گوگل سیستم ‌عامل اندروید تینگز را تعطیل خواهد کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اندروید تینگز (Android Things) سیستم عاملی برای مدیریت خانه هوشمند است که مورد استقبال قرار نگرفته و مانند بسیاری از سرویس‌های گوگل تعطیل خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

پروژه خانه‌ی هوشمند گوگل در سال ۲۰۱۵ با نام «بریلو» شروع به کار کرد و قرار بود به سیستم عاملی برای اینترنت اشیاء تبدیل شود. گوگل در سال ۲۰۱۶ نام این سرویس را به «اندروید تینگز» تغییر داد. این سیستم‌عامل قرار بود روی دستگاه‌هایی مانند بلندگو، دوربین‌ امنیتی و حتی روتر قرار بگیرد  و چون براساس اندروید ساخته شده بود، توسعه‌ی آن آسان بود.

روند پیشرفت این پروژه خوب پیش نرفت. در سال ۲۰۱۸ تنها چند بلندگو و چند صفحه‌نمایش با این سیستم‌عامل راهی بازار شدند. به نظر می‌رسد هیچ شرکتی به استفاده از این سیستم‌عامل علاقه ندارد.

گوگل در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که اندروید تینگز را در بلندگوی هوشمند استفاده خواهد کرد؛ ولی نزدیک به دو سال بعد، اندروید تینگز در حال تعطیل شدن است. در تاریخ ۵ ژانویه سال ۲۰۲۱ توسعه‌دهندگان دیگر به کنسول اندروید تینگز دسترسی نخواهند داشت. یک سال بعد در تاریخ ۵ ژانویه سال ۲۰۲۲ این کنسول کاملا از دسترس خارج و اطلاعات آن هم حذف خواهد شد. درواقع توسعه‌دهندگان دو سال وقت دارند تا بتوانند از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنند.

این پروژه در طول ۵ سال گذشته تقریبا هیچ چیزی برای ارائه نداشت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر