حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کارت گرافیک RX 6900 XT OC گیگابایت معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت گیگابایت رسماً از کارت گرافیک گیمینگ رادئون RX 6900 XT OC خود رونمایی کرد که دارای یک خنک‌کننده سفارشی عظیم است و همچنین دارای اورکلاک از طرف کارخانه است. کارت گرافیک معرفی‌شده تاکنون بهترین نوع در خانواده کارت‌های گرافیک مخصوص بازی است اما انتظار می‌رود که گیگابایت نسخه اروس از RX 6900 XT را در سال ۲۰۲۱ معرفی کند.

کارت گرافیک گیمینگ رادئون RX 6900 XT OC گیگابایت با سه برابر شدن قدرت گرافیکی و همچنین سه فن همراه با اورکلاک از طرف کارخانه معرفی شد

ما قبلاً کارت‌های گرافیک گیمینگ رادئون RX 6800 گیگابایت را در عمل دیده‌ایم اما کارت گرافیک گیمینگ رادئون RX 6900 XT OC گیگابایت یک کارت گرافیک کاملاً متفاوت است. کارت گرافیک گیمینگ رادئون RX 6900 XT OC گیگابایت از طراحی خنک‌کننده ویندفورس ۳X برخوردار است. این کارت سه اسلات را اشغال می‌کند و همچنین از سیستم خنک‌کننده دارای سه فن ساخته شده است. برخی از ویژگی‌های اصلی کارت شامل موارد زیر است:

  • کارت گرافیک یکپارچه با رابط حافظه ۱۶ گیگابایتی GDDR6 256 بیتی
  • سیستم خنک‌کننده ویندفورس ۳X با فن‌های چرخشی متناوب
  • گرافن نانو روان کننده
  • سیستم نورپردازی RGB Fusion 2.0
  • بایوس دوگانه
  • صفحه پشتی فلزی محافظ

Gigabyte-Radeon-RX-6800-XT-Gaming-OC-Graphics-Card

فن‌های کارت گرافیک گیمینگ رادئون RX 6900 XT OC گیگابایت از یک روان کننده نانو بر پایه گرافن استفاده می‌کنند

کارت گرافیک گیمینگ رادئون RX 6900 XT OC گیگابایت از سه فن ۸۰ میلی‌متری با هر ۱۱ پره فن برخوردار است و در قسمت جلوی خود یک صفحه پلاستیکی دارد که تم رنگی مات را به این کارت گرافیک می‌دهد. فن‌های آن از یک روان کننده نانو بر پایه گرافن استفاده می‌کنند که طول عمر مشابه بلبرینگ‌های دو توپی را ارائه می‌دهد اما کم‌صدا تر است. این فن‌ها همچنین در حالت متناوب می‌چرخند که تلاطم فن‌های مجاور را کاهش می‌دهد و فشار هوا را افزایش می‌دهد. در مورد هیت سینک، قسمت اصلی از چندین باله آلومینیوم و لوله‌های حرارتی مسی تشکیل شده است که با یک صفحه مس بزرگ که مستقیماً بالای پردازنده گرافیکی و رم گرافیکی قرار دارد، تماس مستقیم برقرار می‌کنند.

این کارت با یک پیکربندی سه‌گانه ۸ پین تغذیه می‌شود و دارای پیکربندی خروجی نمایشگر ۲ HDMI و ۲ DP است. این کارت گرافیک همچنین دارای یک صفحه پشتی بزرگ نقره‌ای‌رنگ و فلزی با آرم گیگابایت است. کارت گرافیک گیمینگ رادئون RX 6900 XT OC گیگابایت با طراحی بایوس دوگانه ارائه می‌شود که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بین حالت OC یا سایلنت جابه‌جا شوند.

Gigabyte-Radeon-RX-6800-XT-Gaming-OC-Graphics-Card

کارت‌های گرافیک رادئون RX 6900 XT و RX 6800 XT بسیار کمیاب هستند

کارت گرافیک گیمینگ رادئون RX 6900 XT OC گیگابایت دارای سرعت کلاک ۲۰۵۰ مگاهرتز در حالت بازی و ۲۲۸۵ مگاهرتز در حالت بوست خواهد بود. به‌طور کلی، این کارت گرافیک واقعاً چشمگیر به نظر می‌رسد اما با توجه به اینکه کارت گرافیک گیمینگ رادئون RX 6900 XT OC گیگابایت با قیمت ۲۰۰ دلار آمریکا نسبت به مدل مرجع ارائه می‌شود، انتظار می‌رود این مدل در حدود ۱۲۰۰ دلار آمریکا باشد.

جالب خواهد بود که ببینیم آیا این کارت‌های گرافیک قادر به عرضه در کانال‌های خرده‌فروشی در قیمت‌های مشخص‌شده خود خواهند بود یا خیر. در حال حاضر، حتی یک کارت گرافیک رادئون RX 6900 XT یا RX 6800 XT وجود ندارد که در قیمت اصلی آن موجود باشد و این موضوع به دلیل کمیاب بودن این کارت‌های گرافیک است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر