به‌روزرسانی جدید هواوی میت Xs منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در تاریخ سه‌شنبه ۹ دی (۲۹ سپتامبر)، هواوی شروع به استخدام آزمایشگرهای نسخه بتای EMUI 11 در میان دارندگان گوشی‌های هوشمند تاشو هواوی میت Xs کرد. اکنون هواوی توزیع نسخه پایدار EMUI 11 را بر اساس اندروید ۱۱ آغاز کرده است.

در ابتدا، نسخه پایدار آن در چین موجود بوده است و آزمایش بتای EMUI 11 در سایر نقاط جهان هنوز ادامه دارد. طبق جدول زمانی رسمی، کاربران جهانی گوشی‌های هوشمند میت Xs نسخه پایدار EMUI 11 را در ژانویه ۲۰۲۱ دریافت خواهند کرد.

سیستم‌عامل جدید دارای شماره نسخه ۱۱٫۰٫۰٫۱۶۵ است که انتقال سریع فایل‌های بزرگ را به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند که قبلاً در گوشی‌های هوشمندی مانند هواوی P40، P30، میت ۴۰ و میت ۳۰ و همچنین هواوی نوا ۷ و نوا ۷ پرو ظاهر شده است. همچنین، حالت پرداخت هوشمند و برطرف کردن برخی مشکلات اپلیکیشن‌ها به این نسخه اضافه شده است. این نسخه شامل اصلاحات امنیتی اندروید در نوامبر ۲۰۲۰ است.

همچنین، یک تم Starry Night و یک افکت صفحه‌نمایش روشن پویا که با باز شدن قفل، به‌تدریج روشنایی صفحه‌نمایش را افزایش می‌دهد نیز به این نسخه اضافه شده است.

Huawei Mate Xs

مشخصات هواوی میت Xs

  • صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی با رزولوشن ۲۴۸۰ در ۱۱۴۸ پیکسل و پنل اولد با نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ هنگام جمع شدن
  • صفحه‌نمایش ۶٫۳۸ اینچی با رزولوشن ۲۴۸۰ در ۸۹۲ پیکسل و پنل اولد با نسبت تصویر ۲۵:۹ برای صفحه پشت
  • صفحه‌نمایش ۸ اینچی با رزولوشن ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ پیکسل و پنل اولد با نسبت تصویر ۸:۷٫۱ هنگام نمایش باز شد
  • تراشه کرین ۹۹۰ ۵G هواوی که شامل ۲ هسته Cortex-A76 با فرکانس پایه ۲٫۸۶ گیگاهرتز، ۲ هسته Cortex-A76 با فرکانس پایه ۲٫۳۶ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس پایه ۱٫۹۵ گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی این تراشه Mali-G76MP16 است که شامل دو هسته بزرگ به‌علاوه NPU های هسته کوچک است
  • ۸ گیگابایت رم LPDDR4x، فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت، حافظه قابل ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت با کارت NM
  • اندروید ۱۰ با رابط کاربری EMUI 10.0.1، HMS
  • دو سیم‌کارت هیبریدی (نانو به‌علاوه نانو یا NM)
  • دوربین پشتی ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، لنز زاویه دید گسترده ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، لنز ماکرو ۲٫۵ سانتی‌متری، لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، بزرگنمایی نوری ۳ برابر، بزرگنمایی دیجیتال ۳۰ برابر، تثبیت‌کننده نوری (OIS)، دوربین TOF هواوی
  • سنسور اثرانگشت جانبی
  • بلندگوهای دوتایی
  • ابعاد ۱۶۱٫۳ در ۷۸٫۵ (۱۴۶٫۲ باز) در ۵٫۴-۱۱ میلی‌متر با وزن ۳۰۰ گرم
  • ۵G چند حالته، دوگانه ۴G VoLTE، وای-فای ۸۰۲٫۱۱ ac (2.4 گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز) (Wave2)، بلوتوث ۵ LE، GPS (L1 به‌علاوه L5 دو بانده)، NFC، USB Type-C (GEN1)
  • باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت (۲۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت دوگانه) با فناوری شارژ سریع ۵۵ واتی

Huawei Mate Xs

هواوی و آنر سال آینده ۴ و ۲ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص خواهند داد

پیش‌بینی جدید شرکت تحقیقاتی TrendForce گفته است که شرکت مستقل آنر که دیگر هیچ ارتباطی با هواوی ندارد، به‌تنهایی در سال آینده می‌تواند ۲ درصد از بازار جهانی تلفن‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد.

البته فروش آنر به هواوی ضربه بسیار سختی خواهد زد چرا که این شرکت تحت فشار تحریم‌های آمریکا و پیامدهای آن به‌شدت عقب مانده است. اگر امسال تحلیلگران تنها ۱۴ درصد از بازار جهانی تلفن‌های هوشمند را در این تحلیل لحاظ کنند، در سال آینده و طبق پیش‌بینی‌ها، سهم این شرکت به ۴ درصد کاهش می‌یابد. با چنین نتایجی، این شرکت مجبور است برای حضور در ده رهبر برتر بازار گوشی‌های هوشمند رقابت کند، زیرا قطعاً نمی‌تواند به جمع پنج رهبر برتر برسد.

تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی توانایی این شرکت در تهیه اجزای مورد نیاز خود را محدود کرده است و بر توانایی هواوی در تولید و بازاریابی تلفن‌های هوشمند جدید تأثیر گذاشته است. این تحریم‌ها دلیل اصلی تصمیم هواوی برای فروش برند آنر بود.

طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده، شرکت چینی دیگر یعنی شیائومی جایگاه خود را در سال آینده به‌طور قابل توجهی تقویت کرده است. تحلیلگران TrendForce پیش‌بینی کرده‌اند که به‌طور میانگین، سهم شیائومی از افزایش ۱۲ درصدی به ۱۴ درصد ارتقاء می‌یابد. با این حال، شیائومی خود بسیار خوش‌بین‌تر است و قصد دارد از ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تلفن هوشمند بفروشد. این شرکت قصد دارد تا از اپل پیشی بگیرد و احتمالاً برای کسب رتبه برتر با سامسونگ رقابت کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر