مایکروسافت در 2021 رمزعبور را کنار خواهد گذاشت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت مدت‌زمان زیادی است که به یکی از مخالفان رمز عبورهای سنتی تبدیل شده است. این شرکت در سال‌های اخیر در راه‌حل‌های مختلفی مانند ویندوز هِلو (Windows Hello)، تأییدکننده اعتبار مایکروسافت (Microsoft Authenticator)، کلیدهای امنیتی FIDO2 و اعتبارسنج کف دست اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است.

حال، سازنده ویندوز از فرآیند حرکت در مسیر کنار گذاشتن رمز عبورهای سنتی به‌صورت کامل سخن گفته است و برنامه‌ریزی کرده تا سال 2021 این شکل از امنیت را به چیزی مربوط به گذشته تبدیل کند.

مایکروسافت به این نکته اشاره کرده است که رمزهای عبور نزدیک به 80% از حمله‌های سایبری را به خود اختصاص می‌دهند و در هر ماه 250 حساب کاربری حقوقی هک می‌شوند. این شرکت در تلاش است تا به راه‌حلی بی‌نیاز به رمز عبور دست یابد.

در ماه نوامبر 2019 در رویداد مایکروسافت ایگنایت (Microsoft Ignite)، ما اعلام کردیم که در حال حاضر در هر ماه بیش از 100 میلیون نفر از فرآیند ورود به حساب کاربری بدون رمز عبور استفاده می‌کنند. در ماه می 2020، درست در زمان رویداد ورلد پسورد دی (World Password Day)، این عدد تا 150 میلیون نفر رشد کرده بود و استفاده از قفل‌های امنیتی زیستی برای ورود به حساب‌های شغلی تقریباً دو برابر آن زمان شده است. ما در تلاش هستیم تا دسترسی عاری از رمز عبور را تا سال 2021 برای کاربران به یک واقعیت تبدیل کنیم.

در طول سال 2020، مایکروسافت در کنفرانس‌های مختلفی شرکت کرد و چشم‌انداز خود را برای یک آینده بی‌نیاز به رمز عبور و معماری اعتماد صفر (Zero Trust) به اشتراک گذاشت. مایکروسافت پشتیبانی آژور اکتیو دایرکتری (Azure Active Directory) از کلیدهای امنیتی FIDO2 برای محیط‌های دوگانه را وارد فرایند سنجش اولیه کرده و در مایکروسافت 365 نیز قابلیت ویزارد بدون نیاز به رمز عبور را امکان‌پذیر کرده است. این شرکت همچنین با بسیاری از شرکای امنیتی خود از MISA همکاری کرده است تا راه‌حل‌های عاری از رمز عبور را توسعه دهد.

2021 سالی خواهد بود که مایکروسافت برنامه‌ریزی کرده است تا در آن رمز‌ عبورها را برای کاربران به چیزی بی‌استفاده تبدیل کند. این شرکت روی این نکته تأکید دارد که کنار گذاشتن رمز عبور، زندگی در اینترنت را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر