ده مقاله پرخواننده ویکی‌پدیا در سال ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

همه‌گیری ویروس کرونا و انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، ترافیک سال دایره المعارف آنلاین یعنی ویکی‌پدیا را تحت سلطه خود قرار دادند و هفت مقاله مربوط به دو موضوع گسترده در ۱۰ مقاله برتر و پربازدید ۱۲ ماه گذشته قرار گرفتند. بر اساس اطلاعات اولیه ارائه‌شده توسط این سایت، هفت مقاله مذکور در مجموع ۲۹۷ میلیون بازدید داشته است. ۱۰ گزینه برتر که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، در مجموع ۳۹۶ میلیون بازدید داشته است. (ویکی‌پدیا یک پست در وبلاگ خود با عنوان ۲۵ مقاله پرخواننده برتر را در روز دوشنبه منتشر کرد).

ترافیک مقالات ویکی‌پدیا نشان‌دهنده اقتدار این سایت به‌عنوان یک منبع اطلاعاتی است. این موضوع یک چرخش غیرمنتظره است چرا که سوءظن‌های اولیه‌ای در مورد یک دایره المعارف که هرکسی می‌تواند آن را ویرایش کند، وجود داشت. اکنون، گوگل از نتایج این سایت مستقیماً در نتایج جستجوی خود استفاده می‌کند و یوتیوب از لینک‌های اطلاعاتی این سایت در زیر ویدیوهایی که به‌صورت اشتباه یا گمراه‌کننده ظاهر می‌شوند، استفاده می‌کند.

ویکی‌پدیا که متعلق به موسسه غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است و برای از افزایش اعتبار خود انرژی و تلاش بسیاری کرده است. این سازمان با ده‌ها نفر از تیم‌های امنیتی، تولیدی، حقوقی و ارتباطات بنیاد، گروه ویژه اطلاعاتی را برای روز انتخابات تشکیل داده است که آن داوطلبان مطالب را بدون مزد ویرایش می‌کنند.

بیش از ۵۶۰۰۰ ویراستار داوطلب از حدود ۲۰۰۰ صفحه مربوط به انتخابات ویکی‌پدیا با استفاده از فیدهای آنی برای نظارت بر تغییرات در موارد مختلف محافظت کردند. به همین ترتیب، ویکی‌پدیا تقریباً ۷۰۰۰ صفحه با مطالبی درباره COVID-19 دارد که تقریباً ۵۸۰ میلیون بازدیدکننده داشته است.

سه مقاله در مورد ویروس کرونا که شامل بیماری همه‌گیر COVID-19، ویروس کرونا و میزان ابتلا به این ویروس بر اساس کشور و نقاط مختلف دنیا است، در مجموع نزدیک به ۱۴۵ میلیون بازدیدکننده داشته است. این مقالات به ترتیب در شماره‌های ۱، ۶ و ۸ لیست زیر هستند.

مقالات بیشتری در مورد انتخابات، چند جایگاه برتر را به خود اختصاص دادند، اگرچه از نظر موضوعی از تنوع بیشتری برخوردار بودند. دونالد ترامپ، کامالا هریس، جو بایدن و انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده ۱۵۲ میلیون بازدید مشترک را به خود اختصاص دادند. آن‌ها به ترتیب شماره‌های ۲، ۴، ۵ و ۹ را کسب کردند.

مقالاتی درباره کوبی برایانت، ستاره فقید NBA و الیزابت دوم ملکه انگلیس، و همچنین مقاله سالانه درباره مرگ‌های قابل توجه سال در این لیست قرار گرفتند.

ده مقاله پرخواننده ویکی‌پدیا در سال ۲۰۲۰

۱. COVID-19 pandemic

corona

بازدید: ۸۳۰۴۰۵۰۴

۲. Donald Trump

Trump

بازدید: ۵۵۴۷۲۷۹۱

۳. Deaths in 2020

corona

بازدید: ۴۲۲۶۲۱۴۷

۴. Kamala Harris

Kamala Harris

بازدید: ۳۸۳۱۹۷۰۶

۵. Joe Biden

Joe Biden

بازدید: ۳۴۲۸۱۱۲۰

۶. Coronavirus

Coronavirus

بازدید: ۳۲۹۵۷۵۶۵

۷. Kobe Bryant

Kobe Bryant

بازدید: ۳۲۸۶۳۶۵۶

۸. COVID-19 pandemic by country and territoryCOVID-19 pandemic by country and territory

 

بازدید: ۲۸۵۷۵۹۸۲

۹. United States presidential election

United States presidential election

بازدید: ۲۴۳۱۳۱۱۰

۱۰. Queen Elizabeth II

Queen Elizabeth II

بازدید: ۲۴۱۴۷۶۷۵

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر