویز به‌راحتی بین حالت حذف نویز فعال و حالت شفافیت جابجا می‌شود. البته صحبتی درباره اینکه آیا می‌توان هردوی این قابلیت‌ها را خاموش کرد نشده است.

عمر باتری

ایرپادز مکس دارای یک باتری است که حداکثر ۲۰ ساعت پخش صدا، مکالمه یا پخش فیلم را به همراه فعال بودن قابلیت حذف نویز فعال و قابلیت صدای فضایی فراهم می‌کند.

همچنین، این هدفون با یک کیف هوشمند نرم و باریک ارائه می‌شود که ایرپادز مکس را در حالت مصرف انرژی بسیار پایین قرار می‌دهد و به حفظ شارژ باتری در صورت عدم استفاده کمک می‌کند.

ایرپادز مکس به‌جای USB Type-C از طریق اتصال لایتنینگ شارژ می‌شود و دارای کابل لایتنینگ به USB-C است.

کیس ایرپادز مکس

سوئیچ خودکار

این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد صدا را بین آیفون، آیپد و مک به‌طور یکپارچه جابجا کنند. هنگام پخش موسیقی در مک، کاربران می‌توانند به‌راحتی از طریق آیفون تماس بگیرند و ایرپادز مکس به‌طور خودکار روشن می‌شود.

اشتراک صدا

این قابلیت این امکان را فراهم می‌کند تا به‌راحتی جریان صوتی را بین دو مجموعه ایرپاد در آیفون، آیپد، آیپاد تاچ یا اپل TV 4K به اشتراک بگذارید. به‌سادگی ایرپادز مکس را به دستگاه نزدیک کرده و با یک ضربه متصل شوید.

سیری

قابلیت‌های سیری شامل توانایی پخش موسیقی، برقراری تماس تلفنی، کنترل میزان صدا، دریافت مسیرها و موارد دیگر است. سیری همچنین می‌تواند پیام‌های دریافتی را از طریق قابلیت Announce Messages بخواند.

قیمت و رنگ‌بندی

قیمت ایرپادز مکس ۵۴۹ دلار است و در پنج رنگ شامل خاکستری فضایی (Space Gray)، نقره‌ای، آبی آسمانی، سبز و صورتی در دسترس خواهد بود. این هدفون از امروز یعنی سه‌شنبه ۱۸ آذر (۸ دسامبر) قابل سفارش خواهد بود و از هفته دیگر یعنی سه‌شنبه ۲۵ آذر (۱۵ دسامبر) در دسترس قرار خواهد گرفت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر