حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مایکروسافت و ۱۲ شرکت دیگر به پویش آمازون در حوزه تغییرات آب و هوایی ملحق شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت و ۱۲ شرکتِ دیگر به‌صورت رسمی اعلام کردند که به پویش جدید آمازون با نام «سوگند آب‌ و ‌هوایی» که برای مقابله با تغییرات آب و هوایی راه‌اندازی شده است، ملحق شده‌اند. تمامی شرکت‌هایی که در این پویش حضور دارند موظف هستند تا سال ۲۰۴۰ میزان تولید کربن خود را به صفر برسانند.

پروژه‌ی آمازون و شرکت‌های دیگر در تلاش است یک دهه زودتر، اهدافِ اعلام‌شده در توافق‌نامه‌‌ای که سازمان ملل متحد در پاریس منعقد کرد را دست‌یافتنی کند. امضاءکنندگان پویش آمازون، موافقت کرده‌اند که به‌طور منظم در بازه‌های زمانی مشخص میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را بر اثر فعالیت‌هایشان، گزارش کنند.

پیش‌تر در ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۰ (دی و بهمن ۱۳۹۸) مایکروسافت متعهد شد که تا سال ۲۰۳۰ تبدیل به یک شرکت کربن منفی شود. همچنین مایکروسافت می‌گوید که برنامه دارد تا ۳۰ سال آینده، حجم درخورتوجهی از کربن اتمسفر را حذف کند؛ حتی بیشتر از میزان کربن تولیدشده توسط این شرکت از سال ۱۹۷۵ (زمان بنیان‌گذاری) تاکنون. مایکروسافت از سال ۲۰۱۲ تاکنون، یک شرکت کربن خنثی محسوب می‌شود. 

لوکاس جاپا، مدیر ارشد بخش محیط زیست در مایکروسافت، می‌گوید: «هیچ شرکت یا سازمانی نمی‌تواند به‌تنهایی به‌شکلی معنی‌دار به بحران آب‌و‌هوا رسیدگی کند. انجام این کار نیازمند رویکردهایی تهاجمی، فناوری‌های خلاقانه‌ی جدید و تعهد قوی به همکاری در سراسر صنایع و بخش‌های اقتصادی است. ما با عضویت در پویش سوگند آب و هوایی آمازون و همکاری با یکدیگر، همگی خواهیم توانست به‌منظور مقابله با این چالش برخیزیم و جلوی انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را بگیریم تا بتوانیم به‌سمت آینده‌ای که در آن هیچ گاز مضری به اتمسفر وارد نمی‌شود قدم برداریم».

از بین دیگر شرکت‌هایی که به‌تازگی به پویش جدید آمازون پیوسته‌اند می‌توانیم به Unilever و شبکه‌ی بریتانیایی ITV و شرکای اروپایی کوکا کولا (Coca-Cola European Partners) اشاره کنیم. پیش‌تر شرکت‌های دیگری شامل اوبر و بست بای و Siemens و ورایزن در این پویش عضو شده بودند. 

دو شرکت آمازون و Global Optimism سال گذشته در همکاری با یکدیگر پویش سوگند آب و هوایی را به‌صورت مشترک راه‌اندازی کردند. آمازون از آن زمان تاکنون اقداماتی جدی در راستای دستیابی به اهداف خود در این زمینه انجام داده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به سفارش ۱۰۰ هزار وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی شرکت Rivian برای تحویل محصولات اشاره کنیم.

جف بزوس، مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین فرد دنیا، اعلام کرده است که شرکت تحت مدیریتش قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ صرفا از منابع تجدیدپذیر انرژی استفاده کند. بزوس در این زمینه گفت: «اکنون ۳۱ کشور در سراسر دنیا عضو پویش سوگند آب و هوایی هستند و همه‌ی ما با هم درحال فرستادن سیگنال مهمی به بازار هستیم و به شرکت‌های دیگر می‌گوییم که میزان تقاضا برای فناوری‌هایی که به ما برای روی کار آوردن اقتصادِ مبتنی‌بر کربن صفر کمک می‌کنند، بسیار زیاد است و این تقاضا به‌مرور زمان افزایش پیدا می‌کند».

در ادامه بخوانید:

منتقدان آمازون گفته‌اند پروژه‌ی جدید این شرکت شفافیت چندانی ندارد. آن‌طور که رسانه‌ی واشینگتن پست می‌نویسد، پویش سوگند آب و هوایی به این موضوع اشاره نمی‌کند که شرکت‌های حاضر در پویش باید کدام گازهای گلخانه‌ای را اندازه بگیرند. جف بزوس به‌دنبال اینکه کارمندان آمازون از این شرکت درخواست کردند اقدامات بیشتری برای مقابله با تغییرات آب‌و‌هوا انجام دهد، پویش جدید را راه‌اندازی کرد. 

در سال جاری میلادی بیش از هشت هزار شرکت گزارش عملکرد خود را در زمینه‌ی تولید گازهای گلخانه‌ای برای شرکت CDP ارسال کردند. این شرکت غیرانتفاعی به شرکت‌های مایکروسافت و آلفابت و اپل رتبه‌ی A را اعطا کرد و یکی از دلایل اعطای این رتبه، شفافیت شرکت‌های یادشده در زمینه‌ی انتشار گازهای گلخانه‌ای بود. آمازون و فیسبوک و توییتر که هیچ‌یک از آن‌ها امسال در طرح CDP شرکت نکرده‌اند، امتیاز F را دریافت کردند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر