حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مهاجرت به استرالیا با ویزای کار استرالیا از سلکت ویزا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مهاجرت فرایند پیچیده‌ای است که به تسلط بر قوانین و مقررات متخلف نیاز دارد؛ قوانینی که به‌صورت مداوم در حال تغییر و توسعه هستند. شاید باید پرسید که از کدام وکیل رسمی مهاجرت استرالیا مشورت بگیریم؟ راهکارهای مختلفی برای شناخت وکیل رسمی مهاجرت استرالیا وجود دارد. قبل از شروع باید این را به خاطر بسپاریم که در حال حاضر یکی از بهترین ویزاهای استرالیا، ویزای کار است که ابتدا در مورد آن توضیحاتی می‌دهیم.

سلکت ویزا

انواع ویزای کار استرالیا

به‌طور کلی با توجه به طول مدتی که می‌خواهید در استرالیا بمانید، می‌توانید برای دو نوع ویزای کار اقدام کنید: ویزای موقت و دائم. حالا برای اینکه درباره ویزای کاری استرالیا  بیشتر بدانیم، باید اشاره کنیم که این ویزا شامل چند ‌دسته می‌شوند.

ویزای موقت

 این ویزا به شما اجازه می‌دهد که برای کار به‌صورت موقت در استرالیا بمانید. در این ویزا ممکن است شرایطی مثل اجازه‌ی کار مشخص یا کار کردن با کارفرمای خاص ذکر شود. به این نکته توجه کنید که این ویزا می‌تواند مقدمات و امتیازات لازم برای ویزا و اقامت دائم را فراهم کند.

در ادامه فهرستی از انواع ویزای کار موقت ذکر می‌شود:

ویزای subclass 482

 این ویزا با اسپانسرشیپ کارفرمایان قابل اخذ است. یعنی کارفرمایانی که نمی‌توانند نیروی مورد نیاز خود را در استرالیا پیدا کنند، از این طریق کمبود نیروی خود را تأمین می‌کنند.

ویزای subclass 485

 این ویزا برای دانشجویان بین‌المللی و دانشجویانی است که به‌تازگی از دانشگاه‌های استرالیا فارغ‌التحصیل شده‌اند و مهارت و مدرک لازم برای فعالیت در مشاغل مربوطه دارند.

 یکی از روش‌های معمول برای اخذ اقامت دائم استرالیا، ابتدا گرفتن ویزای تحصیلی و بعد از اتمام آن، گرفتن ویزای موقت کار و در انتها، اقدام برای ویزای دائم  با بالا بردن امتیازات مربوطه است.

به‌تازگی با همه‌گیری کرونا، سازمان مهاجرت استرالیا اعلام کرده ‌است فارغ‌التحصیلانی که تحت تأثیر محدودیت‌های پروازی و … برای بازگشت به کشور خود قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای ۱۲ ماه ویزای موقت دانشجویی خود را تمدید کنند.

ویزای subclass 476

 این ویزا به دانشجویان رشته‌های مهندسی که به‌تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند، اجازه می‌دهد تا ۱۸ ماه دیگر در استرالیا به کار یا تحصیل بپردازند. برای این ویزا باید در ۲ سال گذشته از یک مؤسسه یا دانشگاه مورد تأیید فارغ‌التحصیل شده و کمتر از ۳۱ سال سن داشته باشید.

ویزای subclass 489

 این ویزا برای نیروی کار ماهری است که می‌خواهد در مناطق کم‌جمعیت استرالیا کار و زندگی کند. این ویزا به اعضای خانواده فرد نیز تعلق می‌گیرد. مدت‌زمان این ویزا ۴ سال است و بعد از آن می‌توان برای ویزای دائم subclass 887 اقدام کرد.

ویزای subclass 188

 این ویزا به شما اجازه می‌دهد که در استرالیا بیزینس کنید و کسب‌و‌کار خود را تأسیس کنید و کارآفرینی انجام دهید. علاوه بر آن می‌توانید در این کشور سرمایه‌گذاری کنید. برای این ویزا قید شده است که باید بیزینس جدید راه بیندازید و توسط یک آژانس ایالتی در استرالیا معرفی شوید و اسپانسر بگیرید. این ویزا جزئیات زیادی دارد که به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود.

ویزای موقت جدید برای کار در استرالیا

از نوامبر ۲۰۱۹ دو ویزای موقت جدید برای نیروی کار ماهر و اعضای خانواده در نظر گرفته شده که مخصوص مناطق کم‌سکنه‌ی استرالیا و به شرح زیر است:

ویزای subclass 491

 این ویزا برای افرادی است که از طرف دولت ایالتی یا منطقه‌ای معرفی شوند یا توسط یکی از اعضای خانواده برای زندگی و کار در استرالیا حمایت مالی بگیرند.

ویزای subclass 494

 این ویزا برای افرادی است که از کارفرمایان در مناطق کم‌جمعیت استرالیا حمایت مالی بگیرند.

 

چرا برای مهاجرت به استرالیا به وکیل مهاجرتی احتیاج داریم

استرالیا یکی از کشورهای مهاجرپذیر و پرطرفدار و مقصد بسیاری از محصلان، متخصصان، سرمایه‌گذاران و حتی پناهندگان است. برای ورود به این کشور، اولین اقدام اخذ ویزا است که انواع مختلفی از جمله ویزای تحصیلی، شغلی، سرمایه‌گذاری، فامیلی و پناهندگی دارد که هر کدام شامل چند ویزای دیگر می‌شود. همچنین از لحاظ طول مدتی که می‌توانید با این ویزاها در استرالیا بمانید، ویزاها به دو‌ دسته‌ی موقت و دائم تقسیم می‌شوند. در نتیجه اخذ ویزا بسیار پیچیده و دشوار است و نیاز به مشورت متخصصان این حوزه دارد که حتی کارهای اجرایی انجام بدهند. وکلای مهاجرتی کسانی هستند که در این زمینه کمک می‌کنند.

چطور می‌توان به وکلای مهاجرتی اعتماد کرد

تب و تاب مهاجرت در ایران بسیار داغ است و همین مورد باعث شده افرادی سودجو به اسم وکیل و مشاور مهاجرت اقدام به کلاهبرداری کنند. بنابراین باید روشی باشد تا از آن طریق بتوان استعلام وکیل‌های خبره و متخصص را گرفت. برای این منظور، اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که ببینید آیا شماره‌ی وکیل در وب‌سایت MARA ثبت شده است یا خیر. این سازمان زیر نظر دولت استرالیا و اداره‌ی مهاجرت فعالیت می‌کند و اسامی وکلای رسمی و مورد اعتماد در وب‌سایت آن حتما ثبت می‌شود. وکلایی که زیر نظر این سازمان هستند، هرچند وقت یکبار دوره‌هایی می‌گذارند و با تغییرات قوانین مهاجرتی آشنا می‌شوند. راهکارهای مختلفی برای فرایند شروع‌به‌کار مهاجرت به استرالیا وجود دارد که می‌توانید برای شروع از وب‌سایت سلکت ویزا دیدن کنید. وکلای رسمی مهاجرت به استرالیا می‌توانند در تسریع این فرایند به شما کمک کنند.

آیا مراجعه به وکیل مهاجرتی امری ضروری است؟

شما می‌توانید خودتان فرایند اخذ ویزا و مهاجرت را طی کنید. اما ازآنجاکه مهاجرت فرایندی هزینه‌بر و ریسکی است، بهتر است در این مسیر متخصصانی که کاملا بر قوانین و چک‌لیست آفیسر‌های ویزا مسلط هستند، به شما کمک کنند تا با ریسک کمتری مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید. بنابراین مراجعه به وکیل مهاجرتی ضروری نیست؛ اما شانس شما را برای اخذ ویزا و اقامت بالا می‌برد.

فرایند مهاجرت با وکیل به چه صورتی است

بعد از انتخاب و استعلام وکیل، طی جلسات مشاوره، شرایط و اهداف شما بررسی می‌شود و سپس وکیل اعلام می‌کند که آیا شانسی وجود دارد یا اینکه باید از روش دیگری اقدام کرد. وقتی شرایط مساعد شد، وکیل به شما می‌گوید چه مدارکی احتیاج دارید و چگونه باید آن را جمع‌آوری کنید. در انتها، وکیل تمام مدارک لازم را از طریق پرتالی که در اختیار دارد، برای اداره‌ی مهاجرت استرالیا می‌فرستد.

هزینه‌ی وکیل مهاجرتی چقدر است؟

نمی‌توان هزینه‌ی ثابتی برای وکیل گرفتن تخمین زد؛ زیرا دستمزد و خدمات وکلا با یکدیگر متفاوت است. برخی از وکیل‌های مهاجرتی مشاوره‌ی اولیه را به‌رایگان انجام می‌دهند؛ اما عده‌ای از ابتدا به ازای جلسات مشاوره به‌صورت جداگانه هزینه دریافت می‌کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر