مدل مفهومی وان پلاس 8T با توانایی تغییر رنگ به‌نمایش درآمد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

وان پلاس به‌تازگی دستگاه مفهومی جدیدی رونمایی کرده که با نام وان پلاس ۸ تی کانسپت (OnePlus 8T Concept) شناخته می‌شود. این گوشی برپایه‌ی مدل فعلی وان پلاس 8T ساخته شده است و به وان پلاس امکان می‌دهد برخی از فناوری‌هایی را به‌نمایش بگذارد که در چند وقت اخیر روی آن‌ها کار کرده است. این نکته را در نظر بگیرید هدف وان پلاس صرفا نمایش فناوری‌ها است و گوشی جدید به مرحله‌ی تولید نمی‌رسد.

براساس آنچه در ویدئو می‌بینیم، وان پلاس ۸ تی کانسپت در زیر پنل پشتی شیشه‌ای خود، صفحه‌ای با توانایی تغییر رنگ دارد. صفحه‌ی یادشده حاوی اکسید فلز است و می‌تواند بر‌اساس مقادیر متفاوت از ولتاژ اعمال‌شده، رنگش را تغییر دهد. وان پلاس می‌گوید فرایند تغییر رنگ پنل پشتی ازطریق تغییر حالت والانس یون‌های فلزی انجام می‌شود. صفحه‌ی پنل پشتی وان پلاس ۸ تی کانسپت می‌تواند رنگش را از نقره‌ای به آبی تاریک (و برعکس) تغییر دهد. طراحی شیشه‌ی پشتی به‌گونه‌ای است که ما را یاد منطقه‌ی پاموک‌کاله در ترکیه می‌اندازد. 

نکته‌ی دیگری که وان پلاس ۸ تی کانسپت را از مدل معمولی این گوشی متمایز می‌کند، این است که مدل مفهومی از سیستم راداری موج میلی‌متری بهره می‌برد که می‌تواند امواج الکترومغناطیسی را دریافت کند و انتقال دهد. سیستم رادار به‌لطف توانایی انتقال و دریافت امواج الکترومغناطیسی می‌تواند اشیاء را درک کند، از آن‌ها عکس بگیرد، آن‌ها را مکان‌یابی یا آن‌ها را پایش کند. این سیستم می‌تواند کارهای یادشده را در سطح میلی‌متری انجام دهد و در تمامی شرایط نوری حتی در محیط‌هایی کار کند که ممکن است سیستم‌های نوری مدت‌پرواز (ToF) عملکرد مناسبی نداشته باشند. 

آنچه وان پلاس نمایش می‌دهد چه کاربردهایی دارد؟ شرکت چینی می‌گوید در وضعیت فعلی، شیشه‌ای این‌چنینی که توانایی تغییر رنگ دارد، می‌تواند در نقش سیستم نوتیفیکیشن ظاهر شود. همچنین، رادار موج میلی‌متری که در زیر مجموعه‌دوربین پنل پشتی جای گرفته است، ژست‌های حرکتی دست شما را می‌تواند تشخیص دهد تا بتوانید کارهایی نظیر پاسخ‌دادن به تماس را ازطریق تکان‌دادن دست انجام دهید. 

وان پلاس اپلیکیشنی برای نظارت روی تنفس کاربر طراحی کرده است که از رادار موج میلی‌متری به‌منظور پایش حرکت سینه‌ی شما هنگام نفس‌کشیدن بهره می‌برد. با استفاده از همین کار، اپلیکیشن مذکور وان پلاس می‌تواند نرخ نفس‌کشیدن شما را تخمین بزند.

مقاله‌ی مرتبط:

ظاهرا وان پلاس ۸ تی کانسپت را یکی از تیم‌های داخلی وان پلاس با نام OnePlus Gaudi طراحی کرده است. OnePlus Gaudi همان تیمی است که پیش‌تر موفق‌ شده بود دستگاه مفهومی وان پلاس کانسپت وان (OnePlus Concept One) را بسازد که در نمایشگاه CES 2020 به‌نمایش درآمده بود. گفته می‌شود تیم OnePlus Gaudi شامل ۳۹ طراح از شنزن و تایپه و نیویورک و هند است. 

وان پلاس ۸ تی کانسپت همچون گوشی وان پلاس کانسپت وان قرار نیست به‌ تولید انبوه برسد و فروخته شود. احتمالا وان پلاس بخواهد برخی از فناوری‌های به‌کاررفته در دستگاه مفهومی جدیدش را به‌شکلی متفاوت در دستگاه‌های آینده‌اش به کار ببرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر