حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

احتمال معرفی آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی با نمایشگر مینی LED در نیمه اول ۲۰۲۱

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یک بار دیگر گزارش‌هایی از آیپد پرو جدید منتشر شده است که بیان می‌کند این تبلت اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد و از فناوری صفحه‌نمایش جدیدی به نام مینی LED بهره خواهد برد. برای آنکه چنین امری ممکن شود، گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند که اپل با افزودن یک شریک جدید، زنجیره تأمین خود را متنوع کرده است. علاوه بر اینکه کمپانی BOE صفحات اولد را برای سری آیفون ۱۲ تهیه می‌کند، به نظر می‌رسد در بخش رابط عمومی (GIS) وظیفه تهیه پنل‌های لمسی مهمی را هم برای آیفون و هم برای آیپد پرو جدید بر عهده خواهد داشت.

تأمین‌کننده بخش رابط عمومی اپل سرمایه‌گذاری‌های زیادی را برای تمرکز بر تولید انبوه این ماژول‌های لمسی یکپارچه برای آیپد پرو کرده است

گزارش جدیدی از دیجیتایمز که توسط مک رومرز مشاهده شده است، به جزئیات زیر در مورد جدول زمانی معرفی آیپد پرو با مینی LED و همچنین برنامه‌های تأمین‌کنندگان اپل برای تأمین سفارشات فعلی و احتمالاً آینده اشاره می‌کند.

طبق گفته منابع، بخش رابط عمومی سرمایه‌گذاری‌های ۲٫۱۹۸ میلیارد دلار جدید تایوان (۷۶٫۳ میلیون دلار آمریکا) و ۱٫۴۲۱ میلیارد دلار جدید تایوان پیشنهادی توسط شرکت تابعه آن در چنگدو چین را در ماه آگوست و نوامبر سال ۲۰۲۰ تأیید کرد که این اعتبارات متمرکز بر توسعه ظرفیت تولید ماژول‌های لمسی یکپارچه که در تبلت ها استفاده می‌شود، است. این شرکت فرعی ۷۵۳ میلیون دلار جدید تایوان دیگر برای بهبود اتوماسیون خط تولید سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این منابع گفتند که شرکت تابعه مذکور در حال حاضر ماژول‌های لمسی یکپارچه را برای آیپدها و مک بوک‌ها تولید می‌کند.

منابع یادآور شدند که علاوه بر آیفون‌ها، بخش رابط عمومی ماژول‌های لمسی یکپارچه‌ای را برای صفحه‌های دارای نور پس‌زمینه مینی LED آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی تولید می‌کند که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد.

5G-iPad-Pro-with-mini-LED

فناوری مینی LED دارای بسیاری از ویژگی‌های مثبت اولدها اما بدون برخی معایب آن‌ها است

مدتی است که شایعه شده است که اپل در حال آماده‌سازی مدل ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو با صفحه‌نمایش مینی LED است که در مقایسه با نمایشگرهای فعلی آیپد در موارد مختلفی از جمله رنگ مشکی تیره‌تر، روشنایی بیشتر، رنگ‌های غنی‌تر و کنتراست بهتر پیشرفت‌های زیادی خواهد داشت. با استفاده از هزاران LED منحصر به فرد برای روشن کردن نمایشگر، این فناوری باید بسیاری از مزایای ارائه‌شده توسط نمایشگرهای اولد را ارائه دهد اما بدون برخی از اشکالات این فناوری است.

از آنجا که گزارش‌های زیادی در مورد معرفی یک آیپد پرو مینی LED با صفحه‌نمایش ۱۲٫۹ اینچی برای سال آینده منتشر شده است، به نظر می‌رسد که باید به‌زودی منتظر رونمایی از آن باشیم. به گفته یک افشاگر، تولید انبوه صفحه‌نمایش مینی LED از ژانویه ۲۰۲۱ آغاز می‌شود. بنابراین، احتمالاً طی چند ماه دیگر آن را مشاهده خواهیم کرد. خوشبختانه، برای کسانی که قصد داشتند محصولات مینی LED بیشتری از اپل ببینند، آیپد پرو تنها مورد معرفی‌شده نخواهد بود. گزارش قبلی اشاره داشت که مک‌های قابل حمل دارای تراشه M1 در نیمه اول سال ۲۰۲۱ معرفی خواهند شد. همچنین، گزارش‌های قبلی از جمله گزارش تحلیلگر مشهور یعنی مینگ-چی کو حاکی از آن بود که آیپد پرو مینی LED اپل در اواخر نیمه اول سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد اما گزارش امروز دیجیتایمز نشان می‌دهد که اولین نسخه در اوایل بازه زمانی ذکرشده معرفی می‌شود.

اپل احتمالاً به دنبال مجهز کردن سری آیپد پرو به فناوری اولد است

با نگاهی فراتر از معرفی نسل جدید آیپد پرو، چندین گزارش منتشر شده است که ادعا می‌کنند اپل به دنبال مجهز کردن این محصولات به فناوری نمایشگر اولد است. البته بعید به نظر می‌رسد که اپل به‌طور مختصر از مینی LED استفاده کند و بعد به دنبال استفاده از اولد برود. یک شایعه ادعا کرده است که آیپد پرو با نمایشگر اولد در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود، اما گزارش‌های جدیدتر ادعا می‌کند که این تغییر تا سال ۲۰۲۲ اتفاق نخواهد افتاد.

از آنجا که انتظار می‌رود مدل‌های آینده از فناوری نمایشگر جدید استفاده کنند، موارد تازه و هیجان‌انگیزی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. در هنگام رونمایی از آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی جدید، آیا می‌خواهید آن را تهیه کنید؟ در نظرات ما را مطلع کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر