تبلیغات در تلگرام (Telegram) از سال 2021 ؛ سیستم درآمدزایی تلگرام چیست؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تلگرام با انتشار بیانیه‌ی مطبوعاتی رسما اعلام کرد به رکورد ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دست پیدا کرده است. پلتفرمی به وسعت تلگرام برای ادامه‌ی فعالیت‌ به منابع مالی نیاز دارد و به‌ نظر می‌رسد برخلاف آنچه مدیرعامل تلگرام یعنی پاول دورُف قبلا گفته بود، تلگرام قرار است سیستم‌هایی برای درآمدزایی روی کار بیاورد. این خبر نخستین بار توسط کانال عمومی پاول دورف در تلگرام اعلام شد.

دورف در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد تلگرام برنامه‌ای دومرحله‌ای تدوین کرده است و قصد دارد از سال آینده‌ی میلادی، فرایند درآمدزایی از طریق پلتفرم خود را آغاز کند. نخستین مرحله از برنامه‌ی تلگرام، معرفی یک ‌سری قابلیت پریمیوم برای کاربران تجاری یا کاربران حرفه‌ای است. تمامی قابلیت‌هایی که امروزه در تلگرام وجود دارند، همچنان کاملا رایگان ارائه خواهند شد؛ اما تلگرام قرار است در آینده میزبان قابلیت‌های بیشتری شود که در تلاش برای تأمین نیازهای شماری از کاربران هستند. 

تمامی قابلیت‌های فعلی تلگرام همچنان رایگان باقی خواهند ماند

مرحله‌ی دوم برنامه‌ی تلگرام، اضافه کردن بنر تبلیغاتی به کانال‌های عمومی است. کانال‌های بزرگ تلگرام همچون گروه چت بزرگی هستند که توسط یک فردِ به‌خصوص یا گروهی از افراد اداره می‌شوند و هر کاربری توانایی عضویت در آن‌ها را دارد.

طی سال‌های گذشته، محبوبیت کانال‌های تلگرام به ‌شکلی در خور توجه افزایش یافته است و در ایران کانال‌های تلگرام بسیار پربازدیدی مشغول فعالیت هستند. امروزه کاربران از تلگرام به‌عنوان نسخه‌ی مدرن‌تر انجمن‌های آنلاین یا حتی جایگزینی برای سرویس‌هایی مثل دیسکورد (Discord) استفاده می‌کنند.

تلگرام برای نمایش تبلیغات در کانال‌ها قرار است شبکه‌ی تبلیغات اختصاصی طراحی کند. این شبکه‌ی تبلیغات هرگونه تبلیغات که صاحبان کانال‌ها ممکن است در قالب پست منتشر کنند، حذف می‌کند. کانال‌های ایرانی، امروزه به همین شکل مشغول درآمدزایی میلیونی هستند و اگر شبکه‌ی تبلیغات تلگرام در ایران در دسترس قرار نگیرد، برای صاحبان کانال‌ها مشکل‌ساز می‌شود.

تبلیغات تلگرام قرار است به اپلیکیشن تزریق شوند و از پست‌هایی که به‌عنوان تبلیغات منتشر می‌شوند، رابط کاربری بهتری داشته باشند. چت‌های یک‌به‌یک و همچنین گروه‌های چت خصوصی،‌شامل بنرهای تبلیغاتی نخواهند شد. 

تبلیغاتی که مدیران کانال‌ها  در قالب پست منتشر می‌کنند، حذف می‌شوند

پاول دورف به کاربران اطمینان داد که تلگرام قرار است همچنان به‌عنوان شرکتی مستقل به‌ فعالیت خود ادامه دهد.

بر اساس گفته‌های دورف، اقداماتی که تلگرام برای درآمدزایی انجام می‌دهد باعث می‌شوند این شرکت همچنان بتواند به فعالیت‌ ادامه بدهد و مدیران تلگرام مجبور نشوند به‌ منظور کسب درآمد، آن را به شرکتی دیگر واگذار کنند. دورف به واتساپ به‌عنوان مثالی اشاره کرد که در آن،‌ مدیران پلتفرم کسب سود را به حریم خصوصی کاربر ترجیح می‌دهند.

دورف همچنین اعلام کرد اپلیکیشن‌های موبایل تلگرام به‌روزرسانی عمده‌ای به ‌خود دیده‌اند که قابلیت پشتیبانی از چت صوتی (Voice Chat) را به گروه‌ها اضافه می‌کند. برخلاف تماس صوتی،‌ چت‌ صوتی یک کانال صوتی آزاد است که مردم می‌توانند در هر زمان که خواستند به آن وارد و از آن‌ خارج شوند. کسانی که در ویس چت حضور دارند می‌توانند در بحث شرکت کنند یا اینکه مشغول شنیدن حرف‌های بقیه شوند.

در حالتی که ویس چت باز است، می‌توانید همچنان از دیگر بخش‌های تلگرام استفاده کنید. در سیستم‌عامل اندروید،  ‌هنگام فعال بودن ویس چت، ویجتی شناور روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود که می‌توان به‌سادگی آن را مینیمایز کرد. قابلیت ویس چت برای نسخه‌ی ویندوز و مک‌او‌اس (macOS) تلگرام نیز در دسترس قرار گرفته است. 

در ادامه بخوانید:

به‌روزرسانی تلگرام بهبودهای دیگری بر این پیام‌رسان اعمال می‌کند که از بین آن‌ها می‌توانیم به بارگذاری سریع‌تر استیکرها اشاره کنیم. کاربران اندروید از این پس می‌توانند فایل‌هایی که در تلگرام دارند به‌سادگی روی کارت حافظه‌ی SD ذخیره کنند.

نسخه‌ی اندروید تلگرام میزبان انیمیشن‌های داخلی جدیدی شده است و در نسخه‌ی iOS می‌توانید به سیری بگویید پیام‌ها را برایتان بخواند. کاربران اندروید می‌توانند پس از فرستادن عکس آن را ویرایش کنند. جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام میزبان انیمیشن‌های متحرک جدیدی شده است. 

آخرین به‌روزرسانی تلگرام برای پلتفرم‌های موبایل هم‌اکنون در دسترس قرار دارد. پاول دورف می‌گوید در آینده جزئیات بیشتری درباره‌ی سیستم درآمدزایی تلگرام اعلام خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر