نسخه آرم لایت روم برای ویندوز و مک OS منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ادوبی همان‌طور که پیش‌تر اعلام کرده بود، روز گذشته نسخه‌ی آرم (ARM) اپلیکیشن لایت روم (Adobe Lightroom) را برای سیستم‌های عامل ویندوز و مک او اس منتشر کرد. جدیدترین نسخه لایت روم از این پس به‌صورت مستقیم و بدون نیاز به ابزارهای شبیه‌ساز روی تراشه‌ی ام وان اپل (Apple M1) و آن دسته از دستگاه‌های ویندوز ۱۰ که مبتنی‌ بر تراشه‌ی آرم ساخت کوالکام هستند اجرا می‌شود. لایت روم به‌صورت کامل برای آرم منتشر شده است و برخلاف انتظارات اولیه، شاهد انتشار نسخه‌ی بتای آن نیستیم. ادوبی نسخه‌ی آرم لایت روم را به فایل نصب Creative Suite اضافه کرده است. 

نسخه‌ی آرم لایت روم درواقع نسخه‌ی جدید آن محسوب می‌شود و این یعنی اگر جزو طرفداران لایت روم کلاسیک هستید، باید کمی بیشتر منتظر بمانید تا توسط ادوبی منتشر شود. یکی از مدیر برنامه‌های تیم تصویربرداری شرکت ادوبی می‌گوید: «ما قصد داریم نسخه‌های سازگار با تراشه‌ی ام وان اپل را به‌ محض آماده‌شدن‌ منتشر کنیم؛ پس منتظر اخبار بعدی بمانید.»

جدیدترین به‌روزرسانی لایت روم در حالی منتشر می‌شود که چند هفته پیش شاهد انتشار نسخه‌ی بتای فتوشاپ برای دستگاه‌هایی بودیم که مبتنی ‌بر معماری آرم هستند و از سیستم‌های عامل مک OS و ویندوز استفاده می‌کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

از آن‌جایی که فتوشاپ آرم در مرحله‌ی بتا قرار دارد، فعلا نسخه‌ی کامل نیست و شماری از قابلیت‌های کلیدی در آن دیده نمی‌شود؛ بااین‌حال لایت روم آرم تمامی قابلیت‌هایی که روی دستگاه‌های x86 ارائه می‌دهد، در خود دارد. ادوبی عملا لایت روم را مستقیما به آرم پورت کرده است. 

ادوبی قصد دارد بهینه‌سازی‌های بیشتری برای دستگا‌ه‌های مبتنی ‌بر معماری آرم ارائه دهد و این یعنی احتمالا در آینده شاهد انتشار اپلیکیشن‌های بیشتری در قالب Creative Suite برای آرم خواهیم بود. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر