TSMC یک قدم دیگر به ساخت کارخانه در خاک آمریکا نزدیک‌تر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در ماه مه، نشریه وال استریت گزارش داد که بزرگترین تولید‌کننده پردازنده جهان، TSMC، قصد دارد که کارخانه‌ای در خاک آمریکا بسازد. امروز خبری مبنی‌بر نزدیک‌تر شدن این شرکت به ساخت این کارخانه منتشر شده است. وزارت اقتصاد تایوان اعلام کرد که شرکت TSMC با سرمایه‌گذاری 3.5 میلیارد دلاری در مرحله اول، ساخت کارخانه در ایالت آریزونا را شروع خواهد کرد. البته پیش‌بینی می‌شود که هزینه کل ساخت این کارخانه 12 میلیارد دلار باشد. لازم به ذکر است که شرکت TSMC بیشتر تراشه‌های خود را در تایوان تولید می‌کند اما کارخانه‌های قدیمی‌تری در چین و ایالت واشنگتن آمریکا نیز دارد.

وزارت اقتصاد تایوان که وظیفه سرمایه‌گزاری‌های بزرگ انجام‌شده توسط شرکت‌های این کشور را برعهده دارد، اعلام کرد که روند ساخت چنین کارخانه‌ای در خاک آمریکا به‌خوبی پیش می‌رود. انتظار می‌رود این کارخانه تا سال 2024 به بهره‌برداری برسد و شروع به تولید پردازنده‌های 3 نانومتری کند. کارخانه TSMC در آریزونا ویفرهای 12 اینچی را تا تعداد 20000 عدد در ماه تولید خواهد کرد.

TSMC

در ابتدا، این کارخانه توسط دونالد ترامپ به‌عنوان نشانه‌ای از برتری ایالات متحده در حوزه تکنولوژی برنامه‌ریزی شده بود، درحالی‌که بسیاری از شرکت‌های آمریکایی محصولات خود را در خارج از خاک آمریکا، به‌خصوص چین و تایوان تولید می‌کنند. به‌طور مثال، آیفون در آمریکا توسط اپل طراحی ولی در چین و تایوان تولید می‌شود. ترامپ به TSMC اعلام کرده بود که برنامه خود را برای ساخت کارخانه در آمریکا قبل از انتخابات اعلام کند تا از این طریق بتواند شانس خود را در آن انتخابات بالا ببرد. البته به‌نظر می‌رسد تا زمانی که چنین کارخانه‌ای ساخته شود، ترامپ رئیس جمهور آمریکا نخواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر