حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

رکوردزنی اپ استور در دوران کرونا؛ درآمد iOS دو برابر اندروید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طبق داده‌های تحلیلی، اپ استور در سال ۲۰۲۰ و همه‌گیری ویروس کرونا رکورد زده است. به‌خاطر این ویروس، شرایط به‌وجودآمده منحصربه‌فرد بود و همین دلیلی شد که خیلی از افراد بیشتر وقت خود را در خانه بگذرانند و از راه دور کارهای خود را انجام دهند. همین امر باعث استفاده بیشتر مردم از گوشی‌های خود شد.

مردم فقط در تعطیلات ۴۰۷ میلیون دلار برای برنامه‌ها در iOS و اندروید خرج کردند که ۳۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. در این رابطه وبسایت Sensor Tower بیان کرد:

سال ۲۰۲۰ برای برنامه‌ها و بازی‌ها سال ثبت رکورد بوده است، زیرا در ماه نوامبر، مبلغ خرج‌شده برای برنامه‌ها و بازی‌ها از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت. همچنین براساس برآوردها، این رشد و فروش در کریسمس ادامه خواهد داشت و احتمالا بالای ۴۰۷ میلیون دلار درآمد خواهند داشت. مقدار پولی که مصرف‌کنندگان برای بازی‌ها و برنامه‌ها در دوران کریسمس خرج می‌کنند ۴٫۵ درصد کل پول خرج‌شده را دربر می‌گیرد که از ۱ تا ۲۷ دسامبر به ۹ میلیارد دلار رسیده است. بیشتر پول پرداخت‌شده توسط مصرف‌کنندگان مربوط به بازی‌های موبایل بوده است که از ۲۳۲٫۴ میلیون دلار در کریسمس ۲۰۱۹ به ۲۹۵٫۶ میلیون دلار در کریسمس ۲۰۲۰ رسیده است.

این وبسایت همچنین در ادامه گفت که دومین بخش پردرآمد، اپلیکیشن‌های مرتبط با سرگرمی بوده است:

در اپ استور، اپلیکیشن‌های سرگرمی به درآمد ۱۹٫۳ میلیون دلار یا ۲۱٫۸ درصد از کل برنامه‌ها، جدا از بازی‌ها، رسیده است. در گوگل پلی، این عدد ۴٫۵ میلیون دلار یا ۱۸٫۵ درصد از کل درآمد بوده است.

در میان برنامه‌ها، تیک‌تاک در رتبه اول درآمد در دوران کریسمس بوده است. این برنامه توانست ۴٫۷ میلیون دلار پول به جیب بزند.

اما مثل همیشه، باوجود این‌که تعداد گوشی‌های اندرویدی بیشتر از گوشی‌های آیفون است اما درآمد iOS بیشتر از اندروید بوده است. اپ استور توانست حدود ۶۸٫۴ درصد از درآمد یا حدود ۲۷۸٫۶ میلیون، چیزی درحدود ۳۵ درصد بیشتر از سال گذشته درآمد داشته باشد. از طرفی، گوگل پلی ۱۲۹ میلیون دلار یا چیزی حدود ۳۳ درصد بیشتر از سال گذشته درآمد داشته است.

app store

در ایالات متحده، بازی Roblox بیشترین درآمد را در فصل تعطیلات داشته است که حدود ۶٫۶ میلیون دلار بود. همچنین، اپلیکیشن دیزنی پلاس نیز در بخش برنامه‌ها با درآمد ۲٫۶ میلیون دلاری در همان بازه رتبه اول را به‌دست آورد.

اکثریت قریب به اتفاق توسعه‌دهندگان درحال کسب درآمد بیشتر از فروشگاه اپ استور هستند، زیرا اپل از اول ژانویه نرخ سود خود را نصف کرده است. اپل در ماه نوامبر با اقدامی هوشمندانه برای جلوگیری از اقدامات ضدانحصاری، تغییر موضع غافلگیرکننده‌ای داشت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر