سامسونگ در نیمه اول سال جدید میلادی گوشی‌های 5G ارزان‌قیمت عرضه می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

باتوجه به مشکلات فعلی هواوی، سامسونگ پیشتاز بلامنازع بازار گوشی‌های هوشمند است. این شرکت اگر بتواند از دستگاه‌های جدید و ارزان‌تر 5G رونمایی کند و آن‌ها را برای بازارهای مختلف عرضه کند، به‌نوعی دست‌نیافتنی خواهد شد. طبق گزارشات، سامسونگ قصد دارد بعد از عرضه رسمی گوشی گلکسی S21 از گوشی‌های سطح پایین‌تر 5G نیز رونمایی کند. امسال تنها گوشی میان‌رده 5G سامسونگ گوشی گلکسی A51 بوده است، با این حال این شرکت می‌خواهد در سال جدید از گوشی‌های گلکسی A52، گلکسی A32 و گلکسی A72 رونمایی کند که همگی میان‌رده و 5G هستند.

علاوه‌بر این، سامسونگ گلکسی A32 اخیرا گواهینامه کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا را دریافت کرده است که یعنی به‌زودی باید شاهد عرضه این گوشی باشیم. قیمت این گوشی که احتمالاً ارزان‌ترین گوشی 5G سامسونگ است نیز در حدود 350 دلار خواهد بود که نسبت به رقبا (Realme V3 5G در حدود 150 دلار قیمت دارد) شاید خیلی هم کم نباشد.

Samsung

سامسونگ گلکسی A32 از یک نمایشگر 6.5 اینچی و همچنین دوربین سه‌گانه اصلی بهره خواهد برد و دارای حس‌گر اثر انگشت کناری خواهد بود. گوشی سامسونگ گلکسی A52 از صفحه نمایش 6.5 اینچی با چهار دوربین اصلی و حس‌گر اثر انگشت زیر نمایشگر عرضه می‌شود. قیمت این گوشی هم احتمالا حدود 450 دلار می‌باشد. میان‌رده بعدی سامسونگ، یعنی گلکسی A72 نیز از نمایشگر 6.7 اینچی با چهار یا پنج دوربین اصلی معرفی می‌شود. همچنین این گوشی با قیمتی حدود 550 دلار عرضه می‌شود.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند سامسونگ سریعا بعد از عرضه گلکسی S21 در ژانویه، یک گوشی 5G با قیمت پایین و دوربین متوسط عرضه می‌کند. این شرکت برای جبران شکاف به‌وجودآمده به‌خاطر تحریم‌های آمریکا علیه هواوی این کار را انجام می‌دهد و درصورت موفقیت سهم بازار خود را بازهم گسترش خواهد داد.

با این وجود به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد ندارد تلفن‌های 5G زیر 350 دلار عرضه کند و این بدان معنی است که قیمت گوشی‌هایش نسبت به رقبای چینی هنوز هم گران‌تر خواهد بود و اگر شرکت‌های چینی گوشی‌های 5G ارزان‌تری روانه بازار کنند شاید کار سامسونگ سخت شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر