شیوه جدید قیمت‌گذاری خودروهای کارخانه‌ای تا پایان این هفته اجرایی می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تغییر شیوه قیمت‌گذاری خودروهای کارخانه‌ای تا پایان هفته جاری را محتمل دانست. در این شیوه قرار است خودروهای کم تیراژ توسط خودروسازان قیمت‌گذاری و در واقع گران شوند.

 

به گزارش رسانه تک تایمز به نقل از ایران جیب، آقای آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ضمن اشاره به لزوم اصلاح قیمت خودرو و عملی شدن شیوه جدید قیمت‌گذاری خودروهای کارخانه‌ای تا پایان هفته، بیان کرد: در برنامه اصلاح و ارتقاء صنعت خودرو تغییراتی در قیمت گذاری برخی خودروهای داخلی پیش بینی شده که طبق شنیده‌ها تا پایان این هفته به مرحله اجرا در خواهند آمد. بر این اساس گفته می شود که قیمت‌گذاری خودروهای کم تیراژ داخلی به کارخانه‌ها سپرده می شود و خودروهای پر تقاضا نیز توسط شورای رقابت کشف قیمت می‌شوند.

 

آقای محبی نژاد تصریح کرد: قطعه سازان آماده تحقق جهش و ارتقای تولید در بحث قطعه سازی هستند اما در این میان نیاز به حمایت دارند تا بتوانند سریع‌تر به این هدف مهم دست یابند. برای اینکه بتوان به نهضت ساخت داخل ورود کرد محرک‌های قوی نیاز است و بسته مشوق ساخت داخل می‌تواند یک محرک برای آغاز کار باشد.

قطعه سازی

او پیرامون آخرین شرایط و وضعیت داخلی‌سازی قطعات نیز اضافه کرد: با توجه به تحریم صنعت خودرو، مهندسان داخلی کمر همت را بستند و قطعاتی که وابستگی زیادی به خارج داشت را داخلی کردند. از این رو تحولات عظیمی رخ داده و امروز شاهد هستیم که بسیاری از این قطعات که پیش از این از خارج وارد می‌شدند، داخلی شده و در حال حاضر نیز به صورت صد در صد در داخل تولید می‌شوند.

 

به گفته آقای محبی نژاد این روزها کیفیت قطعات و توسعه محصولات موضوعاتی بسیار حائز اهمیت و مهم هستند. افزایش تحریم و شیوع بیماری کرونا نیز چالش‌های زیادی را در صنعت قطعه‌سازی ایجاد کرده است؛ در نتیجه قطعه سازان نیازمند توجه بیشتر هستند اما توجهی به آنها نشد و اگر این روند تداوم یابد در آینده نزدیک بسیاری از کارخانجات قطعه سازی تعطیل خواهند شد. او به قطعات مانده در گمرک نیز اشاره کرد و افزود: بسیاری از مواد اولیه قطعات خودرو در گمرک معطل مانده است و درصورت ترخیص می‌تواند کمک زیادی به صنعت قطعه سازی کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر