احتمال عرضه گوگل پیکسل ۶ با دوربین زیر نمایشگر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بر اساس گزارش Patently Apple، پتنت‌های مربوط به طراحی که به تازگی توسط گوگل ثبت شده‌اند نشان می‌دهند که احتمالاً گوشی های هوشمند پیکسل آینده با دوربین سلفی زیر نمایشگر عرضه شوند.

هرچند در این اسناد به صراحت به دوربین زیر نمایشگر اشاره نشده است، اما تصاویر آن، یک گوشی هوشمند با نمایشگر تمام صفحه را نشان می‌دهند. این بدان معناست که گوگل در حال آزمایش این ایده است و روی آن کار می‌کند.

پتنت احتمالی پیکسل 6 با دوربین زیر نمایشگر

شرکت ZTE نخستین تولیدکننده‌ای است که گوشی هوشمندی مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر منتشر کرده است و کمپانی‌های شیائومی و اوپو نیز نمونه‌های اولیه خود را به نمایش گذاشته‌اند. علاوه بر این‌ها، انتظار می‌رود که گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z فولد ۳ که احتمالاً در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه می‌شود نیز به این تکنولوژی مجهز گردد. شرکت هواوی نیز تائید کرده است که قصد دارد در آینده، یک گوشی هوشمند با دوربین زیر نمایشگر عرضه سازد.

آیا گوگل قصد دارد با پیکسل ۶ به ترند بعدی بازار گوشی های هوشمند بپیوندد؟ خُب، تائید این موضوع آن هم تنها بر پایه این پتنت ثبت شده، کار سختی است اما فعلاً بعید هم به نظر می‌رسد.

دوربین های زیر پنل دستگاه، مستعد مشکل انتقال نور هستند و این موضوع می‌تواند روی کیفیت نمایشگر تاثیر منفی بگذارد. تابش خیره‌کننده صفحه به واسطه تفاوت بین تعداد پیکسل در هر اینچ (PPI) از ناحیه سنسور و بقیه صفحه نمایش نیز مشکل دیگر این تکنولوژی نوظهور تلقی می‌شود.

گوشی ZTE Axon 20 5G نمایش بصری این ترس‌ها و مشکلات محسوب می‌شود. عملکرد دوربین سلفی این گوشی نسبت به دیگر گوشی ها پائین‌تر است و ناحیه‌ای که دوربین در زیر صفحه نمایش قرار گرفته نیز کاملاً مشخص است.

با این حال، تصاویر فاش شده در بی‌نقص‌ترین حالت خود هستند؛ به هر حال با گوشی پیکسل جدیدی روبرو هستیم که فاقد هر نوع بریدگی است و نشان می‌دهد که غول تکنولوژی دنیا برنامه‌هایی برای ساخت گوشی های هوشمند با دوربین زیر نمایشگر دارد.

چه انتظاری از پیکسل ۶ داریم؟

از آنجایی که شرکت گوگل معمولاً گوشی های پرچم‌دار خود را در نیمه دوم سال عرضه می‌کند، هنوز زود است که در خصوص این گوشی صحبت کرد. با این حال، یک احتمال جزئی وجود دارد که پرچم‌دار بعدی این شرکت در ماه مارس ۲۰۲۱ میلادی عرضه شود. از سوی دیگر، در حال حاضر چیزی در خصوص این گوشی هوشمند نمی‌دانیم و تنها برخی منابع گزارش داده‌اند که گوگل احتمالاً در ساخت این گوشی از چیپست اختصاصی استفاده خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر