حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کیبورد جدید Mac با نمایشگرهای کوچک روی هر کلید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کیبورد جدید Mac در پتنت های اخیر اپل، دارای نمایشگرهای کوچک روی هر کلید است که بر اساس اولویت و ترجیح کاربران، پیکربندی می شوند.

به تازگی یک پتنت جدید از کمپانی اپل در فضای آنلاین منتشر شده است. این پتنت به کیبورد Mac اشاره می کند که هر کلید آن شامل نمایشگر کوچک قابل پیکربندی می شود.

طبق گزارش 9to5Mac، نمایشگر کوچک روی هر کلید، مشخصه ظاهری خاصی را به کیبورد بخشیده و می تواند بر اساس اولویت و ترجیح کاربر، پیکربندی شود. اگرچه این قابلیت تا حدی شبیه به TouchBar است، اما کیبورد جدید Mac حاوی کلیدهای فیزیکی بوده و به جای برچسب های معمولی، یک نمایشگر روی هر یک از آن ها تعبیه شده است.

پتنت جدید اپل همچنین نشان می دهد که کلیدها از برچسب گذاری پویا نیز پشتیبانی می کنند. این قابلیت به وسیله یک نمایشگر LED با آرایه ای از پیکسل ها فراهم آورده می شود. نمایشگرهای کوچک ارتباطی با وضوح بالا یا ویژگی های پیشرفته دیگر نداشته و تنها مشخصه های یک زبان خاص را نمایش می دهند. به بیان دیگر، کیبورد جدید Mac به کاربران اجازه می دهد تا با تغییر برچسب ها، طرح بندی منحصر به فردی از صفحه کلید را به وجود آورند.

پتنت جدید می تواند بازه وسیعی از کاربردها را فراهم آورد. به عنوان مثال، کاربران مک بوک های جدید می تواند در ازای پروفایل های متعدد از جمله بازی، برنامه نویسی، ویرایش فیلم و غیره، کیبورد خود را به صورت دلخواه پیکربندی کنند. کمپانی کوپرتینویی تنها نیازمند ساخت یک مدل صفحه کلید است، با این تفاوت که زبان نشان داده شده روی کلیدها با توجه به محل توزیع آن ها فرق می کند. پتنت جدید اپل، برای کیبورد لپ تاپ های مک بوک و همچنین کیبوردهای مستقل برای دسکتاپ های مک از جمله مک مینی، آی مک و مک پرو به کار می آید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر