تاریخ عرضه رسمی هارمونی OS 2.0 هواوی مشخص شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از تحریم شدن شرکت هواوی که استفاده از خدمات تلفن همراه گوگل (Google Mobile Services) را برای این شرکت ممنوع کرده است، این شرکت درنهایت سیستم‌عامل خود با نام هارمونی OS را عرضه کرد. این سیستم از قبل در برخی از دستگاه‌ها در دسترس بوده است اما تاکنون در تلفن‌های هوشمند موجود نبوده است. بااین‌حال، خبرهای خوبی در مورد معرفی هارمونی OS 2.0 برای تلفن‌های هوشمند وجود دارد. شرکت هواوی در تاریخ چهارشنبه 26 آذر (16 دسامبر) یک رویداد برای معرفی نسخه بتای هارمونی OS 2.0 برگزار خواهد کرد. این رویداد مخصوص توسعه‌دهندگان برنامه‌های تلفن همراه است.

هارمونی OS

امروز صبح، وانگ چنگلو (Wang Chenglu) رئیس بخش نرم‌افزار تجارت مشتری هواوی گفت که در چهارشنبه 16 دسامبر، نسخه بتای مخصوص توسعه‌دهندگان تلفن همراه هارمونی OS 2.0 را در پکن منتشر خواهد کرد. متعاقباً، مدیرعامل شرکت هواوی کانسومر بیزینس (Huawei Consumer Business) و مدیر اجرایی هواوی یعنی یو چنگدونگ (Yu Chengdong) گفت که در چهارشنبه 16 دسامبر، توسعه‌دهندگان تلفن همراه از پیوستن به هارمونی OS استقبال خواهند کرد.

هارمونی OS

هواوی برنامه بتای مخصوص توسعه‌دهندگان تلفن همراه هارمونی OS 2.0 را صبح روز چهارشنبه 16 دسامبر منتشر خواهد کرد. بعدازظهر همان روز، کارشناسان این شرکت ویژگی‌های اصلی و ابزارهای توسعه نسخه تلفن همراه هارمونی OS 2.0 بتا را توضیح خواهند داد.

نکات برجسته این رویداد

  • فلسفه طراحی هارمونی OS 2.0
  • به ارمغان آوردن یک تجربه فوق‌العاده کامل، سراسری و ابتکاری با شرکای خود
  • تجزیه و تحلیل عمیق چارچوب برنامه توزیع‌شده هارمونی OS
  • پلت فرم توسعه برنامه توزیع‌شده یک مرحله‌ای دواکو استودیو (DevEco Studio 2.0)
  • شبیه‌ساز تلفن همراه
  • ارتباط رودررو با کارشناسان فنی هارمونی OS شرکت هواوی

دستور کار رویداد

صبح روز چهارشنبه 26 آذر

  • از ساعت 10:00 تا 10:30 هواوی برنامه بتای مخصوص توسعه‌دهندگان تلفن همراه هارمونی OS 2.0 را منتشر خواهد کرد
  • از ساعت 10:30 تا 12:00 شرکای برنامه موارد نوآورانه و فوق‌العاده هارمونی OS را به اشتراک خواهند گذاشت

بعدازظهر چهارشنبه 26 آذر

  • از ساعت 13:30 تا 15:10 کارشناسان هواوی ویژگی‌های کلیدی و ابزارهای توسعه تلفن همراه هارمونی OS 2.0 نسخه بتا را توضیح خواهند داد
  • از ساعت 15:30 تا 17:00 تعامل رودررو با توسعه‌دهندگان KOLs و کارشناسان فنی هواوی وجود خواهد داشت

ویژگی‌های برتر سیستم‌عامل هارمونی OS برای تلفن‌های هوشمند

بیایید اکنون ویژگی‌های عمده‌ای را که هواوی با سیستم‌عامل هارمونی OS به کاربران متعدد خود وعده داده است، بررسی کنیم.

اتصال متقابل: چندین دستگاه برای ایجاد یک «غول» به هم متصل می‌شوند

قبل از درک EMUI، ابتدا باید در مورد رابطه EMUI، اندروید و هارمونی OS صحبت کنیم. EMUI طراحی رابط کاربری سیستم است، درحالی‌که سیستم‌عامل اندروید و هارمونی OS درواقع سیستم‌عامل هستند. به زبان ساده، سیستم‌عامل اندروید و هارمونی OS مانند مدل‌های مختلف کیک هستند. در مورد EMUI، این رابط کاربری مانند خامه کیک است که محصول کامل را تشکیل می‌دهد. البته همه ما می‌دانیم که خامه یا موارد روی کیک می‌تواند طعم‌های مختلفی داشته باشد. طعم‌دهنده‌های مختلف تزئین کیک چیزی است که ما به‌عنوان EMUI، MIUI، کالر OS و غیره می‌شناسیم.

هارمونی OS

اتصال بدون مرز برای سیستم‌عامل هارمونی OS

این منطق تعامل با تلفن‌های هوشمند سازگار است. نه‌تنها صفحه‌های هوشمند، بلکه تعاملات بیشتری نیز با دستگاه‌های هواوی در آینده وجود خواهد داشت. البته کافی نیست که رابط کاربری آشنا و سازگار به نظر برسد. دلیل اینکه هواوی سیستم‌عامل هارمونی OS را توسعه داد و به‌تدریج از اندروید تغییر حالت داد، ساخت یک ترمینال فوق‌العاده است. هسته اصلی این ترمینال فوق‌العاده، ساخت دستگاه‌هایی است که ترمینال را بدون توجه به کاربر تشکیل می‌دهند.

هارمونی OS

تحقیقات عوامل انسانی اکنون سنگ بنای EMUI است

با کنار گذاشتن مفهوم طراحی چند دستگاهی و تمرکز بر روی سیستم EMUI 11 به‌عنوان هسته اصلی «1+8+»، سادگی و کارایی سیستم نیز بسیار مهم است. عملکرد چند پنجره هوشمند EMUI 11 دوباره بهینه‌سازی می‌شود. کاربران می‌توانند یک پنجره شناور فعال را در کنار صفحه بکشند، بزرگنمایی کرده و یا نگه کنند.

مضامین خاص

هواوی علاوه بر تعامل و انیمیشن، مضامین جدید و نمایشگر خارج از صفحه همیشه روشن (AOD) را به EMUI 11 اضافه می‌کند. حتی برای یک انیمیشن کوچک خارج از صفحه، طراحان هواوی تحقیقات زیادی انجام داده‌اند. به‌عنوان‌مثال، به‌منظور سریع‌تر کردن حرکت گوزن‌ها، طراح جزئیات سم و پای حیوانات چهارپا سم دار را هنگام راه رفتن مطالعه کرد.

هارمونی OS

از نظر مضامین، هواوی همچنین سعی کرد صحنه های واقعی الکل را به مکعب های یخ آلوده به P40 به عنوان یک تصویر زمینه با موضوع جدید، ضبط کند. این روش «عکسبرداری از صحنه های واقعی برای کاغذ دیواری» نیز توسط اپل در آیفون و اپل واچ استفاده شده است. می توان گفت که این یک خلاقیت هنری واقعی است، به جای استفاده از مواد تجاری برای دوخت مانند بسیاری از سالها قبل.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر