رابط کاربری شیائومی MIUI بهبود پیدا می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیائومی پیشرفت‌های زیادی در رابط کاربری MIUI اعمال کرده است و طبق گزارش‌های اخیر، این شرکت متعهد شده است که در آینده بروزسانی‌های بیشتری برای آن عرضه کند. بنیان‌گذار و مدیرعامل شیائومی، آقای لی جون، معتقد است که پوسته MIUI می‌تواند عملکرد بهتری را ارائه دهد.

شیائومی انحصاراً یک شرکت تلفن هوشمند نیست و در حقیقت ، تجارت اینترنتی شیائومی قبل از راه‌اندازی بخش گوشی‌های هوشمند آن آغاز شده است. در سال ۲۰۱۰، این شرکت رابط کاربری MIUI خود را منتشر کرد. با این حال، اولین گوشی هوشمند آن‌ها به‌طور رسمی در سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد. در حالی که بسیاری از کاربران مشتاق هستند تا پیشرفت‌های MIUI را ببینند، جزئیات خاصی از بروزرسانی‌های آن در دسترس نیست. بنابراین، نمی‌دانیم ویژگی‌های جدید MIUI چه خواهند بود و چه موقع از راه می‌رسند. با این حال، دانستن این که شیائومی در تلاش است تا MIUI را بهبود بخشد، نکته مثبتی به‌شمار می‌رود. البته انتظار داریم که با عرضه گوشی هوشمند شیائومی می ۱۱ شاهد برخی پیشرفت‌های نرم‌افزاری در این رابط کاربری باشیم. به‌تازگی مدیرعامل این شرکت چینی بیان کرده است:

گوشی‌های هوشمند محصولاتی هستند که سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات اینترنتی را با هم ادغام می‌کنند. ماموریت ما ایجاد تجربه‌ای یکپارچه و اتصال بهتر نرم‌افزار و سخت‌افزار به یکدیگر است. من معتقدم MIUI در آینده بهتر خواهد بود.

اخبار و گمانه‌زنه‌های زیادی در مورد سری شیائومی می ۱۱ صورت گرفته است. این سری شامل  حداقل دو مدل می ۱۱ و می ۱۱ پرو خواهد بود. هر دو گوشی هوشمند همچنان از حفره پانچ استفاده خواهند کرد. با این حال، درحالی که می ۱۱ از صفحه هایپربلوئید استفاده می‌کند، می ۱۱ پرو با صفحه‌نمایش منحنی ۲K همراه است. این نمایشگرها از حداکثر نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و همچنین عمق رنگ ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کنند.

با توجه به تصاویر واقعی لو رفته از می ۱۱، در قسمت پشتی گوشی از قاب منحنی استفاده شده است و  علاوه بر این، دوربین عقب آن دارای یک طراحی مربع شکل شامل دو سنسور بزرگ و یک سنسور کوچک در بالای فلش LED است. انتظار می‌رود می ۱۱ پرو از طراحی ماتریسی افقی برای دوربین عقب خود استفاده کند. دوربین می ۱۱ شامل سه لنز ( ۵ + ۱۳ + ۱۰۸ مگاپیکسل) خواهد بود، درحالی که دوربین می ۱۱ پرو دارای چهار سنسور ( ۵۰ + ۴۸ + ۲۰ + ۱۲ مگاپیکسل) است. می ۱۱ پرو از شارژ سریع ۱۰۰ واتی پشتیبانی خواهد کرد. با این وجود، حدس و گمان‌هایی وجود دارد که ممکن است شارژ سریع می ۱۱ پرو تا ۱۲۰ وات پیشرفت داشته باشد. مدل پایه این سری از باتری ۴۷۸۰ میلی‌آمپری و می ۱۱ پرو از باتری ۴۹۷۰ میلی‌آمپری بهره خواهند برد.

همچنین می ۱۱ اخیراً در تست‌های گیکبنچ (Geekbench) مشاهده شده است. همانطور که انتظار می‌رفت، این گوشی هوشمند با جدیدترین پرچمدار ۵G کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ همراه است. همچنین دارای حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و اندروید ۱۱ است. این دستگاه در آزمایش تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۱۳۵ و در آزمایش چندهسته‌ای امتیاز ۳۷۹۰ امتیاز را ثبت کرده است. بدیهی است که این امتیازات در حد استاندارد رسمی کوالکام برای پردازنده‌های نسل جدید خواهد بود. با توجه به شایعات اخیر، شیائومی می ۱۱ با رابط کاربری MIUI 12 منتشر خواهد شد و انتظار داریم برخی از پیشرفت‌های نرم ‌افزاری را در بدو ورود این دستگاه ببینیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر