تاریخ عرضه MIUI 12.5 برای گوشی‌های شیائومی مشخص شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیائومی اخیراً تصویر تبلیغاتی جدیدی را در وب‌سایت خود منتشر کرده است. تصویر مذکور این بار بر خلاف قبل شامل می ۱۱، پرچم‌دار رو به عرضه این شرکت نیست ولی زمان عرضه رسمی رابط کاربری MIUI 12.5 را مشخص می‌کند.

آن‌طور که مشخص شده است، رابط کاربری MIUI 12.5 در تاریخ ۸ دی به صورت رسمی عرضه می‌شود؛ شیائومی طی این رویداد علاوه بر آن دست به انتشار می ۱۱ و مودم پرچم‌دار جدید خود با پشتیبانی از وای فای ۶E خواهد زد. در این صورت می ۱۱ اولین گوشی هوشمندی نخواهد بود که به رابط کاربری MIUI 12.5 مجهز می‌شود؛ در حقیقت این مدل به اجرای نسخه ۱۲ از رابط کاربری یاد شده مبتنی بر یک اندروید پایدار خواهد پرداخت. به هر حال طی رویداد مذکور شیائومی نه تنها از تمام ویژگی‌های جدید از MIUI 12.5 رونمایی می‌کند بلکه لیست کامل مدل‌هایی را که از آن بهره‌مند می‌شوند، معرفی خواهد کرد. این شرکت تاریخ دقیق انتشار این نسخه برای برخی از گوشی‌های خاص را نیز اعلام می‌کند.

رابط کاربری MIUI 12.5 شیائومی

رئیس بخش نرم‌افزاری هوآوی قبلاً توضیحاتی را در این‌باره ارائه داده است

در MIUI 12.5 همان‌طور که انتظار می‌رود، بخش‌های زیادی دچار تغییر خواهند شد؛ برای مثال ما در این بین شاهد تغییر در صفحه شروع، واکنش رابط کاربری هنگام فشردن کلید پاور، پنجره مربوط به کنترل صدا، انیمیشن نحوه ورود به اپلکیشن‌ها و اعلان‌ها، بهبود در انیمیشن مربوط به پوشه‌ها، حالت تمام صفحه «رومیزی»، تغییرات موردنیاز در موقعیت مکانی کاربر جهت فراهم‌سازی ایمنی بیشتر، عملکرد تبدیل سریع تصاویر به فرمت PDF در گالری، رابط کاربری جدید برای دوربین و … خواهیم بود.

شیائومی اعلام کرده است که بعضی از گوشی‌های هوشمند این شرکت علاوه بر این رابط کاربری، اندروید ۱۱ را نیز دریافت خواهند کرد اما همان‌طور که احتمالاً متوجه شده‌اید، برخی از دستگاه‌ها هم با نسخه پیشین سیستم‌عامل خود به استفاده از این بروزرسان جدید خواهند پرداخت.

این شرکت تا به اینجای کار در مورد اهداف خود برای عرضه نسخه ۱۳ از MIUI بسیار محافظه‌کارانه برخورد کرده است. با این وجود در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های واجد شرایط تولیدکننده مذکور، بروزرسان ۱۲ را دریافت کرده‌اند و برخی هم در کنار آن به اندروید ۱۱ مجهز شده‌‌‌اند و یا به زودی مجهز خواهند شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر