آرکتیک خنک‌کننده پردازنده الفاین 23 AM4 را معرفی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت آرکتیک عضو جدید سری الفاین را معرفی کرده است. این خنک‌کننده پردازنده جدید، الفاین 23 AM4 نام دارد. خنک‌کننده پردازنده الفاین 23 AM4 با پایین آوردن دمای موتور از متوسط دمای موتور پردازنده و خمیر حرارتی MX-2 که از قبل اعمال‌ شده است، دارای عمر مفید طولانی است و انتقال حرارت بالا را تضمین می‌کند. این خنک‌کننده پردازنده در حال حاضر دارای یک صفحه وب مخصوص است و قیمت درج‌شده در آن صفحه 11.99 یورو یا تقریباً 14.70 دلار است.

خنک‌کننده پردازنده الفاین 23 AM4 به دلیل طراحی جدید هیت سینک تعبیه‌شده و پایین آمدن درجه حرارت موتور، دارای طول عمر مفید بیشتری است

طراحی خنک‌کننده پردازنده الفاین 23 به طرز باورنکردنی شبیه فن‌های اصلی پردازنده‌های اینتل است. بااین‌وجود، پره‌های جدید، فن‌ها و قطعات جدید اجازه می‌دهد تا این خنک‌کننده پردازنده کاملاً سازگار با پردازنده‌های رایزن 4000G باشد.

Arctic Alpine 23 AM4

خنک‌کننده پردازنده الفاین 23 با استفاده از آلیاژ آلومینیوم ایجاد شده است که امکان هدایت حرارتی بالا را فراهم می‌کند. همچنین، استفاده از نوع جدیدی از اکستروژن امکان انتقال حرارت بالاتر را فراهم می‌کند. این نوع جدید از اکستروژن می‌تواند باله‌های خنک‌کننده نازکی را ایجاد کند که به شکل Y خارج می‌شوند. این طراحی جدید باعث افزایش سطح هیت سینک شده و این‌گونه ظرفیت خنک‌کنندگی احتمالی خنک‌کننده پردازنده را گسترش می‌دهد. این هیت سینک از آلومینیوم ساخته شده است و دارای پنجاه پره است.

این خنک‌کننده پردازنده از یک فن استفاده می‌کند که حداقل لرزش، مصرف برق کم و دامنه دور بیشتر RPM را ارائه می‌دهد. فن این خنک‌کننده پردازنده با کنترل PWM عمل می‌کند که دارای دامنه فن 100 دور در دقیقه تا 2000 دور در دقیقه است که از یاتاقان دینامیکی سیال بهره می‌برد و قطر فن آن فقط 90 میلی‌متر است. موتور نصب‌شده دارای دمای موتور زیر 10 درجه سانتی‌گراد است که می‌تواند طول عمر فن را دو برابر کند.

Arctic Alpine 23 AM4

این فن از نوع مغناطیسی سینوسی است. این ویژگی باعث شده است که موتور جدید فقط 5 درصد از لرزش را از یک موتور معمولی DC ایجاد کند. این موتور جدید می‌تواند دمای سیم‌پیچ را کاهش دهد و بدون آسیب رساندن به عملکرد، لرزش را به حداقل برساند.

گفته می‌شود که خنک‌کننده پردازنده الفاین 23 در حال حاضر در دسترس نیست اما صفحه این محصول نشان می‌دهد که قیمت این کولر CPU فقط 11.99 یورو یا تقریباً 14.70 دلار است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر