به‌روزرسانی دستگاه‌های اندرویدی دارای اسنپدراگون برای 4 سال

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در روز پنجشنبه 27 آذر (17 دسامبر)، گوگل و کوالکام توافق جدیدی را اعلام کردند که به‌منظور پشتیبانی از چهار نسخه سیستم‌عامل اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی برای همه دستگاه‌های دارای اسنپدراگون که با بهبودهای پروژه تربل (Project Treble) به بازار ارسال می‌شوند، است. پلتفرم موبایل اسنپدراگون 888 جدید اولین پردازنده‌ای است که از این پشتیبانی جدید برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل بهره‌مند خواهد شد. تمام تراشه‌هایی که با اندروید 11 به بعد عرضه می‌شوند از چهار نسخه سیستم‌عامل اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی پشتیبانی خواهند کرد.

ظاهراً اخبار و سرفصل‌های گزارش‌های مختلف تا حدود کمی گیج‌کننده یا حتی گمراه‌کننده بوده است اما این موضوع فقط به دلیل اعلامیه اصلی سازنده تراشه یعنی کوالکام و غول موتور جستجو یعنی گوگل است. طبق گزارش اندروید پلیس، با انتشار این خبر یعنی چهار سال به‌روزرسانی اندروید، درواقع چیزهای کمی تغییر می‌کند. اگر دراین‌باره اطلاع ندارید، باید بدانید که در حال حاضر گوگل و سامسونگ حدود سه به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل را در تلفن‌های هوشمند محبوب خود ارائه می‌دهند. اعلامیه امروز هر دو شرکت درواقع این میزان را افزایش نخواهد داد. در عوض، این قرارداد فقط سیاستی را ایجاد می‌کند که در حال حاضر یک گزینه اختیاری برای OEM های گوشی‌های هوشمند است که با کوالکام کار می‌کنند. درواقع، این قرارداد به‌هیچ‌وجه طول عمر مفید تراشه‌های برتر کوالکام را افزایش نخواهد داد.

توافق جدید گوگل و کوالکام باعث افزایش سرعت عرضه به‌روزرسانی‌ها خواهد شد

بااین‌حال، پیشرفت‌های انجام‌شده توسط گوگل و کوالکام OEM های گوشی‌های هوشمند را قادر می‌سازد تا دستگاه‌های اندرویدی مبتنی بر اسنپدراگون خود را به جدیدترین سیستم‌عامل اندروید به‌روز کنند و این امر بدون تغییر نرم‌افزار مخصوص چیپست کوالکام تکنولوژی و استفاده از شاخه نرم‌افزاری مشترک اندروید برای به‌روزرسانی دستگاه‌ها بر اساس طیف وسیعی از تراشه‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام تکنولوژی انجام می‌شود. این تغییرات باعث کاهش زمان و منابع موردنیاز OEM ها برای به‌روزرسانی دستگاه‌های مبتنی بر تراشه‌های اسنپدراگون به جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید خواهد شد.

پس درمجموع، دو اتفاق مهم در این قرارداد ذکر شده است:

  • کوالکام از سه به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل اندروید برای کل مجموعه تراشه‌های گوشی‌های هوشمند خود که از اسنپدراگون 888 شروع می‌شود، پشتیبانی خواهد کرد.
  • OEM های تلفن‌های هوشمند احتمالاً اکنون می‌توانند چهار سال کامل به‌روزرسانی‌های امنیتی اندروید (بر اساس این قرارداد) ارائه دهند.

گوگل کوالکام

دیوید بورک (David Burke)، معاون بخش مهندسی اندروید گوگل گفت:

گوگل به همکاری نزدیک با شرکای فناوری خود برای افزایش طراوت اکوسیستم اندروید ادامه می‌دهد. از طریق این همکاری با شرکت کوالکام تکنولوژی، ما انتظار داریم که کاربران اندروید آخرین سیستم‌عامل و امنیت بیشتری را در دستگاه‌های خود داشته باشند.

همچنین، کدار کندپ (Kedar Kondap)، معاون اول بخش مدیریت محصول شرکت کوالکام تکنولوژی گفت:

ما از همکاری با گوگل برای گسترش پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی در سیستم‌عامل‌های تلفن همراه تراشه‌های اسنپدراگون آینده با استفاده از پیشرفت‌های پروژه تربل خوشحالیم. از طریق این همکاری، ما ضمن ارائه تجربه کاربری برتر برای کاربران نهایی، انتظار داریم به‌سرعت سیستم‌عامل اندروید را در دستگاه‌های مبتنی بر اسنپدراگون ارتقا دهیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر