سامسونگ استفاده واقعی از نئون را به کاربران نمایش می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ اوایل امسال در مراسم CES 2020 هوش مصنوعی خود موسوم به نئون (NEON) را رونمایی کرد. این رونمایی به دلیل برنامه‌های وسیع که قابلیت استفاده در حوزه سلامتی، مالی، خرده فروشی و موارد دیگر را دارند، توجهات زیادی را به سمت خود جذب کرد.

حال این شرکت به وسیله فناوری تازه خود و همکاری با موسسه مالی شینهان بانک (Shinhan Bank)، نگاهی اجمالی به فرایند بانکداری در آینده را به کاربران خود ارائه داده است.

این غول فناوری کره‌ای طبق گزارش وب‌سایت SamMobile به تازگی همکاریش را با شینهان بانک تایید کرده است و طی این همکاری از فناوری هوش مصنوعی خود موسوم به نئون جهت ارائه پیشنهادهای مالی و اقتصادی به کاربران موسسه یادشده استفاده می‌کند.

شرکت مذکور طی یک ویدیو که به تازگی در وب‌سایت یوتیوب بارگذاری شده است، به نمایش استفاده خلاقانه از نئون در جلوی موسسه شینهان می‌پردازد. برای کسانی که هنوز متوجه نشده‌اند لازم به ذکر است نئون دستگاهی به شمار می‌آید که به وسیله یک انسان مصنوعی در قامت نمایشگر 4K، نشانگر وضعیت RGB، بلندگوهای Hi-Fi و تعدادی میکروفون، با کاربران ارتباطی سودمند برقرار می‌کند. این دستگاه علاوه بر مشخصات ذکرشده، مجهز به یک حسگر اثرانگشت است تا تجربه‌ای کاملاً نوین از بانکداری را به مشتریان ارائه کند. نئون همچنین قادر به تجهیز برخی از ویژگی‌های اضافی نیز هست که شامل مولفه‌های امنیتی مانند کارت‌خوان، پرداخت بدون تماس و دیگر موارد آشکار می‌شود.

سامسونگ نئون

موسسه شینهان بانک در نظر دارد که به لطف نئون، فرایند انجام معاملات خود را تا حد ممکن دیجیتال کند و به استفاده از مزایای فناوری‌های جدید بشتابد. سامسونگ با تاکید بر وجه انسانی این فناوری نو، در طراحی آن از ظاهر و خواص انسان بهره برده است. در ادامه باید گفت بانکداری و امور مالی از جمله صنایعی هستند که این شرکت طی سالیان گذشته تمرکز زیادی روی آن‌ها معطوف کرده است و قصد پیاده‌سازی فناوری‌های جدیدی را در این حوزه‌ها دارد.

آنگونه که شرکت اشاره می‌کند، این فناوری جدید برای کمک به انسان‌ها طراحی شده است نه این که جای آن‌ها را تصاحب کند؛ برای مثال می‌توان از نئون برای خبررسانی در ساعت‌های شلوغ روز بهره برد و دسترسی آن را در مشاغل مختلف محدود کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر