حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سهم هواوی از شبکه 5G ایتالیا محدود شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دولت آمریکا در ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی برای جلوگیری از بکارگیری تجهیزات ساخت شرکت چینی هواوی در شبکه های 5G این منطقه لابی کرده و مدعی است این شرکت به منزله یک ریسک امنیتی است. با این حال ایتالیا تاکنون صریحا استفاده از تجهیزات هواوی را ممنوع نکرده است.

به گزارش تک تایمز از ایسنا، شرکت تلکام ایتالیا در ابتدای امسال به دنبال تقسیم قرارداد تامین تجهیزات شبکه دسترسی رادیویی (RAN) که بخشی از برنامه ساخت 5G است، بین شرکت‌های هواوی و اریکسون سوئد بود.

زیرساخت RAN شامل بیس استیشن‌ها و آنتن هایی است که تلفن‌های هوشمند را به شبکه تلفن همراه وصل می‌کنند و عمده هزینه یک شبکه جدید را تشکیل می دهد.

شرکت فنلاندی نوکیا که پیش از این یکی از تامین کنندگان تجهیزات شبکه دسترسی رادیویی موبایل تلکام ایتالیا بود، در ابتدا به نظر می‌رسید که از رقابت برای دریافت سفارش این شرکت جا مانده است اما این توافق از آن زمان مورد بازبینی قرار گرفته است.

یکی از منابع آگاه گفت: اریکسون عمده این تجهیزات را فراهم خواهد کرد در حالی که سهم هر کدام از شرکت‌های هواوی و نوکیا ۲۰ تا ۲۵ درصد خواهد بود. مذاکرات درباره موضوعاتی نظیر درصد کاهش همچنان ادامه دارد.

توافق اولیه که در آن نوکیا حضور نداشت، هرگز علنا اعلام نشده بود.

بر اساس گزارش رویترز، حتی در کشورهایی که استفاده از تجهیزات مخابراتی ساخت شرکت‌های چینی ممنوع نشده است، اپراتورهای مخابراتی در انتخاب هواوی محتاط هستند و منابع آگاه صنعتی و دولتی اظهار کرده اند که رم در تفحص از قراردادهای 5G یک موضع موافق دولت آمریکا را بکار گرفت و از شرکت‌ها خواست تامین کنندگان تجهیزات ۵G را متنوع کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر