پرفروش ترین گوشی های بازار ایران در ماه گذشته

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بخش محصولات تک تایمز که چند سال است آغاز به ‌کار کرده، امروزه کاربران بسیار زیادی دارد و می‌توانید برای اطلاع از قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و همچنین مقایسه‌ی کامل انواع موبایل از آن استفاده کنید. آماری که از بخش محصولات تک تایمز به‌ دست آمده است‌، ۱۰ گوشی پرفروش نیمه‌ی دوم آذر ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد. امروزه بازار موبایل ایران شرایط بسیار پرتلاطمی دارد. وابستگی مستقیم قیمت گوشی به ارزش دلار و واسطه‌های حاضر در بین واردکننده و خریدار دست ‌به ‌دست هم‌ داده‌اند تا قیمت‌ها بسیار گران و خرید گوشی جدید برای اکثر ایرانی‌ها چیزی شبیه به رؤیا شود.

در سال‌های اخیر، گوشی‌های پرچم‌دار با افزایش قیمت محسوسی مواجه شده‌اند و این موضوع در بازارهای جهانی هم دیده می‌شود؛‌ بااین‌حال فکر نمی‌کنیم در هیچ‌ جای دنیا، روند افزایش قیمت گوشی‌ مثل بازار ایران باشد. قیمت بسیار گران دستگاه‌های پرچم‌دار باعث شده است مردم نتوانند آن‌ها را تهیه کنند؛ به ‌همین‌ دلیل، از همان ابتدا انتظار داشتیم میان‌رده‌ها محبوب‌ترین‌های بازار ایران باشند. اوضاع به ‌گونه‌ای پیش می‌رود که حتی تهیه‌ی میان‌رده‌ها کار سختی است؛ درنتیجه گوشی‌های پایین‌رده امروزه در بازار ایران اهمیتی دوچندان پیدا کرده‌اند؛ به‌ویژه با درنظرگرفتن آغاز کلاس‌های آنلاین مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها.

شرکت‌های متعدد گوشی‌ساز در بازار ایران حضور رسمی یا غیررسمی دارند؛ اما در این میان حضور سه برند سامسونگ و شیائومی و هواوی پررنگ‌تر از دیگر برندها است. از بین این شرکت‌ها، گوشی‌های سامسونگ و شیائومی با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند. نبود خدمات موبایل گوگل (موسوم ‌به GMS) در گوشی‌های هواوی باعث شده است بسیاری از خریداران تمایل کمتری به خرید این گوشی‌ها داشته باشند. در سال‌های اخیر، برندهایی مثل ال‌جی و سونی کم‌رنگ‌تر در بازار ایران حضور داشته‌اند و همین موضوع فرصت کافی دراختیار شیائومی قرار داد تا با عرضه‌ی دستگا‌ه‌هایی باکیفیت، سهم بازار را از آنِ خود کند.

طبق آمار به‌دست‌آمده از بخش محصولات تک تایمز، تمامی گوشی‌های موجود در فهرست ۱۰ گوشی پرفروش بازار ایران از خانواده‌های ردمی نوت شیائومی و گلکسی A سامسونگ هستند.

ماه گذشته و برای اولین‌بار پس از مدت‌ها، گلکسی A11 بالاخره توانست گوشی محبوب ردمی نوت ۸ را از جایگاه نخست به‌ زیر بکشد؛ اما با صعود ۷ پله‌ای ردمی نوت ۹ پرو به صدر جدول، یک گوشی شیائومی دوباره توانسته است عنوان پرفروش‌ترین گوشی بازار ایران را به ‌خود اختصاص دهد.

در ادامه می‌توانید فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران در نیمه‌ی دوم آذر ۱۳۹۹ را مشاهده کنید:

برخلاف ماه‌های قبل، جدول ۱۰ گوشی پرفروش بازار ایران در نیمه‌ی دوم آذر تعییرات زیادی به ‌خود دیده است. همان‌طور که گفته ‌شد، ردمی نوت ۹ پرو شیائومی با پیشرفت چندپله‌ای، اکنون پرفروش‌ترین گوشی بازار ایران است. گلکسی A50 سامسونگ که زمانی محبوب‌ترین گوشی سامسونگ در ایران بود و تا ماه پیش همچنان به‌طرز عجیبی رتبه‌ی دهم جدول را به خود اختصاص داده بود، دیگر در بین گوشی‌های پرفروش بازار حضور ندارد و جای خود را به گوشی پایین‌رده‌ی گلکسی A01 داده است. 


پشت گوشی گلکسی A11 سامسونگ

گلکسی A11 سامسونگ

خانواده‌ی گلکسی A سامسونگ

سامسونگ از طریق واحد موبایل خود تمامی بخش‌های بازار را هدف قرار داده است؛ از گوشی‌های پایین‌رده با سخت‌افزار ضعیف و قیمت دلاریِ ارزان گرفته تا برترین پرچم‌داران بازار با قیمت بسیار زیاد. گوشی‌های میان‌رده در تمامی نقاط دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و این موضوع برای سری گلکسی A سامسونگ هم صدق می‌کند.

سامسونگ با سری گلکسی A سراغ بخشی از بازار رفت که در آن، مردم خواستار دستگاهی مدرن با قیمت مناسب هستند. 

نخستین گوشی سامسونگ در جدول بالا، گلکسی A11 است که به‌تازگی جایگاه گلکسی A51 را به‌عنوان محبوب‌ترین گوشی سامسونگ در بازار ایران گرفته است. گلکسی A11 که دستگاهی پایین‌رده به‌‌حساب می‌آید، در نیمه‌ی دوم آذر نیز با استقبال چشمگیری مواجه شد. 

گلکسی A31 که نسبتا به‌تازگی وارد جدول پرفروش‌ها شده است، پایین‌تر از ردمی نوت ۸ به‌عنوان دومین گوشی پرفروش سامسونگ در رتبه‌ی پنجم قرار دارد.

نمای پشت ردمی نوت ۹ اس و ردمی نوت ۹ پرو

ردمی نوت ۹ اس و ردمی نوت ۹ پرو شیائومی

خانواده‌ی ردمی نوت شیائومی

هم‌زمان شدن ظهور گوشی‌های میان‌رده‌ی متنوع و خوش‌قیمت شیائومی با کاهش قدرت خرید مردم ایران، باعث شده است گوشی‌های این برند چینی در کنار سامسونگ بازار ایران را تقریبا در قبضه‌ی خود بگیرند.

خانواده‌ی گوشی‌های سری ردمی نوت، محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی در ایران هستند و هر ۴ گوشی پرفروش شیائومی در بازار ایران به این خانواده تعلق دارند.

گوشی ردمی نوت ۹ پرو شیائومی که برخلاف نسخه‌ی معمولی از پردازنده‌ی اسنپدراگون استفاده می‌کند، با وجود قیمت بالاتر، از فروشی بسیار بیشتر از ردمی نوت ۹ برخوردار است.

بررسی‌های تک تایمز نشان می‌دهد ردمی نوت ۸ حتی پس از  گذشت یک سال، همچنان بین کاربران ایرانی دستگاه محبوب و پرفروشی است.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی پرفروش‌ترین گوشی‌های نیمه‌ی دوم آذر ۱۳۹۹ چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر