حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

احتمالاً سال 2020 گرم‌ترین سال تاریخ خواهد بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سال 2020 از بسیاری از جهات سال فوق‌العاده‌ای بوده است و باوجودآنکه تنها چند روز به پایان امسال مانده است، سال 2020 یک شگفتی دیگر آفریده است: امسال احتمالاً به‌عنوان گرم‌ترین سال تاریخ ثبت خواهد شد.

پیش‌ازاین، سال 2016 این عنوان برجسته را در اختیار داشت ولی رکوردهای گرمایش جهانی هرروز سریع‌تر شکسته می‌شوند. قبل از سال 2016، سال 2015 این عنوان را در اختیار داشت و قبل از آن، این عنوان از آن سال 2010 بود. البته این‌ها رکوردهایی نیست به شکسته شدنشان افتخار کنیم. اما متأسفانه این واقعیتی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. آب‌وهوا با سرعت وحشتناکی در حال گرم شدن است و ما برای کاهش سرعت آن کم‌کاری می‌کنیم. باوجودآنکه از مضرات گرمایش جهانی برای موجودات زنده و زمین باخبریم دی‌اکسید کربن بسیار کمتری نسبت به سال گذشته تولید می‌کنیم اما ما هنوز 40 میلیارد تن CO2 تولید می‌کنیم.

البته هنوز هم این احتمال وجود دارد که سال 2020 گرم‌ترین سال ثبت‌شده نباشد. به عبارت دقیق‌تر، سازمان ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) به امسال 54 درصد احتمال سبقت و رسیدن جایگاه برتر را می‌دهد، این بدان معناست که 46 درصد احتمال دارد که سال 2020 تنها دومین گرم‌ترین سال ثبت‌شده باشد. این موضوع ممکن است ازنظر فنی خبر خوبی باشد، اما درواقع این‌گونه نیست.

April-2020-Global-Temperature-Departures-from-Average-Map

امسال شاهد گرم‌ترین اقیانوس‌ها بوده‌ایم

درواقع قرار بود امسال یک سال خنک‌تر باشد. الگوی هوای La Niña نسبتاً قوی در حال اجرا بود که تأثیر سردی در قسمت‌های شرقی و مرکزی اقیانوس آرام داشته است. اما بقیه جهان بسیار گرم‌تر از حالت عادی بودند (شمال روسیه به‌طور متوسط منفی 13 درجه سانتی‌گراد گرم‌تر از حالت عادی بود) و درمجموع می‌توان گفت که سیاره زمین بسیار گرم شده است. درواقع، علی‌رغم وجود الگوی هوای قوی La Niña، امسال شاهد گرم‌ترین اقیانوس‌ها بوده‌ایم.

سازمان هواشناسی جهانی پیش‌بینی کرده است که سال 2020 بیش از 1.2 درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطح پایه 1850-1900 باشد. باید تا ژانویه منتظر بمانیم تا بدانیم که امسال در چه قسمتی از کتاب رکوردها ثبت خواهد شد اما خواه رکورد را بشکنیم یا نه، سال 2020 یک بسیار گرم بوده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر