5 هدفونی که از ایرپاد مکس اپل گران‌تر هستند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از معرفی هدفون رو گوشی ایرپاد مکس (AirPods Max) اپل، جامعه مخاطبین دنیای تکنولوژی واکنش‌های زیادی به آن نشان دادند. 549 دلار برای یک هدفون؟ واقعاً ظالمانه است! با این حال، این موضوع چیزی نسبی است و به موارد زیادی از جمله درآمد، تعهد شما به برند، میزان اهمیت صدا برای شما و غیره مربوط می‌شود. ما در این مقاله قصد نداریم در مورد قیمت ایرپاد مکس و حتی کسانی که آن را پیش خرید کرده‌اند قضاوتی داشته باشیم. در عوض، می‌خواهیم ببینیم وسواس کیفیت صدا و اهمیت عملکرد شنوایی یک هدفون می‌تواند تا کجا پیش برود و نگاهی به گران‌ترین هدفون های بازار بی‌اندازیم. قطعاً از قیمت‌های گزاف محصولات معرفی شده در این مطلب شگفت‌زده خواهید شد!

هدفون Sennheiser HD800 – قیمت: 1.499 دلار

هدفون Sennheiser HD800

هدفون کلاسیک Sennheiser که در سال 2009 عرضه شده است، به عنوان گزینه «مقرون به صرفه» فهرست ما شناخته می‌شود، باورتان می‌شود؟ مدل HD800 یکی از هدفون های محبوب دهه گذشته برای علاقه‌مندان به کیفیت شنوایی بالا است و برای این مهم، دلیل موجهی نیز دارد.

شاید قیمت 1500 دلاری آن ترسناک باشد، ولی عملکرد صوتی این هدفون با مدل‌هایی که حتی 10 برابر از آن گران‌تر هستند نیز برابری می‌کند. فناوری جذاب و بسیار هوشمندانه Sennheiser معجزه می‌کند – این فناوری باعث حذف افکت «پوشاندن» می‌شود که فرکانس‌های پایین‌تر تمایل به اعمال آن روی گوش انسان دارند.

در واقع، 1500 دلار شما، صدایی طبیعی و متعادل با اوج‌های بالا و پایین واضح و شفافی را به طور همزمان برای شما به ارمغان می‌آورد. کیفیت ساخت این هدفون نیز عالی است. هدفون HD800 سیمی است و قیمت آن نیز سه برابر هدفون رو گوشی AirPods Max است.

هدفون Shure KSE1500 – قیمت: 2.999 دلار

هدفون Shure KSE1500

نوزاندگان موسیقی و متخصصین صدا کاملاً با برند شور یا Shure آشنایی دارند. این شرکت تقریباً یک قرن می‌شود که به طراحی و تولید میکروفون مشغول است. مدل نمادین این شرکت یعنی Shure SM58 طی پنجاه سال گذشته، توسط برخی از اجراکنندگان افسانه‌ای موسیقی از جمله Led Zeppelin و AC/DC و بروس اسپرینگ استین و همچنین Run-DMC استفاده شده است. اما بیایید در مورد شنیدن صحبت کنیم نه آواز خواندن.

هدفون Shure KSE1500 جانوری شگفت‌انگیز است. این مدل از فناوری الکترواستاتیک استفاده می‌کند. این طراحی – بدون اینکه بحث را خیلی فنی کنیم – از یک بار الکترواستاتیک با ولتاژ بسیار بالا برای مدیریت دیافراگم‌های بسیار کوچک بهره می‌برد. نتیجه کار، ارائه صدایی بسیار باکیفیت در یک بسته جمع و جور است. اگرچه هدفون های روگوشی الکترواستاتیک زیادی در بازار وجود دارد اما مدل KSE1500 با طراحی داخل گوش خود، یکی از هدفون های شگفت‌انگیز الکترواستاتیک محسوب می‌شود.

سه هزار دلار برای یک هدفون داخل گوش؟ خُب، بله. این ایرفون‌ها به آمپلی فایر اختصاصی برای  تقاضای الکتریکی غیرمعمولِ طراحی الکترواستاتیک خود نیاز دارند. به همین دلیل، نمی‌توانید این هدفون را مستقیماً به آیپد خود متصل کنید.

هدفون Sennheiser Orpheus/HE-1 – قیمت 59000 دلار

هدفون Sennheiser Orpheus/HE-1

به یک باره شاهد جهش قیمت بالایی هستیم! سه گزینه قبلی رقیبان زیادی در بازار دارند. حقیقت این است که در محدود قیمتی 5 هزار دلار شاهد صدها هدفون با میزان کیفیت شنوایی مناسبی هستیم پس چرا باید چنین محصولاتی بیشتر فهرست ما را به خود اختصاص دهند؟ دومین هدفون از برند Sennheiser لیست ما، مدل نمادین Orpheus است. این هدفون که نام خود را از اسطوره موزیسین، شاعر و پیامبر یونان باستان الهام گرفته، بسیار منحصر به فرد است.

به حدی که برای کار کردن به آمپر لوله‌ای مخصوص به خود نیاز دارد. بله، درست حدس زدید، این هدفون نیز از نوع الکترواستاتیک است. خود آمپلی فایر از یک تخته سنگ بزرگ مرمر ساخته شده است که هر کدام به تنهایی بی‌نظیر هستند. این هدفون محصولی گول‌زننده و حیله‌گر نیست – Sennheiser Orpheus/HE-1 محدوده صوتی بین 8 هرتز تا بیش از 100 کیلوهرتز را پوشش می‌دهد و کمترین میزان اعوجاجی که تاکنون با سیستم‌های تولید صدا اندازه‌گیری شده معادل 0.01 درصد در 1 کیلوهرتز است که از بهترین رقم‌های فناوری صدا محسوب می‌شود. برای درک قیمت بسیار بالای این هدفون کافی‌ست بدانید که می‌توانید با این پول، یک دستگاه تسلا مدل S خریداری کنید!

هدفون Onkyo H900M با الماس 20 عیاری – قیمت: 80.000 دلار

هدفون Onkyo H900M با الماس 20 عیاری

خُب، تا اینجای کار، قیمت‌های بالاتر از گزینه‌های معرفی شده را تنها استفاده از الماس توجیه می‌کند؛ خُب، شرکت Onkyo نیز همچین تفکری دارد. این برند در میان عاشقان صدا بسیار شناخته شده است و منتقدین نیز آن را تحسین می‌کنند ولی نسخه الماسی H900M همه چیز را از کنترل خارج کرده است. این جفت هدفون که بر اساس مدل H900M ساخته شده از الماس‌های 20 عیار روی بدنه ایرها و چند یاقوت بهره می‌برد که قیمت بسیار گزاف آن را توجیه می‌کند.

اینکه آیا استفاده از الماس باعث بهبود کیفیت صدا می‌شود سوالی‌ست که ممکن است خیلی‌ها بپرسند ولی اصلاً اینطور نیست. در این هدفون، استفاده از الماس بیشتر جنبه جذابیت ظاهری دارد و باعث می‌شود این ایرفون بیشتر به یک گوشواره شباهت داشته باشد و ظاهری تجملی را برای شما به ارمغان آورد!

هدفون Focal Utopia از شرکت Tournaire – قیمت: 120.000 دلار

هدفون Focal Utopia از شرکت Tournaire

با قیمت خرید یک خانه کوچک یا آپارتمانی مناسب (البته خارج از ایران!) می‌توانید افتخار داشتن هدفون Focal Utopia را از آن خود کنید! قیمت‌های بسیار بالای هدفون های جهان لزوماً به معنای ارائه کیفیت صدای بسیار بالا نیستند. در آخرین هدفون معرفی شده در این فهرست نیز شاهد استفاده از الماس هستیم.

این مدل به صورت سفارشی ساخته می‌شود و به تولید انبوه نمی‌رسد. روی ایر و بند این هدفون از طلا و الماس استفاده شده است. احتمالاً خریداران این هدفون، از آن برای شنیدن افزایش میزان سرمایه خود در بورس و بازار ارزهای مجازی استفاده می‌کنند!

نظر شما در خصوص هدفون‌های گران‌قیمت معرفی شده در این مقاله چیست؟ آیا فکر می‌کنید حتی اگر خریدار این محصولات خیلی زیاد پولدار باشد، خرید چنین هدفون هایی توجیه‌پذیر است؟ خوشحال می‌شویم اگر نظر خود را از بخش نظرات با ما و دیگر کاربران سایت نیز به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر