حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کمبود لپ تاپ و رایانه شخصی موجود در بازار تا سال 2022 ادامه دارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – با توجه به تقاضای بالا برای خرید لپ تاپ و رایانه شخصی ، انتظار می رود که کمبود این دستگاه های الکترونیکی تا سال 2022 ادامه داشته باشد.

با توجه به شیوع ویروس COVID-19 و وقفه ای که سال 2020 در چرخه تولید به وجود آمد، تقاضا برای محصولات الکترونیکی مختلف به خصوص لپ تاپ و رایانه های شخصی به طور چشمگیری افزایش یافته است. تحلیلگران و مدیران صنعت سخت افزار بر این باور هستند که برآورده ساختن این میزان از تقاضا احتمالا تا سال 2022 به طول می انجامد.   

به گزارش رویترز، یکی از دلایل اصلی که سبب افزایش میزان تقاضا و کمبود لپ تاپ و رایانه شخصی شده، دورکاری و انجام امور حرفه ای در منزل بوده است؛ آن هم در حالی که سیستم آموزش نیز همزمان با آغاز همه گیری کرونا به حوزه های دیجیتالی آنلاین منتقل شده است. همه این موارد دست به دست یکدیگر دادند تا تقاضا برای خرید اسمارت فون کاهش یافته و تمایل افراد برای خرید دستگاه های مجهز به نمایشگرهای بزرگتر، روزانه افزایش پیدا کند.  

گرگ پندرگاست، رییس بخش Pan-America شرکت سخت افزاری ایسر نیز گفته که تنش به وجود آمده در کل زنجیره تامین بی سابقه بوده است. علاوه بر این میزان حمل و نقل سالانه رایانه های شخصی از جمله لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی، در سال 2008 برابر با 300 میلیون تخمین زده شده و از آن زمان تا کنون با شیب ملایمی در حال کاهش بوده است. البته این موضوع هیچ گاه مشکل قابل توجهی را در چرخه ایجاد نکرده است. حال طبق گفته تحلیلگران، بعید نیست که میزان محصولات ارسالی در سال 2020 نیز به 300 میلیون دستگاه رسیده و با افزایش 15 درصدی نسبت به سال گذشته همراه باشد.

یکی دیگر از محصولاتی که طی ماه های اخیر فروش بالایی را تجربه کرده اند، تبلت ها هستند. گزارش ها نشان می دهند که تعداد تبلت ها و کامپیوترهای استفاده شده در سراسر جهان، به زودی از مرز 1.77 میلیارد عبور خواهد کرد. جالب آنکه این رقم تا سال 2019 برابر با 1.64 میلیارد بوده است. با ادامه خانه نشینی و اعمال محدودیت ها توسط کشورهای مختلف، اکثر خانواده ها مجبور شدند تا برای فرزندان محصل خود حداقل یک رایانه شخصی تدارک ببینند. نکته جالب توجه دیگر آن است که با افزایش شمار گیمرها، صنعت بازی سازی نیز مورد استقبال بیشتری قرار گرفت و نیاز به سخت افزارهای گیمینگ بیش از پیش احساس شد.

در حال حاضر تولیدکنندگان و شرکت های سازنده در تلاش هستند تا انبار خود را با محصولات مختلف پر کرده کمبود لپ تاپ و رایانه شخصی را تا حدی جبران کنند. برندهای انگشت شماری نیز از طریق حمل و نقل بهبود یافته توانسته اند مدل های بهتری را به علاقه مندان عرضه دارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر