حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کاهش نرخ کمیسیون در اپ استور ؛ برنامه جدید اپل جهت سودرسانی به توسعه دهندگان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اپل با کاهش نرخ کمیسیون در اپ استور ، گام بزرگی را در راستای سودرسانی به توسعه دهندگان کسب و کارهای کوچک برداشته است. این برنامه از یکم ژانویه 2021 اجرا می شود.

طبق گزارش های منتشر شده در AppleInsider، اپل از این بعد کمیسیون کمتری را از توسعه دهندگان کسب و کارهای کوچک در اپ استور دریافت خواهد کرد. شرکت کوپرتینویی در ماه نوامبر اعلام کرد هزینه استفاده از اپ استور برای توسعه دهندگانی که درآمد سالیانه آن ها کمتر از 1 میلیون دلار است، به زودی نصف می شود. بدین ترتیب شرکت کنندگان به جای پرداخت کمیسیون 30 درصدی، تنها 15 درصد از مبلغ فروش و خریدهای درون برنامه ای را به حساب اپل واریز خواهند کرد. این برنامه در ماه دسامبر به تصویب رسیده و قرار بود تا از یکم ژانویه 2021 اعمال شود. با این حال ظاهرا اپل تصمیم گرفته تا برنامه را لااقل برای برخی توسعه دهندگان، سریع تر راه اندازی کند.

به گزارش AppleInsider، بنیان گذار Apparent Software یعنی جیکوب گوربن به همراه برخی دیگر از توسعه دهندگان اعلام کرده اند که کاهش نرخ کمیسیون در اپ استور هم اکنون اعمال شده است. گوربن این خبر را با انتشار چند اسکرین شات در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشت. جزییات توییت را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

شاید جالب باشد بدانید که تقریبا از زمان راه اندازی اپ استور تا کنون، نرخ کمیسیون برابر با 30 درصد بوده است. اما ظاهرا اپل این بار تصمیم گرفته تا به شکایت های توسعه دهندگان کسب و کارهای کوچک گوش فرا دهد و نرخ کمیسیون را اندکی کاهش دهد. اپیک گیمز چند ماه پیش گزینه ای را پیش روی بازیکنان Fortnite قرار داد و از آن ها خواست تا پول رایج در بازی را با قسمت بسیار پایین و به صورت مستقیم خریداری کنند. این اقدام در واقع زمینه ساز آن بود تا اپل به فکر راه اندازی برنامه خود بیافتد. جالب آنکه کمپانی های بزرگ دیگر از جمله فیس بوک نیز کاملا از اقدام اپیک گیمز حمایت کردند. ناگفته نماند که فیس بوک نیز بارها اپل را به خاطر عدم کاهش نرخ کمیسیون برای Facebook Pay مورد انتقاد قرار داده ست.

طبق اظهارات شرکت اپل، کاهش نرخ کمیسیون در اپ استور می تواند به بخش عمده ای از توسعه دهندگان سود برساند. اما با اینکه این اقدام به نفع اشخاص و کمپانی های کوچک است، عده ای آن را یک اقدام زیرکانه جهت فرار از تحقیقات آنتی تراست توسط مقامات می دانند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر